۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۴۰۶۶۵

برخورد با دو گروه متخلف شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده شیدا

مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان در جریان برخورد با چهار نفر متخلف شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده شیدا موفق به دستگیری یک نفر از آنان و کشف و ضبط سه قبضه اسلحه غیرمجاز، لاشه‌ی ۲ رأس میش وحشی و ۲ قطعه کبک شدند.
برخورد با دو گروه متخلف شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده شیدا
شهرام احمدی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز ؛ گفت: با هوشیاری مأموران یگان حفاظت محیط زیست، با شناسایی و پس از تعقیب و گریز طی دو عملیات جداگانه و با همکاری نیروی انتظامی، لاشه ۲ رأس میش وحشی، ادوات شکار از ۲ نفر متخلف در منطقه حفاظت شده شیدا کشف و ضبط شد.

وی افزود: متخلفان که با استفاده از تاریکی هوا و تیراندازی مستقیم به مأموران توانستند متواری شوند، شناسایی شده و هم اکنون تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

شهرام احمدی اظهار داشت: در عملیاتی دیگر از ۲ نفر متخلف ۲ قبضه اسلحه غیرمجاز شکاری، لاشه‌ی ۲ قطعه کبک و سایر ادوات شکار در حاشیه این منطقه کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: یک نفر از متخلفان این عملیات نیز متواری شد.

این مقام مسئول بیان کرد: هویت این متخلف سابقه دار نیز توسط ماموران مشخص شده و تلاش برای دستگیری ادامه دارد.

وی در ادامه اذعان داشت: متخلف دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

احمدی در پایان تصریح کرد: بر اساس بند الف ماده ۶ قانون، مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد، همچنین هرگونه شکار و زنده‌گیری پرندگان وحشی، بدون داشتن مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست غیرقانونی بوده و پیگرد قضایی دارد.

انتهای پیام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۲:۱۹

27 Dec 2019