۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۰۰۲۳

خبرنگاری؛ حرفه‌اي كه شب و روز ندارد

فعال رسانه ای در چهارمحال و بختیاری گفت: خبرنگاری حرفه ای است که عصر ارتباطات به او نياز وافر دارد.
خبرنگاری؛ حرفه‌اي كه شب و روز ندارد
مهدی فتاحی فعال رسانه ای در چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ گفت: خبرنگار در اطلاع رساني نقشش انكارشدني نيست، بايد همواره در پي خبر باشد و با خبر، بايد با قبول خطر‌هاي فراوان، از مرزها نيز گذر كرده و به واقع «خبرنگاري» كند.

وی تصریح کرد: خبرنگار صادقانه مي‌نويسد، مي‌نويسد براي ساختن فرهنگ غني، مي‌نويسد براي ساختن كشوري آباد و آزاد، براي ساختن بهترين‌ها براي ايران و ايراني؛ اينان همواره در عمق جامعه زندگي مي‌كنند و سلامت فرهنگي و فكري هر جامعه‌اي، مرهون تلاش‌هاي شبانه روزي آنهاست.

فتاحی ادامه داد: روز خبرنگار، روزي است كه گويي قلم، اين مقدس‌ترين عامل سوگند آسماني بار ديگر به مظهر درخششي تبديل شده كه حكايت‌گر زندگي تابناك رهپوياني مي‌شود كه همواره با قلم پيوندي جاودانه بسته‌اند.

وی اذعان داشت: روز خبرنگار، سرود ماندن در ورطه نوشتن، حكايت پابرجايي در دنياي كلمات و واژه‌ها و عامل تابندگي دگرباره انديشه‌هاي انساني است.

فتاحی بیان داشت: در ايران اسلامي چه در دوره هشت سال دفاع مقدس و چه پس از آن به دفعات شاهد از جان گذشتگي خبرنگاران رشيد ميهن عزيزمان در امر تهيه واقعيات و دفاع از آزادگي و اسلام بوديم، دفاع مقدس ملت ايران در مقابل تجاوز بيگانه فصلي تاثير‌گذار در تاريخ اين رمز و بوم است كه بخشي از آن ماحصل تلاش خبرنگاران، نويسندگان و روزنامه‌نگاراني بود كه با هدف اطلاع‌رساني و نيز انتقال فرهنگ اسلامي انقلابي جبهه، به اين معركه وارد شده بودند .

وی با اشاره به اینکه ۱۷ مرداد به ياد «محمود صارمي» خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي كه در سال ۱۳۷۷ به همراه هشت نفر از اعضاي كنسولگري ايران در مزار شريف افغانستان توسط نيروهاي افراطي طالبان به شهادت رسيد، به عنوان روز خبرنگار نامگذاري شد. اذعان داشت: خبرنگاري براي اين شهيد تا آخرين لحظات همراه با صداقت بود و بس...

فتاحی بیان داشت: خبرنگار هر روزش در اختیار مردم است مردمی که امانتی بزرگ به نام قلم را به دستان او سپرده اند قلمی که وزنش به سنگینی یک وظیفه خطیر است وظیفه ای که هر روز برای بهتر انجام شدنش استرس دارد قلبش تپش دارد که مبادا جایی را حتی به اندازه یک نقطه جابه جا و یا اشتباه قرار داده باشد آری خبرنگار می نویسد تا شاید مسئولی یادش بیاید وظیفه به چه معناست خدمت چیست و جایگاه ملت کدام است از ۳۶۵ روز سال ۳۶۴ روز را در خدمت مردم و مسئولین است و تنها یک روز به او اختصاص دارد آن هم ۱۷ مرداد روز خبرنگار است که البته ناگفته نماند شاید از این زمان یک روز و شاید یک ساعتش برای او باشد ان هم در حد یک جشن کوچک و شاید همان هم نباشد.

وی یادآور شد: استان چهارمحال و بختیاری / استانی که با وجود کوچک بودن آن خبرنگارانی عظیم دارد امروز می خواهم از درد و دغدغه آنها سخن بگویم دردی که سال هاست با آن دست و پنجه نرم کرده اند و بهتر بگویم سوختند و ساختند اما با صبر و متانت باز هم گذشتند .

فتاحی به عمده ترین مشکلات خبرنگاران این استان اشاره کرد و اظهار کرد: نداشتن بیمه عمر که ضامن آینده آنها باشد، کافی نبودن حقوق آنها و اندک بودن آن به قدری که حتی فکرش هم در خیال کسی نمی گنجد ، نبود ضمانت شغلی و آینده، عدم رعایت شأن و جایگاه واحترامی که لایق خبرنگار است در میان مسئولان، عدم توجه به خواسته های متعدد این قشر در همه زمینه ها، تفاوت قائل شدن مابین اصحاب رسانه توسط مسئولان و مدیران استانی، بی احترامی به خبرنگاران واقعی در برنامه های مختلف، نداشتن روحیه نقد پذیری در بین مدیران و آزار خبرنگاران به وسیله شکایات بی معنی از سوی مسئولان و ، پایین بودن سطح سواد رسانه ای برخی از مدیران و مسئولین و ده ها مشکل دیگر.... این مسائل تنها گوشه ای از دغدغه و مشکلات مطرح در بین اصحاب رسانه است

وی خاطر نشان کرد : در پایان کمی به خود بیاییم و به عنوان مسئولین این مرز و بوم اندکی به فکر خبرنگاران باشیم و خبرنگاران نیز در این میان باید هر روز بر دانش خود افزوده و به روز باشند چرا که دشمن در کمین است در جنگی نابرابر به عنوان جنگ نرم/ باید مراقب بود از دشمن گل نخوریم و تنها راه پیروزی در این عرصه بالا بردن سطح دانش، بصیرت و آگاهی است .

فتاحی در پایان این مصاحبه بار دیگر روز خبرنگار را تبریک گفت و اذعان داشت: امیدوارم که برای همیشه، اندیشه مان از نفوذ پلیدیها و افکار منحرف کننده و منفی پاک بماند.

انتهای پیام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۹:۳۵

27 Dec 2019