۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۴۱۱۱۲
دادستان عمومي و انقلاب لردگان در جمع ريش سفيدان و نخبگان شهرستان لردگان:

ريش‌سفيدان نقش کليدي در حل مشکلات طايفه‌اي دارند

دادستان عمومي و انقلاب شهرستان لردگان گفت: افراد معتمد و مصلحت‌انديش محلي مي‌توانند در کنار دستگاه‌هاي امنيتي و قضايي در ايجاد امنيت پايدار در منطقه نقش‌آفرين باشند.
ريش‌سفيدان نقش کليدي در حل مشکلات طايفه‌اي دارند
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ سعيد جريده اصل دادستان عمومي و انقلاب شهرستان لردگان در جمع ريش سفيدان، معتمدين و نخبگان شهرستان لردگان اظهار داشت: براي جلو گيري از وقوع جرم و پيشگيري از نزاع ها و کم کردن پرونده هاي قضايي نياز به مشارکت هاي مردمي است که در شهرستان لردگان با توجه به اينکه مردم احترام بزرگان ريش سفيدان و معتمدين را دارند و هر چه آنها قضاوت کنند مورد احترام است لذا امروز اين جلسه هم اندبشي با بزرگان را گذاشتيم تا از ورود پرونده هاي زيادي که هر روزه به دادسرا جلوگيري شود.

وي در ادامه گفت: اگر بخواهيم سرنوشت کشورمان را خوب رقم بزنيم امنيت لازم است. آن چيزي که در دين ما و نظام ما اهميت دارد مشارکت هاي مردم است.

وي يادآور شد: همه بايد بدانند تا زماني که جامعه اي آرامش و امنيت نداشته باشد هيچ‌گاه نمي تواند در راه توسعه و پيشرفت گام بردارد.

جريده اصل بيان داشت: يکي از سياستهايي که مقام معظم رهبري بيان داشته اند آن است که فرايند امنيت بدست مردم باشد و بهترين روش براي امنيت ما که آزمايش شده است بحث مشارکت مردمي است اگر بخواهيم نظم و هنجار ها را در جامعه داشته باشيم بايد جرم را بر طرف کنيم .

دادستان لردگان گفت: در شهرستان لردگان شما ريش سفيدان، بزرگان و معتمدين نقش بسيار مهمي در جلوگيري از جرم در سطح شهرستان دارند.

ئي تصريح کرد: در سال 96 پرونده هاي ورودي به دادگستري و دادسرا يازده هزار پرونده بود و در سال 97 تاکنون 9 هزار پرونده داشته ايم که برابري مي کند با استان بزرگي همچون استان يزد لذا شما بزرگان مي توانيد اين پرونده هاي خرد و کم اهميت را در مناطق خود و روستاي خود حل و فصل کنيد که به دادگاها نکشند. شما بزرگان در هر کجا که ديديد درگيري و نزاعي مي خواهد رخ دهد مي توانيد از آن نزاع و درگيري جلوگيري کنيد و در همان منطقه آن را حل و فصل نمائيد.

وي در ادامه گفت: شما بزرگان و ريش سفيدان ارتباطتان را با نهادهاي امنيتي بيشتر کنيد و براي پيشگيري از رسومات غلطي که از گذشته باقي مانده است  مانند تير اندازي در عروسي ها جلوگيري نماييد.

در ادامه برهان حسين پور آقائي فرماندار شهرستان لردگان در جمع بزرگان و ريش سفيدان و معتمدين اين شهرستان گفت: فرهنگ صلح و سازش و برادري در منطق، امنيت پايدار، کاهش آسيب هاي اجتماعي، اصلاح الگوي مصرف، جلوگيري از مصرف مواد مخدر، رفع مشکلات اجتماعي در ساخت پروژه هاي عمراني و در نهايت جلوگيري از بداخلاقي هاي انتخاباتي از اقداماتي است که بايد در اين شهرستان نهادينه شود.

عيسي طاهري رئيس دادگستري شهرستان لردگان گفت: اميدواريم تصميماتي که مي گيريم براي رضاي خدا و برطرف کننده آسيب هاي اجتماعي باشد نقش  و جايگاه شما بزرگان در بين مردم بسيار با اهميت است و براي جلوگيري از خيلي از اين پرونده ها مي توانيد تصميم گيري کنيد و جلوي بسياري از آسيب ها را بگيريد.

در پايان صالحي مدير پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي دادگستري استان گفت: سامانه اي تعريف شده است به نام سامانه سجام در مراکز قضايي که مردم مي توانند با عضويت در اين سامانه به کمک قوه قضاييه بيايند و به عنوان سفير فرهنگي قوه قضاييه باشند.

انتهاي پيام/630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۳۵:۲۸

27 Dec 2019