۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۴۰۰۴۲
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری:

هفته ازدواج فرصتی برای گسترش فرهنگ ازدواج آسلامی است

حمید کریمی گفت: هفته ازدواج و سالروز پیوند آسمانی ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، فرصت بسیار خوبی برای توجه به معیارهای اسلامی در ازدواج و گسترش فرهنگ ازدواج آسان است.
هفته ازدواج فرصتی برای گسترش فرهنگ ازدواج آسلامی است
حمید کریمی مدیر کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و هفته ازدواج اظهار داشت: مناسبت‌های ملی و مذهبی فرصتی است که جامعه با الگوپذیری از شیوه زندگی بزرگان دین بتواند در تمامی مراحل زندگی به موفقیت دست پیدا کند.

وی هفته ازدواج را فرصتی برای معرفی فرهنگ اصیل ازدواج اسلامی و آسان دانست و گفت: اگر فرهنگ ازدواج اسلامی در جامعه رواج بیشتری پیدا کند قطعاً بسیاری از مشکلات خانواده‌ها از جمله افزایش آمار طلاق حل خواهد شد.

کریمی افزود: استفاده از توان خیرین، تشکل‌های مردم نهاد و فعالین حوزه‌های فرهنگ و استفاده از ظرفیت‌های دولتی در کاهش هزینه‌های تحمیلی به خانواده ها به عنوان راهکاری برای تسهیل ازدواج آسان جوانان خواهد بود.

وی یادآور شد: مهمترین راهکاربرای تسهیل ازدواج جوانان آگاه‌سازی خانواده‌ها وفرهنگ‌سازی در زمینه حذف تشریفات و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در پایان خاطرنشان کرد: امید است الگو گرفتن جوانان از سیره و زندگی معصومین به ویژه ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، منجر به فرهنگ‌سازی ازدواج آگاهانه، آسان، بهنگام و پایدار در جامعه شود.

گفتنی است طی سال گذشته ۸ هزار و ۴۹۵ مورد ازدواج در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است.
همچنین لازم به ذکر است اول ذی الحجه سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) به عنوان روز ازدواج جوانان نامگذاری و همزمان با آن هفته ازدواج جوانان از۲۲ تا ۲۸ مرداد ماه آغاز می شود.

انتهای پیام/530ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۴۸:۵۸

27 Dec 2019