۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۴۰۸۶۸
گفتگو با مخترع جوان و بسيجي؛

درخشش مخترع جوان بسيجي لردگاني با ثبت و تأييد 10 اختراع

مخترع بسيجي لردگاني، تاکنون 6 اختراع را ثبت و چهار اختراع را نيز به تاييد دانشگاه هاي معتبر کشور زير نظر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به تاييد رساند است.
درخشش مخترع جوان بسيجي لردگاني با ثبت و تأييد 10 اختراع
ابراهيم صالحي مخترع جوان لردگاني متولد سال ۷۱ در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار داشت: تا کنون 6 اختراع را ثبت نمودم و 4 اختراع ديگر را به تاييد دانشگاه هاي معتبر کشور رساندم که شامل: ماژول اسلحه، ردياب خودرو، ردياب کنترل سوخت و آلودگي هوا، کلاه کاسکت هوشمند ويژه موتور سوران و دستکش مرتعش براي افراد نابينا جزو اختراعاتي هستند که به ثبت رسيده‌اند.

وي ادامه داد: سه اختراع ديگر با عنوان‌هاي اپليکيشن کاريابي، اپليکيشن گردشگري و دريچه تامين هواي احتراق هوشمند و دستگاه جلوگيري از قاچاق چوب در شرف انجام کار و حال گرفتن تاييده از سوي سازمان منابع طبيعي هستم  از جمله اختراعات اينجانب هستند .

دستگاه ماژول اسلحه،
صالحي افزود: زمان و مکان دقيق شليک را رصد مي‌کند، با توجه به بازپرسي‌هايي که پس از شليک از مأموران پليس مي‌شود اين ماژول با رصد دقيق زمان، مکان و فاصله شليک اين مشکل را رفع کرده است.
 


دستگاه هوشمند جلوگيري از سرقت خودرو
مخترع بسيجي لردگاني گفت: اين دستگاه بر روي خودرو نصب مي‌شود و صاحب خودرو مي‌تواند بدون محدوديت زمان و مکان از طريق تلفن همراه خود موقعيت مکاني خودرو را رديابي کند، هم‌اکنون اين دستگاه به توليد انبوه رسيده و در شهرهاي مختلف کشور به فروش مي رسد که با استقبال خوبي نيز مواجه شده است.
 

 
 
کنترل سوخت و آلودگي هوا
ابراهيم صالحي افزود: اين دستگاه نيز با نصب بر روي خودرو در توقف‌هاي بالاي 25 ثانيه خودرو را در حالت خواب قرار مي‌دهد که با فشار دادن پدال بالا فاصله خودرو روشن مي‌شود.


کلاه کاسکت ايربگدار
صالحي درباره اختراع ديگر خود گفت: کلاه کاسکت ايربگدار دقيقا مانند مکانيزم ايربگ خودرو است. استفاده از اين کلاه سبک، بسيار ساده است و موتورسواران به راحتي مي توانند از آن استفاده کنند.
 
 وي افزود: با ديدن تصادفات منجر به فوت گوناگون موتوسيکلت سواران که به دليل گرم بودن محفظه داخلي کلاه و عدم ديد از هر دو طرف و سنگيني کلاه بر روي سر از کلاه کاسکت استفاده نکرده بودند؛ جرقه اين ايده به ذهنم خطور کرد.

اين مختراع جوان بيان داشت: کلاه کاسکت ايربگدار به صورت يقه به دور گردن راکب موتور بسته مي شود و هنگام ضربه  خوردن و زاويه بر سر راکب موتوسيکلت، باز شده و ايمني آن را مي توان پنج تا شش برابر بيش تر از کلاه کاسکتهاي  موجود در بازار تضمين کرد.
عملکرد اين کلاه دقيقا مانند مکانيزم ايربگ خودرو است. استفاده از اين کلاه سبک، بسيار ساده است و موتورسواران به راحتي مي توانند از آن استفاده کنند.
 
 


دريچه تامين هواي احتراق هوشمند
صالحي خاطرنشان کرد: دريچه تامين هواي احتراق هوشمند جهت جلوگيري از خطرات گازگرفتگي و کاهش آمار تلفات ناشي از گازگرفتگي در ساختمان‌ها طراحي شده است و ايده‌اي نو از اکرم جهان‌بخشي بوده که با همکاري وي به مرحله ساخت درآمده است. 
اين مخترع جوان گفت: اين دريچه به صورت کاملا هوشمند است که در صورت بروز هرگونه نشت گازي شروع به آلارم دادن مي‌کند و به صورت اتوماتيک باز مي‌شود و اکسيژن را به داخل ساختمان مي‌رساند.
وي از ويژگي‌هاي ديگر اين دريچه جلوگيري از ورود گرد و غبار به داخل ساختمان را معرفي کرد و افزود: ديگر نيازي نيست که افراد درب دريچه را در صورت بروز گرد و غبار بپوشانند زيرا دريچه خودش به صورت اتوماتيک بسته مي‌شود و در موارد اضطراري حتي در نبود افراد باز مي‌شود.
اين مخترع جوان در مورد اپليکيشن کاريابي يادآور شد: اين اپليکيشن به افراد بيکار و کارفرمايان کمک مي‌کند تا در صورت نياز به کار در اين اپليکيشن ثبت نام کنند و توانايي‌هاي خود را بيان کنند تا کارفرمايان بتوانند فرد مورد نياز خود را انتخاب کنند کار با اپليکيشن مانند تلگرام است و کاربران به راحتي مي‌توانند اطلاعات را بين هم رد و بدل کنند. 
 


ابراهيم صالحي در ادامه گفت: يک مخترع خوب کسي که هيچ گاه از تلاش دست نکشيده و با اميد فراوان به راهش ادامه بدهد. هر ايده نويي که به ذهنش مي رسد حداقل در نوع آزمايشي هم که شده بسازد.
 
اين مخترع جوان و بسيجي در  سخن پاياني گفت: از همه عوامل، مسوولان و همچنين شرکت هاي بزرگ توليدکننده انتظار مي رود همه جوانان با استعداد در اين زمينه را حمايت کنند و از آنان در بهبود خطوط توليد بهره ببرند.

گفتني است ابراهيم صالحي ميشاني به عنوان مخترع برتر در دهمين جشنواره جهادگران علم و فناوري استان چهار محال و بختياري از سوي سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع) منتخب شدند.

برخي از افتخار ابراهيم صالحي به رويت تصوير
 












 
انتهاي پيام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۴۱:۰۰

27 Dec 2019