کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد

مقاوم‌سازی بیش از ۴۳ هزار واحد مسکونی در چهارمحال و بختیاری

30 مهر 1397 ساعت 11:35

مدیرکل مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۸۹ هزار واحد مسکونی تاکنون ۴۳ هزار و ۶۰۰ واحد مقاوم‌سازی شده که قریب ۵۰ درصد است و این مقاوم‌سازی‌ها با توجه به تسهیلات ارزان قیمت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمک‌های بلاعوضی که پرداخت شد انجام شده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سهراب رئیسی مدیرکل مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری طی دیدار با رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه استان با اشاره به وضعیت مقاوم‌سازی مسکن روستایی در این استان اظهار کرد: از مجموع ۸۹ هزار واحد مسکونی تاکنون ۴۳ هزار و ۶۰۰ واحد مقاوم‌سازی شده که قریب ۵۰ درصد است و این مقاوم‌سازی‌ها با توجه به تسهیلات ارزان قیمت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمک‌های بلاعوضی که پرداخت شد انجام شده است.

وی افزود: در استان ۵۶۳ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که ۵۵۵ روستا دارای طرح هادی روستایی هستند و در ۳۲۰ روستا طرح در یک فاز اجرا شده‌ است.

رئیسی با اشاره به تعاملات و همکاری مطلوب این نهاد با سایر ادارات ادامه داد: با توجه به تعاملاتی که بین مدیران استان و سابقه و تجربه اجرای خوب این نهاد در پروژه‌ها برخی دستگاه‌ها مانند ورزش و جوانان و راه و شهرسازی در پروژه احداث خانه جوان و تکمیل منطقه منظریه شهرکرد را به این نهاد سپرده‌اند و کارگاه‌های ما در این دو پروژه فعال است.

وی افزود: رسیدگی به روستاها سبب می‌شود یک مهاجرت معکوس شکل بگیرد و روستا و کشاورزی فلسفه وجودی خود را حفظ کنند.

مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی امری مهم و ضروری است

طهمورث الیاسی رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این دیدار بیان کرد: مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی امری مهم و ضروری است که خوشبختانه از سوی این نهاد این مهم مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به زلزله کرمانشاه گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زلزله اخیر کرمانشاه هم تلاش خوبی داشت، امیدواریم بتوانیم در راستای کمک به این نهاد انقلابی گام‌های موثری برداریم و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد را رفع کنیم.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 40629

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40629/مقاوم-سازی-بیش-۴۳-هزار-واحد-مسکونی-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir