۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
کد مطلب : ۴۱۱۰۷
مصادیق کار، تلاش و همت جهادی در چهارمحال و بختیاری:

کارآفرین لردگانی، منتخب ملی پرورش ماهیان سردآبی/ شکوفایی اقتصادی در سایه اقتصاد مقاومتی!

رمضان علي محمودي، داري تحصيلات سيکل قديم به دليل علاقه به پرورش آبزيان، خصوصاً ماهيها، اقدام به پرورش ماهي قزل آلاي سردابي نمود و به عنوان توليد کننده برتر کشوري شناخته شد.
کارآفرین لردگانی، منتخب ملی پرورش ماهیان سردآبی/ شکوفایی اقتصادی در سایه اقتصاد مقاومتی!
به گزارش جهانبین نیوز؛ رمضان علي محمودي 67 ساله ساکن شهرستان لردگان، به دليل علاقه به پرورش آبزيان، خصوصاً ماهيها، از سال 1381 اقدام به پرورش ماهي قزل آلاي سردابي نمود و حدود دو سال به عنوان توليد کننده برتر شهرستاني و امسال نيز به عنوان توليد کننده برتر کشوري شناخته شد. ايشان با استفاده از تجهيزات مکانيزه، توليدات خود را به ۲۵۰ تن در سال رسانده است.

رمضانعلي محمودي در گفتگو با جهانبین نیوز بيان داشت: پرورش ماهي را در سال 1381 در شهرستان و در منطقه پروز فاز دوم از توابع شهرستان لردگان شروع کردم.

وي افزود: هر انساني با پشت کار و توکل به خداوند مي تواند کمر همّت را براي انجام مقصودي محکم ببند و مسلما در آن کار موفق و سربلند بيرون مي آيد.
 

وي گفت: در زمان بارش و نزولات آسماني حدود 17 نفر در مزرعه ماهي اينجانب مشغول به کار مي شوند و ان شالله با افزايش بارندگي و دستگاه هاي پشرفته، توليدمان افزايش پيدا کند و بتوانيم افراد بيشتري را در اين مزرعه بکار بگيريم .
 
 
محمودي راز موفقيت خود را استفاده از دستگاه هايي با تکنولوژي روز و تلاش شبانه روزي شش فرزندم و همچنين با تحقيق و مطالعه در خصوص آبزيان توانستم در کارم موفق باشم .
 
وي گفت: در زمان بارندگي هاي زياد در هر دوره به طور متوسط 500 تن ماهي ولي در يکي دو سال اخير به علت بارش هاي کم و کاهش آب حدود 200 الي 250 تن در هر دوره  برداشت داشتم .

اين کارآفرين نمونه بيان داشت: در زماني که توليدات ماهي ما زياد است توسط شرکت هاي صادر کننده به کشورهاي روسيه، گرجستان و عراق صادر مي شوند و بيشتر توليدات ما در بازار داخلي ايران توزيع مي شوند .

وي در خصوص تهيه خوراک ماهي بيان داشت: خوشبختانه شرکت هاي توليد کننده غذاي ماهي در کشور زياد است و ما نيز غذاي ماهي ها را در خود شهرستان لردگان تهيه مي کنيم و در نظر دارم در سال آينده يک کارخانه توليد خوراک ماهي خودم در منطقه راه اندازي نمايم.
 
محمودي ادامه داد و گفت: هر کيلو غذاي ماهي حدود 6 هزار تومان است که نسبت به سال گذشته هزار تومان افزايش پيدا کرد .
 
 
 رمضانعلي محمودي به علاقه مندان و افرادي که مايل به ورود در اين زمينه مي باشند توصيه کرد: جهت ورود به اين کار مي بايست ضمن کسب تجربه  در کنار يک توليد کننده، مستقيماً وارد اين عرصه نشوند زيرا عدم تجربه و مهارت ممکن است ريسک بالايي را براي آنان به همراه داشته باشد و تنها داشتن علم در اين زمينه کفايت نخواهد کرد.

اين پرورش دهنده نمونه ماهي به مصرف کنندگان توصيه نمود: مصرف کنندگان با فشار کمي بروي کمر ماهي و برگشت گوشت ماهي به حالت اوليه، از تازه بودن آن اطمينان حاصل کنند.

گفتني است رمضان‌علي محمودي از شهرستان لردگان به عنوان پرورش‌دهنده نمونه ماهيان سردابي کشور در جشنواره تجليل از نمونه‌هاي بخش کشاورزي با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزي تجليل شد.
 

انتهاي پيام1022ج /630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۳:۴۲

28 Dec 2019