۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۴۰۹۴۵
امام جمعه موقت شهرکرد

نظام جمهوری اسلامی ایران بدهکار عده ای زیاده خواه نیست/۴۵۰ هزار نفر در استان از کم آبی رنج می برند

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: مردم استان چهارمحال و بختیاری چه گناهی کرده اند که باید قربانی تصمیم برخی مسئولان زیاده خواه در کشور شوند و با آنها هم برخورد نشود؛ این در حالیست که نظام جمهوری اسلامی بدهکار کسی نیست.
نظام جمهوری اسلامی ایران بدهکار عده ای زیاده خواه نیست/۴۵۰ هزار نفر در استان از کم آبی رنج می برند
 به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌السلام والمسلمین امیرقلی جعفری در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرکرد، گفت: زیاده طلبی برخی مسئولان برای انتقال آب از سرشاخه های چهارمحال و بختیاری به کویر مرکزی ایران از حد گذشته و کار به جایی رسیده که قرار است آب جاری پیش از ورود به استان از طریق تونلی به طول ۶۳ کیلومتر به استان های دیگر منتقل شود.
وی افزود : طرح های غیرکارشناسانه و ظالمانه انتقال آب به استان های همجوار باعث خشکیدگی چاه های آب دشت های استان چهارمحال و بختیاری شده است و هم اکنون ۴۵۰ هزار نفر در استان از کم آبی رنج می برند و ادامه این روند و لابی بازی های برخی، مردم چهارمحال و بختیاری را به فقر و حاشینه نشینی در استان های همجوار خواهد کشاند.

حجت الاسلام جعفری در بخشی دیگر از خطبه های خود گفت: متاسفانه شنیده شده قرار است سند بخش آبخیز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری را به نام آب منطقه ای استان همجوار ثبت کنند و وزرات نیرو هم با واگذاری بخشی از خاک چهارمحال و بختیاری به نام آن استان موافقت کرده است.

وی گفت: از مسئولان استان چهارمحال بختیاری می خواهیم با این تصمیم مخالفت کنند و اجازه ندهند برخی با احساسات مردم استان بازی و این طرح توهین آمیز را اجرایی کنند؛ البته اگر بختیاری ها مرده باشند که اجازه اجرای چنین تصمیمی را بدهند.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه به علت انجام طرح‌های غیرکارشناسانه قبل از انقلاب و بعد از آن وضعیت چهارمحال و بختیاری به‌گونه‌ای شده که بسیاری از دشت‌های استان در ردیف دشت‌های ممنوعه قرار گرفته‌اند‌، افزود: حدود ۴۵۰ هزار نفر از مردم این استان با مشکل آب شرب مواجه هستند، در استانی که پایتخت آب کشور است با تانکر به روستاهای آن آبرسانی می‌شود این وضعیت به دلیل کمی بارش‌ها و اجرای طرح‌های غیرکارشناسی انتقال آب به کویر مرکزی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: اخیرا نمایندگان اصفهان به صورت دسته جمعی استعفا داده‌اند و دو دلیل که برای این کار خود اعلام کرده‌اند برای مردم چهارمحال و بختیاری بسیار خطرناک است، یکی عدم تخصیص بودجه برای طرح‌های انتقال آب و دیگری برداشت بی‌رویه از آب است.

جعفری با بیان اینکه برداشت بی‌رویه را ما هم قبول داریم، افزود: ولی این برداشت بی‌رویه در دریاچه‌ای است که در ذوب‌آهن ایجاد شده، این برداشت بی‌رویه در برنج‌کاری، در فولاد و ... است درحالی که مردم چهارمحال و بختیاری باید آب نیترات‌دار مصرف کنند.

امام جمعه موقت شهرکرد با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو گفت: شعار مرگ بر آمریکا از دانشگاه تهران در کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ در مخالفت با سفر مشاور رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران سر داده شد و از آن زمان دانشجویان با نثار خون خود، آزادی خواهی و ظلم ستیزی این قشر تحصیل کرده را نشان دادند و دانشگاه های ما امروز هم دنبال رو همین راه است.

انتهای پیام/1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۴:۳۶

28 Dec 2019