۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۴۱۱۸۴
نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی:

نتیجه دیپلماسی لیبرال ذلت بود/ خروجی لایحه FATF ناامنی در کشور است

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در دیپلماسی قرآنی اول «مرگ بر امریکاست» اما دیپلماسی لیبرال را آوردند که نتیجه آن ذلت بود به طوری که حتی مکان یابی انبار سانتریفیوژهای جمع آوری شده را هم باید از امریکا اجازه بگیرند.
نتیجه دیپلماسی لیبرال ذلت بود/ خروجی لایحه FATF ناامنی در کشور است
به گزارش جهانبن نيوز؛ حجت الاسلام سيد محمود نبويان نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی، عضو ستاد اسلامی سازی علوم انسانی و عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) قم در نشست بصيرتي سندروم مذاكره با شيطان در حال افول اظهار کرد: بنده دبیر کمیسیون بررسی برجام مجلس بودم، برجام ۶ جزء دارد که یک متن و پنج ضمیمه است و ضمیمه اول تعهدات ایران می‌باشد، ما در نطنز غنی سازی سه و نیم درصد تا پنج درصد و ۲۰ درصد داشتیم؛ به دلیل کمبود منابع آبی بشر به دنبال تولید برق هسته‌ای است و امریکا بیش از ۱۰۰ راکتور هسته‌ای تولید برق دارد.

نبويان خاطرنشان كرد: طبق بررسی‌ها ملت ایران برای تامین برق بدون نیاز به آب نیازمند ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای است و مجلس هفتم هم مصوب کرده است اما اکنون تنها یک راکتور ۱۰۰۰مگاواتی بوشهر را داریم؛ چرا؟ چه کسانی جلو پیشرفت هسته‌ای ایران را گرفتند.

وي بيان كرد: این راکتور در بوشهر نیازمند ۹۰ تن غنی سازی سه و نیم تا پنج درصد است درواقع سالانه ۳۰ تن غنی‌سازی هستیم و سایت نطنز برای تولید این میزان به وجود آمد، ظرفیت نطنز ۴۵ هزار سانتریفیوژ است و در نطنز ۲۰ درصد غنی سازی هم تولید می‌شد که بیماران سرطانی به آن نیاز دارند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امریکا در برجام از آقای ظریف تعهد گرفت که هرچه غنی سازی ۲۰ درصد داریم از بین ببریم و سه سال است که یک گرم ۲۰ درصد تولید نکرده‌ایم و این درحالی است که در زمان آقای جلیلی یازده تن سه و نیم تا پنج درصد غنی سازی می‌کردیم.

نبويان در ادامه بيان كرد: نبویان گفت: در سایت فردو ۳ غنی سازی نیم تا ۵ درصد و ۲۰ درصد برای حل مشکل مردم داشتیم که امریکا در برجام گفت غنی سازی ممنوع و ۳سال است که متخصصین ما حق یک گرم غنی سازی را ندارند؛ در برجام تعهد دادند دانش هسته را از بین ببریم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در دیپلماسی قرآنی اول «مرگ بر امریکاست» اما دیپلماسی لیبرال را آوردند که نتیجه آن ذلت بود به طوری که حتی مکان یابی انبار سانتریفیوژهای جمع آوری شده را هم باید از امریکا اجازه بگیرند.

وي خاطرنشان كرد: تحریمی که برای ایران درنظر گرفته شده است در طول تاریخ پس از انقلاب اسلامی سابقه نداشته و این بعد از برجام اتفاق افتاد و امروز یک بانک با ما کار نمی‌کنید.

نماينده سابق مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در ادامه گفت: امروز تحریم ها حدود ۵۰ درصد افزایش یافته و این در حالی است که آن زمان انرژی هسته ای را داشتیم اما امروز این دانش را از دست دادیم و تورم ۸۰ درصد شده و هیچ رابطه بانکی با کشورهای دنیا نداریم.

وي تصريح كرد: چرا اسراییل جرات حمله به ما را نداشت چون به برکت متخصصان کشور راکتور راه‌اندازی و سالانه ۹ کیلو پلوتونیوم تولید می‌شد که دستور دادند این راکتور نابود شود.

نبویان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در برجام خط قرمز تعیین کردند، افزود: امریکا در برجام دو شرط گذاشت که اول تعهدات را باید انجام دهیم و بعد هم سازمان ملل تضمین و راستی آزمایی کند، متاسفانه برجام امکان دسترسی به مناطق نظامی ما را به دشمن داد و این درحالی بود که مذاکره کنندگان اصلی ما حتی یک بار هم متن برجام را نخواندند و بند ۷۴ تا ۷۸ برجام مربوط به دسترسی به مناطق نظامی کشور است.

وي خاطرنشان كرد: خروجی لایحه FATF یعنی مجرم شناختن مدافعان حرم و تحویل حاج قاسم سلیمانی است و کشور را به ناامنی می‌کشاند.

نبویان در پايان بيان كرد: هيچ زماني تاكنون نظام جمهوري اسلامي ايران در اقتدار و قدرت نبوده است و علیرغم مخالفت اين دولت ها كه در برابر رهبر معظم انقلاب ايستادند و از زمان انقلاب تا كنون در هر رويارويي و نبردي پيروزي نصيب نظام مقتدر جمهوري اسلامي ايران شده و طي اين ٤٠ سال مقام معظم رهبري اجازه نداد تا هيچ مستكبري براي ملت ايران شاخ و شونه بكشد و در حال حاضر جمهوري اسلامي ايران در اوج اقتدار است.

انتهای پیام/۱۰۲۹ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۱۵:۴۷

26 Dec 2019