کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز سومین جشنواره ایده سبزکوه استان در دانشگاه شهرکرد

28 آبان 1397 ساعت 8:43

مراسم افتتاحیه سومین جشنواره ایده سبز کوه چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس دانشگاه شهرکرد، رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه، رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری، اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری استان، مدیرکل ارتباطات و فناوری استان و جمعی از دانشگاهیان برگزار شد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ مراسم افتتاحیه سومین جشنواره ایده سبز کوه چهارمحال و بختیاری با حضور سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد، رضا خوش سیر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، ویشتاسب سلیمانیان رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه، مجتبی بنیادیان رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری، اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری استان، مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری استان و جمعی از دانشگاهیان برگزار شد.

سعید کریمی در آیین افتتاحیه سومین جشنواره ایده سبزکوه استان چهارمحال و بختیاری با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره گفت: همیشه جای خالی این گونه جشنواره‌ها در استان حس می‌شد که به لطف خدا و تلاش معاونت پژوهشی دانشگاه، پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان و با همکاری سایر نهادها این جشنواره ایجاد شد تا جوابگوی دغدغه‌های استان و حتی کشور باشد.

رئیس دانشگاه شهرکرد در ادامه افزود: ایده سبز کوه طی چندین سال اجرا روز به روز رشد کرد و به مراحل و آیتم‌های جدیدی رسید و ایده‌های خوب مطرح شد که این ایده‌ها پس از بررسی و ویرایش به تولید و در نهایت به ثروت تبدیل می‌شوند که همین امر باعث فعال شدن انجمن‌های علمی-دانشجویی شده است و در همین یکی دو هفته ما دو جشنواره نشریات دانشجویی در سطح استان و جشنواره حرکت را در سطح دانشگاه داشته‌ایم که از پیشرفت علمی و تحقیقاتی خوبی برخوردار بودند.

کریمی در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: ایده‌ها از تئوری‌سازی باید خارج شوند و به تولید تبدیل شوند.

رئیس دانشگاه شهرکرد در بخش دیگری از سخنانش به حمایت استانداری در این زمینه اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد، جریانی که شروع‌شده است بتواند هرسال با ایده‌های بیشتر و بهتر در سطح استان پربارتر برگزار شود.

ویشتاسب سلیمانیان رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه و دبیر جشنواره نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره، خلاصه‌ای از روند اجرای جشنواره تاکنون ازقبیل برگزاری جلسات متعدد، راه‌اندازی وب سایت و انجام مراحل مختلف داوری و... را بیان کرد و در ادامه گفت: در سال دوم برگزاری جشنواره با آسیب‌شناسی که شد توانستیم ایده‌پردازی بخش دانش‌آموزی را نیز به جشنواره ایده سبز کوه اضافه نماییم و امسال از ایده‌های برتر دانش‌آموزی پس از بررسی در هفته پژوهش تقدیر به عمل می آید.

امسال نیز با سازوکار متفاوت جشنواره با محوریت انجمن های علمی دانشگاه به صورت امتیاز دهی ویژه به دانشجویان عضو انجمن‌های علمی برگزار می‌شود.

دکتر بنیادیان نیزدر این مراسم گفت: ایده، ارائه راه‌حل جدید برای حل مشکلات و امور جاری است که ممکن است فناورانه باشد یا ارائه خدمت باشد، جشنواره ایده ابتدا فرهنگ ایده‌پردازی و نوآوری و نهایت تبدیل به محصول و خدمت است، ایده‌های کوچک را نباید دست‌کم گرفت زیرا ممکن است همین ایده‌های کوچک تبدیل به اشتغال و کارآفرینی شود.

رئیس بنیاد نخبگان در ادامه گفت: ایده در همه امور جاری است و باید در حیطه ایده پردازی قدم برداریم و ایده اولین مرحله نوآوری و فناوری است.

در پایان این مراسم از سایت سومین جشنواره ایده سبزکوه رونمایی شد.

شایان ذکر است، ایجاد نشاط اجتماعی و فرهنگی، اصلاح نگرش اقتصاد مقاومتی، شناسایی فن‌آفرینان عرصه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی استان، فرصت‌سازی مناسب برای صاحبان ایده، برنامه‌ریزی اصولی و صحیح در حمایت از ایده‌ها، تجاری‌سازی ایده‌های برتر، حمایت از طراحان علمی و دارای ایده‌های کارآفرین مبتنی بر ایده‌های نوین، جلب و هدایت سرمایه‌گذاری در راستای علوم نو پا و دانش‌بنیان و در حال رشد را ه اندازی بورس ایده و ارائه ایده‌های متناسب با طرح‌های اجرایی، ایجاد ظرفیت لازم برای سرمایه گذاری در بخش ایده های زود بازده، ایجاد زنجیره تامین، تجهیز، ساخت، فروش جهت عملیاتی نمودن ایده»، تکریم ایده پردازان و پژوهشگران صاحب ایده و فکر خلاق، ایجاد بانک ایده از اهداف برگزاری این جشنواره است.

گفتنی است، سومین جشنواره ایده سبزکوه در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی برگزار می‌شود، جشنواره در بخش دانش‌آموزی با همکاری سازمان آموزش‌وپرورش استان از ۱۵ مهر شروع و اختتامیه آن هم‌زمان با هفته پژوهش است و جشنواره در بخش دانشجویی از تاریخ ۲۶ آبان ماه سال جاری آغاز و اختتامیه آن در اسفندماه برگزار می‌شود.

این جشنواره با شعار هدایت، مهارت و حمایت در دو محور عمومی جشنواره «کشاورزی و محیط‌زیست، مدیریت و برنامه‌ریزی، علوم پایه، فنی و مهندسی، مدیریت شهری، علوم انسانی و علوم پزشکی» و در بخش اختصاصی «بحران آب، گردشگری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، رسانه ملی و فضای مجازی» به همراه قسمت ویژه دانش‌آموزی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 40824

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40824/آغاز-سومین-جشنواره-ایده-سبزکوه-استان-دانشگاه-شهرکرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir