۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۴۰۶۶۹
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري چهارمحال و بختیاری خبر داد

کلنگ‌زني پروژه يک ميليارد توماني در شهرستان فارسان

مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان از کلنگ‌زني حوزه منابع طبيعي و آبخيزداري در روستايي ده‌چشمه خبر داد و گفت: اعتبار اين پروژه يک ميليارد تومان مي‌باشد که 2100 مترمکعب عمليات سنگ ملاتي دارد و حدود 200 هکتار عمليات بيولوژيکي، جنگل‌داري و مرتع‌داري دارد.
کلنگ‌زني پروژه يک ميليارد توماني در شهرستان فارسان
علي محمدي مقدم، مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان چهارمحال و بختياري در سفر به شهرستان فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: يکي از پروژه‌هاي بسيار خوب اين حوزه از منابع طبيعي شهرستان فارسان حوزه آبخيزداري روستاي گردشگري ده چشمه گردشگاه پيرغار است که با توجه به پتانسيلي اين منطقه گردشگري دارد مي‌تواند تأثير بسيار خوبي در بحث معيشت و اشتغال مردم نيز داشته باشد.

علي محمدي مقدم در ادامه افزود: با توجه به شيبي که در اين حوزه وجود دارد و فرسايش خاک، کاهش دبي چشمه پايين‌دست نياز بود که عمليات آبخيزداري و بيولوژيک در بالادست چشمه انجام شود.

وي خاطرنشان کرد: اين پروژه دو هزار و صد مترمکعب عمليات سنگ ملاتي دارد و حدود 20 هکتار جنگل‌کاري، مرتع کاري در بالادست حوزه که جلوگيري مي‌کند از فرسايش خاک در بالادست و کنترل سيل، کنترل رسوب و جلوگيري از ورود رسوب به مخازن پايين‌دست مي‌باشد.

وي اظهار داشت: از ديگر اثرات مثبت اين پروژه کمک مؤثر به تغذيه چشمه پيرغار و چاه‌هاي پايين‌دست که کل اعتبار اين پروژه از صندوق توسعه ملي کشور يک ميليارد تومان که با مشارکت اعتبارات استاني و کمک استاندار و فرماندار محترم اين اعتبار به ۱۵ ميليارد ريال خواهد رسيد.

مکان تفريحي پيرغار در روستاي ده چشمه از توابع شهرستان فارسان واقع است. اين روستا با ارتفاع ۲۰۰۰ متر از سطح دريا، در جنوب غربي فارسان قرار دارد و از غرب و جنوب به کوه لاخرسان محدود مي‌شود.

اين مکان علاوه بر داشتن طبيعتي زيبا و دلچسب و رودخانه‌اي خروشان داراي يکي از مهم‌ترين کتيبه‌هاي تاريخ معاصر و عصر مشروطيت است.

انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۲۷:۴۱

27 Dec 2019