۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۴۰۲۱۶
امام جمعه لردگان/

امروزه کشور به وزرای جوان، کار دان و انقلابی نیاز دارد

حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان گفت: سوال نمایندگان و رفتن رییس جمهور به مجلس در مقام پاسخگویی نشان از آن دارد که نظام اسلامی، نظام پاسخگویی است.
امروزه کشور به وزرای جوان، کار دان و انقلابی نیاز دارد
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: سفارشات امام کاظم (ع) چهار چیز است که اگر در زندگی پیاده شود زندگی به خوبی می گذرد:اول، مناجات با خدا دوم،عمومی زندگی کردند با مردم و برای کسب در آمد حلال کار کردن سوم، رفتارومعاشرت با دوستان با کسی معاشرت کن که عیوب شما را مثل آئینه برایتان بگوید وچهارم، تفریحات حلال .

وی، ولادت امام کاظم (ع) را تبریک گفت و بیان داشت: دوران ۳۵ ساله امامت حضرت، همزمان با خلافت چهار تن از خلفاى ستمگر و مستبد عباسى بود كه در واقعه این دوران نخستین مرحله استبداد و ظلم حكاك عباسى بود. حدود ۱۰ سال از امامت ایشان در خلافت منصور دوانیقى، ۱۱ سال در خلافت مهدى عباسى، یك سال در خلافتهادى عباسى و ۱۳ سال در خلافتهارون سپرى شد.

تاجزاد به روز تعاون اشاره کرد و گفت : اگر تعاونیها بدرستی کار کنند مثل اول انقلاب به رشد جامعه کمک خواهد شد و در قرآن نیز آن اشاراتی شده تَعاوَنُوا عَلَي البِرِّ و التَّقوي... مائده ، آيه ۲ .

وی به روز مبارزه با استعمار توسط رئیسعلی دلواری اشاره کرد و همچنین به روز مباهله وروز شهادت ایت الله قدوسی و نزول آیه تطهیر در شان اهل بیت (ع) و نزول سوره هل اتی.

تاجزاد در ادامه به سوال از رئیس جمهور هم اشاره کرد و گفت: پنج سوال از رئیس جمهور در خصوص چالش های اخیر قاچاق کالا و ارز رکود شدید اقتصادی وپائین آمدن نرخ ریال توسط نمایندگان در رابطه با مسائل مهم مملکت توسط رئیس جمهور پاسخ داده شد که به چهار سوال آن نمایندگان قانع نشدند و به یک سوال قانع شدند ابن سوالات نشان داد اگر اگر مسئولان رده بالای کشور در محیطی سالم و تعاملی در باره مسائل مهم کشور بحث و گفتگو کنند اقتدار مردم سالاری دینی و نظام را نشان می دهند.

امام جمعه لردگان گفت: نمایندگان می توانند از رئیس جمهور و وزرا هم تذکر و هم طرح سوال و هم استیضاح و تحقیق و تفحص کنند این از اختیارات مجلس است .

وی در ادامه گفت : این جلسه نشان داد که طرفین با رعایت احترام و در نظر گرفتن جایگاه یکدیگر و در شرایطی که هرگونه تنش و التهاب در جلسه میتوانست آثار منفی بیرونی داشته باشد، عملاً شأن مجلس و ریاستجمهوری را رعایت کردند. به همین دلیل و فارغ از نتایج آن می توان گفت که مجلس و دولت یک کارنامه قابل قبولی را بهرغم ترکیب سیاسی متفاوتی که دارند در این جلسه ارائه دادند.

امروزه کشور به وزرای جوان، کار دان و انقلابی نیاز دارد
خطیب جمعه لردگان در پایان بیان داشت: بحث آمار در این مسئله مشهود بود آماری که رئیس جمهور درباره اشتغال دادند نشان از بحران جدی بود آمارهای مطرح شده بر چه مبنائی در کشور و دولت شنیده می شود آیا وقت آن نرسیده است که تغییری در کابینه دولت صورت بگیرد بخصوص در تیم اقتصادی، آن نیاز امروزه کشور به وزراهایی جوان کار دان و انقلابی است .

انتهای پیام/630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۸:۲۷

27 Dec 2019