۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۴۰۹۱۹

افزایش ۲۰ درصدی قیمت مسکن در شهرکرد

سرپرست معاونت مسکن و کارآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون نرخ مسکن در سطح استان هفت تا هشت درصد و در شهرکرد ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرده است.
افزایش ۲۰ درصدی قیمت مسکن در شهرکرد
ابراهیم علیرضایی سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد : پنج شهر در کشور شامل شهرکرد، کرمانشاه، همدان، سنندج و اراک بالاترین قیمت مسکن را با توجه به شاخص جمعیتی دارند.

ابراهیم علیرضایی با بیان اینکه مطالعات لازم برای به دست آوردن بالاترین قیمت مسکن در ایران را انجام شده است، افزود: تهران بالاترین قیمت و ایلام کمترین قیمت مسکن را در کشور دارند و در چهارمحال و بختیاری به دلیل عدم سرمایه گذاری در بخش صنعت و صنایع تبدیلی پیشرفته در کشاورزی و دامداری پول‌های سرگردان در بخش مسکن هزینه می‌شود و همین امر موجب شده تا شهر شهرکرد یکی از پنج شهر کشور باشد که دارای بالاترین قیمت در مسکن باشد.

علیرضایی تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون نرخ مسکن در سطح استان هفت تا هشت درصد و در شهرکرد ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین قیمت مسکن در شهر شهرکرد بعد از گرانی قیمت ارز و اعمال تحریم‌ها علیه ایران، نسبت به ابتدای سال جاری ۱۵ درصد رشد داشته است.

علیرضایی با بیان اینکه پنج کلان شهر کشور معاملات مسکن و زمین را در سامانه ثبت معاملات ثبت می‌کنند و قابل مشاهده است، تصریح کرد: این امر موجب کنترل قیمت شده و بنگاه‌های املاک موظف هستند تمام معاملات خود را در این سامانه به ثبت برسانند.

وی ادامه داد: پیگیر راه‌اندازی این سامانه در چهارمحال و بختیاری هستیم که این امر نیازمند تامین اعتبار بوده اما اگر انجام شود یقینا بازار مسکن از نظر ثبات قیمت به یک نقطه واحد می‌رسد و این ضرورت احساس می‌شود.

علیرضایی در خصوص پیش‌بینی قیمت زمین و مسکن در سال آینده، گفت: اگر قیمت ارز، سکه و حامل‌های انرژی و ... که بر بازار مسکن تاثیر دارند، افزایش پیدا نکند، قطعا بازار مسکن ثابت می‌ماند.

وی اظهار کرد: بازار تقاضا و عرضه بر نوسانات قیمت زمین و مسکن موثر است و زمانی که تقاضا بالا رفته قیمت نیز بالا می‌رود و هر زمان قیمت ارز و طلا افزایش یافت در مرحله بعدی مسکن گران شد زیرا همگان به سمت خرید مسکن روی آوردند که در شهریور و مهر ماه امسال نرخ مسکن در استان بالاتر از گذشته بود و در حال حاضر به نسبت ماه گذشته ثابت مانده است .

علیرضایی در خصوص نقش مشاوران املاک در بالا رفتن نرخ زمین و مسکن بیان کرد: این قشر آنچنان به قیمت مسکن و زمین دامن نمی‌زنند اما اداره‌کل راه و شهرسازی نیز بایستی تعامل بیشتری با آنان داشته باشد که یقینا این مهم را پیگیری خواهیم کرد تا قیمت مسکن منطقی‌تر شود.

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر در شهر شهرکرد در خیابان دانسشرا قیمت هر متر مربع زمین یک تا یک و نیم میلیون تومان است که پایین‌ترین قیمت مسکن را در این شهر دارد و در خیابان کاشانی نیز در کوچه‌ها قیمت هر متر مربع زمین چهار تا پنج میلیون تومان و در املاک «برخیابان» برای هر مترمربع ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

انتهای پیام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۳۴:۰۰

26 Dec 2019