کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محققان می گویند؛

میزان بالای کلسیم نشانه اولیه بیماری قلبی است

25 دی 1397 ساعت 13:07

طبق نتایج یک مطالعه جدید، وجود لکه های کلسیم در دیواره عروق قلب می تواند نشانه اولیه بیماری قلبی عروقی باشد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، طبق گزارش تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا، مردم جنوب اسیا با احتمال بالا ابتلا به بیماری قلبی-عروقی روبرو هستند و بیش از ۶۰ درصد بیماران قلبی عروقی جهان مربوط به این منطقه است.

مردم این منطقه همچنین بیش از هر نژاد و قومیت دیگری در سنین جوانی مبتلا به فاکتورهای پرخطری نظیر فشارخون بالا، کلسترول و دیابت می شوند. با این حال هنوز دلیل این مسئله مشخص نیست.

«آلکا کانایا»، سرپرست تیم پژوهش، در این باره می گوید: «وجود و تغییر میزان کلسیم عروق کرونر ممکن است در پیش بینی فاکتورهای پرخطر در این جمعیت مفید باشد و ممکن است به تجویز استاتین و سایر درمان های پیشگیرانه کمک بهتری نماید.»

تیم تحقیق در این مطالعه، به بررسی حدود ۷۰۰ بیمار از هند، پاکستان، بنگلادش، سریلانکا، نپال و بوتان از نظر تغییر در تشکیل کلسیم در دیواره های عروق خونی قلب در طول مدت ۵ سال پرداخت. محققان مشاهده کردند در مقایسه با مردان سفیدپوست، مردان دارای پیشینه قومی از جنوب آسیا، دارای میزان بالا تغییر در تشکیل کلسیم در عروق خونی قلب شان بودند و در نتیجه با نرخ بالاتر بیماری قلبی-عروقی روبرو بودند.

تشکیل رسوبات کلسیم در عروق کرونر می تواند موجب باریک شدن عروق خونی شده و منجر به ابتلا به بیماری قلبی شود. تشخیص این رسویات کلسیم از طریق سی تی اسکن امکان پذیر است.


کد مطلب: 41192

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/41192/میزان-بالای-کلسیم-نشانه-اولیه-بیماری-قلبی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir