:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> باید فرهنگ بسیجی را در بین آحاد مردم شکل بدهیم | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۴۰۸۵۴
خطیب نماز جمعه شهرکرد؛

باید فرهنگ بسیجی را در بین آحاد مردم شکل بدهیم

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: بسیجیان چهره های مؤمن، تلاش گر، با انگیزه و ولایتمدار هستند و سپاه که متولی بسیج است، به خوبی این مجموعه را مدیریت کرده و به پیش می برد.
باید فرهنگ بسیجی را در بین آحاد مردم شکل بدهیم
به گزارش جهانبین نیوز، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه شهرکرد در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی آدینه با سفارش به رعایت تقوای الهی، آیات ۳۴ و ۳۵ سوره مبارکه انبیاء را تشریح و پاسخ قرآنی منحرفان فکری و قومی و منکرین نبوت را بیان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام با اشاره به اینکه  چند روز عمر دنیا برای آزمون و امتحان انسان هاست و بازگشت همه نیز به سوی خداست افزود: کبر، فخرفروشی و خودبرتر دیدن زمینه‌ساز بروز آسیب‌های اجتماعی و فساد در هر زمینه‌ای است و آسیب‌های اجتماعی نیز عمدتا از برتری‌طلبی و غفلت ایجاد می‌شود.

امام جمعه شهرکرد موادمخدر، مشروبات الکی و فرقه‌های نوظهور را نمونه‌ای از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: این مسائل جوانان را ه سمت شهوت‌رانی، ادعای پوچ و باطل و سایر گناهان خرد سوق می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان،  در بخش دیگری از سخنان با اشاره به تلاش دشمن برای القای نا امیدی به مردم تشریح کرد: مردم کشورمان در طول این ۴۰ سال هیچ‌گاه به دشمنان جمهوری اسلامی باج نداده‌اند و با مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان  فریب دشمنی‌ها و سم‌پاشی‌ها را نخوردند و خواب‌های دشمنان هیچ‌گاه تعبیر نمی‌شود.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: عده‌ای در درون کشور با دشمنان هم‌صدا شده‌اند و مردم را می‌ترسانند و لازم مسؤولان ما یک تصمیم جدی بگیرند و همانطور که در مسئله برجام از آمریکا قطع امید کردند از اروپا نیز قطع امید کنند.

وی با اشاره به اینکه نباید به بیگانگان برای حل مشکلات کشور دل خوش کرد، تأکید کرد: مسؤولان کشور را معطل نگذارند و هرچه سریعتر به فکر چاره برای حل مشکلات کشور با تکیه بر ظرفیت‌های درونی و جوانان باشند.

وی، در خطبه دوم موعظه قرآنی این هفته را به آیه شریفه ۸۳ از سوره قصص اختصاص داد و افزود: رستگاران آخرت بر اساس قرآن کریم،‌کسانی هستند که دو ویژگی داشته باشند که عبارت است از اینکه برتری جویی نکرده و بر اساس این برتری جویی، فساد نیز نکنند.

خطیب جمعه شهرکرد، ادامه داد: انواع آسیب های اجتماعی ریشه در برتری طلبی و غفلت از وظیفه دارد و گاهی افراد برتری طلب حاضر می شوند برابر حکم خدا نیز بایستند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، گفت: دشمنان ما همان گونه که با جنگ اقتصادی به دنبال فشار بر ما هستند، با ما جنگ فرهنگی هم دارند و تلاش می کنند مردم و جوانان ما را به سمت تفکرات انحرافی و ابتذال سوق دهند.

وی، افزود: دشمن بیکار ننشسته و به شدت مشغول است تا مردم ما را از مسیر خدا جدا کند؛ لذا مراقت ویژه از مدارس و محلات مختلف ضرورت دارد و نباید کار فرهنگی را مختص صدا و سیما و حوزه های علمیه بدانیم؛ بلکه باید حساسیت همگانی باشد و مطالبه گری جدی در جامعه صورت پذیرد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نباید آسیب های اجتماعی را کم بگیریم؛ آخرت از آن کسانی است که به دنبال فساد و برتری جویی نباشند و تقوا پیشه کنند و ایمان آورده وعمل صالح انجام دهند ، که از ضروریات هر مؤمنی است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، در ادامه با گرامی داشت هفته بسیج گفت: شجره طیبه بسیج نعمت عظیمی است که به برکت نفس قدسی و فکر روشن و بلند امام(ره) حکیم و دوراندیش که آینده را می دید در سال ۵۸ تشکیل شد و امروز ما باید فرهنگ بسیجی در بین آحاد مردم شکل بدهیم و متذکر باشیم با وجود اینکه برخی از نهادها و ارگان‌ها که در این زمینه فعال بودند ریزش داشتند، اما بسیج از آرمان‌های اخلاقی ریزش نکرد.

وی، افزود: آحاد مردم باید احساس مسئولیت کنند و روحیه بسیجی و نگاه بسیجی و تفکر بسیجی داشته باشند.

خطیب جمعه شهرکرد، با بیان اینکه بسیج در دل دشمنان یأس را حاکم می کند، ادامه داد: بسیج یک تشکل بسیار خوب و قوی است و امروز آحاد ملت ما بسیجی هستند و روحیه بسیجی دارند.

وی، روحیه بسیجی را عامل خنثی سازی فتنه ها و از بین برنده آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: نگاه و راه بسیج در مسیر خدا و پیامبر و ائمه است و باید شکر گذار این نعمت بزرگ باشیم که علی رغم اینکه برخی د ستگاه ها در طول زمان ریزش کردند؛ اما بسیج از مسیر آرمان های اخلاقی خود ریزش نکرده است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: بسیجیان چهره های مؤمن، تلاش گر، با انگیزه و ولایتمدار هستند و سپاه که متولی بسیج است، به خوبی این مجموعه را مدیریت کرده و به پیش می برد.

نکونام در پایان  فرارسیدن ۱۷ ربیع‌الاول سالروز ولادت پیامبراکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) را تبریک گفت و بیان کرد:کسانی که راه پیامبران را نشناختند و دنبال نکردند، مردود و جهنمی هستند و هدف از خلقت انسان‌ها شناخت راه پیامبران و تبعیت از آن‌هاست.

انتهای پیام/1024ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۴:۲۳

27 Dec 2019