۰
plusresetminus
پروژه بین‌المللی دکتر ابوالفضل شیرازی استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد در فراخوان پروژه‌های مشترک ایران و هند پذیرفته شد.
پذیرش پروژه بین‌المللی استاد دانشگاه شهرکرد در فراخوان پروژه‌های مشترک ایران و هند
به گزارش جهانبین نیوز؛ پروژه بین‌المللی دکتر ابوالفضل شیرازی استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد در فراخوان پروژه‌های مشترک ایران و هند پیرو توافق مركز همکاری‌های علمي بین‌المللی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و دپارتمان علم و فناوري وزارت علوم و فناوري جمهوري هند با ارائه طرح "شناسایی بیومارکرهای بالقوه در گاوهای دهنده تخمک جهت تولید آزمایشگاهی جنین با تلفیق روش های ژنومیک و سیستم‌های بیولوژی" جزء ۱۲ طرح پذیرفته شده اعلام شد.

ضرورت افزایش بازده تولیدات دامی، اهمیت استفاده از برنامه‌های استراتژیک دقیق و هدفمند در تولیدمثل دام را بیش از بیش نمایان می‌سازد.

انتخاب ژنتیکی (Genomic Selection: GS) دام‌های مولد در سنین پایین و حتی قبل از تولد، در مرحله جنینی، امکان تسریع در برنامه‌های اصلاح نژادی، کوتاه نمودن فواصل نسلی و افزایش دقت در انتخاب دام ممتاز از ضرورت‌های انجام این طرح است.

گفتنی است پس از اعلام فراخوان طرح‌های پژوهشی مشترک ایران و هند و جمع‌آوری مدارک مربوط به طرح‌ها، هیاتی متشکل از متخصصان رشته‌های مدیریت منابع آب و زیست‌فناوری از دانشگاه فردوسی مشهد (متولي كارگروه هماهنگي و پيگيري همكاري­هاي علمي با هند) و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در تیر ماه سال جاری با حضور در دهلی نو و برگزاری جلسات متعدد با همتایان هندی از میان ۷۳ پروژه تحقیقاتی واصل شده برای این فراخوان ۱۲ طرح انتخاب شدند که از این میان هشت طرح مربوط به زیست فناوری و چهار طرح دیگر با موضوعات مدیریت منابع آب می باشند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۶:۰۴

27 Dec 2019