۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱
کد مطلب : ۴۰۶۹۱
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری خبر داد

دستگیری اعضای باند کلاهبرداری با شگرد اسکیمینگ در چهارمحال و بختیاری

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری از دستگیری متهمان برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی کاربران خبر داد و گفت: این متهمان با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به کپی اطلاعات کارتهای بانکی افراد و برداشت از حساب آنان می‌کردند.
دستگیری اعضای باند کلاهبرداری با شگرد اسکیمینگ در چهارمحال و بختیاری
سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در پی گزارش چند نفر از شهروندان مبنی‌بر کسر مبالغی از حساب‌های بانکی توسط افراد ناشناس پس از خرید از فروشندگان سیار (وانت‌های میوه‌فروش) واقع در برخی شهرستان‌های استان در هنگام کشیدن کارت به دستگاه pos، بلافاصله موضوع در دستورکار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان این پلیس جهت بررسی صحت و سقم موضوع به محل مراجعه پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص شد که متهمان با قراردادن دستگاه اسکیمر در کنار کارت خوان اصلی اقدام به کپی کردن اطلاعات کارت‌های بانکی مشتریان به بهانه قطع اتصال کارت‌خوان اصلی و عدم ارایه سرویس و بهانه‌هایی از این قبیل می‌نمودند.

عسگری اضافه کرد: با توجه به اینکه فعالیت مجرمانه کلاهبرداران دراین بخش حرفه‌ای و بدون باقی گذاشتن کوچک‌ترین ردی از آن‌ها بود، شناسایی و دستگیری اعضای باند با پیچیدگی و مشکل خاص مواجه شد.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کاراگاهان مبارزه با جرائم سایبری فتا با شگردهای پلیسی درفضای مجازی موفق به شناسایی و دستگیری دو نفر از اعضای اصلی باند کلاهبرداری در این زمینه شدند افزود: متهمان در بازجویی‌های ماموران به جرم خود مبنی‌بر سرقت وجوه مشتریان اعتراف کردند و اذعان داشتند که در شهرهای مختلف استان چهارمحال و بختیاری و در استان‌های دیگر درقالب میوه‌فروشی آن هم با قیمت‌های ارزان مشتریان خود را ترقیب به خرید میوه می‌نمودند.


وی خاطرنشان کرد: از متهمان تعدادی دستگاه اسکیمر، کارت بانکی کپی شده، لپ تاپ، تعدادی سیم کارت و دستگاه کارت‌خوان کشف شده است.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری افزود: امروزه یکی از مشکلات در این زمینه کم بودن سواد رسانه‌ای وعدم آگاهی بیشتر افراد جامعه درخصوص حفظ اطلاعات شخصی کارت‌های بانکی، اعتماد بیش از حد به فروشندگان و عدم توجه به خرید از فروشگاه‌های معتبر است.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود شهروندان در انجام اقدامات مالی و ارائه اطلاعات شخصی خود به دیگران دقت لازم را داشته باشند تا مورد سوءاستفاده کلاهبرداران واقع نشوند.

عسگری در پایان به شهروندان توصیه کرد، در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری به پلیس فتا مراجعه و مشکل خود را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت ارتباطات مردمی به پلیس اعلام کنند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ «اسکیمرها قطعه سخت‌افزاری برای کپی کردن اطلاعات کارت‌های بانکی هستند که به‌عنوان یک فناوری از چند سال پیش وارد کشور شده اما برخی کلاهبردار از این قطعات استفاده ابزاری می‌کنند.».

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۵۰:۲۳

26 Dec 2019