۰
plusresetminus
در آستانه فرا رسيدن ايام سوگواری ماه محرم، در نشستی مشترک، حفاظت محيط زيست و اداره کل تبلیغات اسلامی استان برای حفظ محیط زیست در این ایام هم اندیشی کردند.
استفاده از ظرفیت روحانیون و مسئولان هیأت های عزاداری در حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختياري
به گزارش  جهانبین نیوز؛  در ايام محرم و فرا رسيدن عزاداری سيد و سالارشهيدان امام حسين (ع) فعاليت هیات هاي مذهبي و پخش نذورات بيشتر مي شود، به همين منظور جهت فرهنگ سازي و آموزش حفاظت از محيط زيست نشستی با حضور معاونت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی و کارشناسان حفاظت محیط زیست استان برگزار شد. از آنجاییکه در سالیان اخیر، استفاده از ظروف يكبارمصرف و رها كردن آنها در اطراف محل هاي برگزاري مراسم عزاداري، باعث تشديد مشكلات زيست محيطي، آب گرفتگي معابر و زشت شدن چهره شهر می‌شود، در این نشست راهكارهايي برای كاهش استفاده و رها نكردن ظروف يكبارمصرف و ایجاد مخاطره براي محيط زيست ارائه شد.

تغييرالگو و كاهش مصرف كيسه ها و ظروف پلاستيكي و به جاي آنها استفاده از ظروف غیرپلاستیکی یا ظروف یکبار مصرف با پاية گياهي، جهت دهی نذورات به سمت اهداف محیط زیستی و ذبح شرعی که در محل عبور و مرور مردم نباشد از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

حجت‌الاسلام سید عزیز الله میراحمدی در این نشست آمادگی خود را برای همکاری با محیط زیست استان در راستای فرهنگ سازی جهت حفظ و حراست از محیط زیست اعلام کرد و افزود: برای فرهنگسازی عمومی و حفظ هرچه بیشتر محیط زیست می‌توانیم از ائمه جماعات و مسئولان هیئت های مذهبی که در روستاها و شهرستا‌ن‌ها حضور دارند استفاده کرده و از آنها بخواهیم در این زمینه حفاظت محیط زیست را همیاری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در حاشیه این نشست تصریح کرد: امیدواریم با حضور، مشارکت و همدلی روحانیون و مسئولان هیأت های عزاداری در استان و ارشادات و روشنگری آنها در جمع مردم و مسئولان، بتوانیم گام های مثبت و مؤثری در جهت دستیابی به محیط زیست پاک و سالم و عاری از آلودگی های زیست محیطی در میهن عزیزمان برداریم.

انتهای پیام/530ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۲۰:۵۴

27 Dec 2019