کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سياسي:

بيانيه رهبر انقلاب مي‌تواند موضوع بسيار مهم براي جامعه نخبگان ايران تلقي شود

27 بهمن 1397 ساعت 12:00

کارشناس مسائل سياسي گفت: بررسي بندبند بيانيه رهبر انقلاب مي‌تواند يک موضوع بسيار مهم براي جامعه نخبگان ايران تلقي شود تا بتوانند از فرازهاي اعلام‌شده در اين بيانيه براي اجرايي کردن اين بندها در عرصه‌هاي مختلف استفاده کنند .


سجاد شهراني، کارشناس مسائل سياسي در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ در خصوص بيانيه گام دوم انقلاب حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، به مناسبت چهل‌سالگي انقلاب اسلامي ايران، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامي در بيانيه‌ي «گام دوم انقلاب» با مرور تجربه‌ي ۴۰ ساله‌ي انقلاب اسلامي اعلام کردند: انقلاب «وارد دومين مرحله‌ي خودسازي و جامعه پردازي و تمدّن سازي شده ‌است». گام دومي که بايد در چارچوب «نظريه‌ي نظام انقلابي» و با «تلاش و مجاهدت جوانان ايران اسلامي» به‌سوي تحقق آرمانِ «ايجاد تمدّن نوين اسلامي و آمادگي براي طلوع خورشيد ولايت عظمي (ارواحنافداه)» برداشته شود.

اين کارشناس مسائل سياسي همچنين خاطرنشان کرد: حرکت عدالت گرايانه نظام جمهوري اسلامي ايران موجب شده که امروز هم مردم روستايي و هم مردم شهري از اين موهبت‌ها برخوردار باشند، بچه‌هاي همه مردم بتوانند تحصيل کنند، به مراکز آموزشي دسترسي داشته باشند، همه برق، آب بهداشتي، دسترسي به بيمارستان و مراکز درماني داشته باشند و همه بيمه باشند که همه اين‌ها گام‌هاي است که درباره عدالت برداشته‌شده است.
 
وي با تأکيد بر اينکه اگر بخواهيم به مفهوم واقعي موردنظر نظام جمهوري اسلامي در مورد عدالت برسيم هنوز بايد راه‌هايي را طي کنيم، ادامه داد: بااين‌حال به نظر مي‌رسد اينکه کسي اين‌گونه برداشت کند هيچ گامي در جهت عدالت برداشته نشده تفسير کاملاً غلطي است؛ مقام معظم رهبري تحقق عدالت را هنوز به شکل کامل ندانستند و تأکيد داشتند مانند خيلي از بخش‌هاي ديگر براي دستيابي به آن بايد تلاش کنيم.

شهراني به پيشرفت‌هاي کشور در علم و فناوري و ايجاد زيرساخت‌ها اشاره داشت و گفت:کشورمان در زمان رژيم منحوس پهلوي حتي از ساخت سيم‌خاردار هم عاجز بود اما هم‌اکنون در حوزه‌هاي پزشکي و علمي و هوا و فضا ،در حوزه نفت و گاز و کشاورزي و صنايع به پيشرفت‌هاي شگرفي رسيده‌ايم ، سرعت رشد علمي ما در دولت قبل در دنيا اول شد و در حوزه دفاعي جزو ۱۰ قدرت برتر جهان هستيم .
 
وي بيان داشت: يک مأموريت ديگر مبارزه با فساد است که معظم له اين را جزو مأموريت جوانان برشمرده‌اند که نياز به سازوکار قانوني دارد، بحث بعدي مرزبندي دشمن برمبناي عزت و مصلحت و حکمت است يعني اينکه در برابر دشمني که حکمت و مصلحت مي‌گويد دشمن است بايستند و آن را دوست ندانند و از آن غفلت نکنند که کشور ضربه خواهد خورد و ساير مأموريت‌ها که هرکدام دنيايي از مفاهيم اساسي است.

وي بابيان اين‌که رهنمودهاي مقام معظم رهبري مي‌تواند نقشه راه و قطب نماي سياسي حرکت آينده انقلاب اسلامي تلقي شود؛عنوان داشت : بنابراين بررسي بندبند بيانيه رهبر انقلاب مي‌تواند يک موضوع بسيار مهم براي جامعه نخبگان ايران تلقي شود تا بتوانند از فرازهاي اعلام‌شده در اين بيانيه براي اجرايي کردن اين بندها در عرصه‌هاي مختلف استفاده کنند.

انتهاي پيام/590پ
 


کد مطلب: 41380

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/41380/بيانيه-رهبر-انقلاب-مي-تواند-موضوع-بسيار-مهم-براي-جامعه-نخبگان-ايران-تلقي-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir