۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲
کد مطلب : ۴۰۷۹۸
گزارش دانا از واکنش کاربران فضای مجازی به ترجمه غلط CFT و اظهارات اخیر ظریف؛

هشتگ "تقلب_ظریف" ترند اول توئیتر فارسی شد/ درخواست کاربران از ظریف برای پاسخگویی به ایرادات شورای نگهبان+تصاویر

کاربران فضای مجازی به ادعاهای اخیر ظریف اعتراض کرده و حتی هشتگ "تقلب ظریف" نیز در این راستا راه اندازی شد. این هشتگ در کمتر از چند ساعت به ترند شبکه های اجتماعی به ویژه توئیتر تبدیل شد.
هشتگ "تقلب_ظریف" ترند اول توئیتر فارسی شد/ درخواست کاربران از ظریف برای پاسخگویی به ایرادات شورای نگهبان+تصاویر
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی روزهای گذشته ظریف در گفتگوی با بیان اینکه، «پول‌شویی گسترده در کشور یک واقعیت است»، مدعی شده بود که در ایران خیلی‌ها از پول‌شویی منفعت می‌برند و آنجاهایی که هزاران میلیارد پول‌شویی انجام می‌دهند حتماً آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی در کشور علیه قوانین ضدپولشویی ایجاد کنند.

«آنهایی که هزاران میلیارد تومان پول‌شویی می‌کنند آن‌قدر توان مالی دارند که دهها میلیارد هزینه فضاسازی کنند. کل بودجه و حقوق و اجاره نمایندگی‌های وزارت خارجه ۱۱۰۰ میلیارد تومان است، کمتر از بودجه فرهنگی برخی دستگاه‌ها که با بعض ارگان‌های قدرتمند ارتباط دارند. ما که نمی‌توانیم با آن فضاسازی مقابله کنیم».

در ادامه برخی نمایندگان مجلس در واکنش به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف درباره آنچه " واقعیت بودن پول‌شویی گسترده در ایران" خوانده بود امضا جمع آوری کرده تا به این ترتیب از ظریف در صحن علنی مجلس سوال شود.

این اظهارات که در کشاکش بررسی لایحه CFT در نهادهای قانونی و ظاهرا با هدف منفعل کردن مخالفان این لایحه مطرح شده در حالی است که سخنگوی شورای نگهبان چند روز پیش، از ایرادات ترجمه‌ای CFT خبر داده بود؛ ایراداتی که پیش از این نیز در مواردی چون برجام و پالرمو از سوی وزارت امور خارجه تکرار شده و انتظار می‌رفت ظریف در این باره شفاف‌سازی کند.

کاربران فضای مجازی نیز به این ادعای ظریف اعتراض کرده و حتی هشتگ "تقلب ظریف" نیز در این راستا راه اندازی شد. این هشتگ در کمتر از چند ساعت به ترند شبکه های اجتماعی به ویژه توئیتر تبدیل شد.

کاربر مسلم معین در توئیتی نوشت: اینکه وزیر خارجه ترجمه متن CFT را غلط به مجلس فرستاده تا نقاط تاریک آن را بپوشاند و بعد بی هدف تهمت می زند تا تدلیس تاریخی خود را سرپوش بگذارد خیانت مضاعف است. توییت های مکرر @hesamodin۱ هم درواقع یک گاف است که چه کسی برای رهایی ظریف دست به طراحی سناریو زده.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۲۳:۱۲

26 Dec 2019