۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۴۰۲۲۴

دست پر مربی چهارمحالی دو و میدانی کشورمان از بازی های آسیایی

شاگردان سجاد مرادی، مربی پرافتخار دو و میدانی چهارمحال و بختیاری، 2مدال از 3مدال تیم کشورمان در بازی های آسیایی را به دست آوردند.
دست پر مربی چهارمحالی دو و میدانی کشورمان از بازی های آسیایی
به گزارش جهانبین نیوز ،حسین کیهانی در دوی ۳۰۰۰هزار متر با مانع و امیر مرادی در ماده ۱۵۰۰ متر هر دو شاگردان مربی چهارمحال وبختیاری بودند که مدال طلا و نقره بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را کسب کردند.

کیهانی، دونده ای از شهر سنقر که مدت‌ها تمریناتش را زیر نظر سجاد مرادی، اسطوره دوهای نیمه استقامت ایران و آسیا سپری کرده بود در حضور دوندگان بیگانه آفریقایی که برای تصاحب مدال های طلا و نقره به اندونزی آمده بودند با عملکردی دیدنی و مثال زدنی که هیچ وقت از یاد ملت قهرمان پرور ایران نخواهد رفت به مقام قهرمانی رسید.

کیهانی پس از دریافت مدال طلایش بوسه بر دستان مرادی نابغه زد و به خبرنگاران حاضر گفت: تمام موفقیتم را مدیون زحمات سجاد مرادی هستم. او رویای مرا محقق کرد و این مدال برایم خیلی اهمیت دارد.

دیگر شاگرد سجاد مرادی در جاکارتا برادرش بود که در ماده ۸۰۰ متر با رکورد ۱:۴۶.۵۵ دقیقه و با اختلاف تنها چند صدم ثانیه مدال برنز را از دست داده بود برای جبران این اتفاق پای به رقابت با دوندگان ۱۵۰۰ متر گذاشت.

دونده ای از سرزمین بختیاری ها مصمم برای کسب مدال در این ماده بود و پیش از آغاز رقابتش برای دیگر دوندگان کُری هم خواند. امیر مرادی مسابقه ای دوشادوش در طول مسیر ۱۵۰۰ متری مسابقه با دوندگان پیشرو و مدعی داشت و در فواصل پایانی این رقابت، عملکردی غیورانه از خود به نمایش گذاشت و با ثبت زمان ۳:۴۵.۶۲ دقیقه ضمن ثبت بهترین نتیجه فصل خود به مدال نقره رسید.

مرادی درباره مربی خود خاطرنشان کرد: سجاد مرادی برادرم طی ماه‌های گذشته برایم زحمت کشید تا به شرایط آمادگی برسم.همانطور که شاهد بودیم مدال طلای دوومیدانی در جاکارتا با هدایت مربی ایرانی بدست آمد و اگر به مربیان ایرانی در دوومیدانی میدان داده شود آن‌ها قابلیت دارند که ورزشکاران را به سوی قهرمانی سوق دهند .

سجاد مرادی در ۲۵ نوامبر سال ۲۰۱۰ با ثبت زمان ۱:۴۵.۴۵ دقیقه به عنوان نخست ماده ۸۰۰ متر دست یافت و تا کنون نیز این رکورد به نام نابغه دو و میدانی ایران و آسیا به عنوان رکورد ۸۰۰ متر بازی‌های آسیایی ثبت شده است

انتهای پیام/530ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۱۰:۳۱

28 Dec 2019