۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۴۱۱۱۵
امام‌جمعه فارسان:

اراده‌ها و مجاهدت‌ها موجب ماندگاري مي‌شود/ مردم ایران در برابر فتنه‌های دشمن حماسه ها رقم زدند

امام‌جمعه فارسان گفت: بين 19 دي 56 و 9 دي 88 نقاط مشترکي وجود دارد، وقتي مزدوران ساواک به امام و باورهاي مردم توهين کردند مردم قيام 19 دي را خلق کردند و در ايام فتنه به قرآن، مسجد، اهل‌بيت و امام حسين (ع) توهين شد و مردم در برابر اين توهين عکس‌العمل نشان دادند و حماسه قهرمانانه 9 دي را رقم زدند.
اراده‌ها و مجاهدت‌ها موجب ماندگاري مي‌شود/ مردم ایران در برابر فتنه‌های دشمن حماسه ها رقم زدند
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان اظهار کرد: لازم ميدانم از حضور پرشور و حماسي همه شما مردم و مسئولين در 9 دي‌ماه تشکر کنم.

وي به هفته بصيرت اشاره داشت و گفت: در دهه بصيرت که از 9 دي‌ماه آغاز شده و پايان آن 19 دي‌ماه است قرار داريم، اراده‌ها و مجاهدت‌ها موجب ماندگاري مي‌شود، در 19 دي سال 56 اقشار مختلف به صحنه آمده و سينه‌هاي خود را آماج گلوله‌ها قرار دارند، آن روز مردم نمي‌دانستند که پايان کار 19 دي به کجا مي‌انجامد اما اين قيام سرانجام به پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني (ره) منجر شد.

امام جمعه فارسان بيان داشت: بين 19 دي 56 و 9 دي 88 نقاط مشترکي وجود دارد، وقتي مزدوران ساواک به امام و باورهاي مردم توهين کردند مردم قيام 19 دي را خلق کردند و در ايام فتنه به قرآن، مسجد، اهل‌بيت و امام حسين (ع) توهين شد و مردم در برابر اين توهين عکس‌العمل نشان دادند و حماسه قهرمانانه 9 دي را رقم زدند.

ملک پور افزود: مقاله ساواک عليه امام راحل (ره) نشانه عصبانيت شاه از ايشان بود، فرداي انتشار اين مقاله در روزنامه، طلاب در دفتر مراجع جمع شدند و با قاطعيت عليه اقدام ننگين رژيم پهلوي موضع‌گيري کردند، بعدازظهر 19 دي‌ماه تجمع عظيم طلاب به درگيري با ساواک کشيده شد و تعداد زيادي از طلاب در اطراف حرم و مدرسه فيضيه به شهادت رسيدند.

وي اظهار داشت: اين اعتراض گسترده طلاب عليه توهين به امام راحل پايه‌گذار انقلاب بزرگ ما شد و در چهلم اين شهدا در تبريز و شهرهاي ديگر مراسم‌هاي مختلفي برگزار شد تا اينکه انقلاب پيروز شد.

امام جمعه فارسان تصريح کرد: نکته آخر شهادت اميرکبير و همچنين شهيد احمدي روشن که جزء شهداي هسته‌اي کشور راداريم که ازجمله نقشه‌هاي ايادي استعمار و نفوذ در لايه‌هاي مديريتي در طول تاريخ کشور است. البته ايني که عرض مي‌کنم مربوط آن موقعي بود که انرژي هسته‌اي حق مسلم ما بود الان که کار از کار گذشته است.

وي گفت: بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي پيش از شهادت دكتر احمدي روشن با ايشان ديدار داشته‌اند و نکته مهم اينکه شهيدان مسعود علي‌محمدي، مجيد شهرياري، داريوش رضايي‌نژاد و شهيد احمدي روشن همگي در ليست افراد تحريم شده از جانب شوراي امنيت قرار داشتند. انتشار اسامي اين دانشمندان از سوي اين منابع، يك هديه امنيتي و اطلاعاتي به دستگاه‌هاي اطلاعاتي تروريست كشورهاي مستكبر به‌حساب مي‌آيد.

انتهاي پيام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۱۹:۰۷

29 Dec 2019