۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
کد مطلب : ۳۹۹۷۴
ادامه انتقاد علمای سراسر کشور از مسئولان؛

علما و روحانیون هم نسبت به اوضاع اقتصادی معترض شدند/ تأکید بر لزوم برخورد با مسببان اصلی گرانی و دانه درشت‌ها

هشدارها و تذکرات تعدادی از مراجع عظام و علما نسبت به شرایط نامناسب مدیریت اقتصادی که از پنج‎شنبه گذشته در قم استارت خورد، همچنان بازتاب داشته و بر دامنه این تذکرات افزوده می‎شود.
علما و روحانیون هم نسبت به اوضاع اقتصادی معترض شدند/ تأکید بر لزوم برخورد با مسببان اصلی گرانی و دانه درشت‌ها
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیاتِ عظام نوری‌همدانی، مکارم‌شیرازی و صافی‌گلپایگانی، از مراجع تقلید شیعه با صدور بیانیه‌ها و طی سخنانی نسبت به تبعات وضعیت اقتصادی فعلی هشدار دادند که در بخشی از این هشدارها، عمده مشکلات موجود به سوء‎تدبیرها نسبت داده شده و از قوه قضائیه خواسته شده بود تا بدون تعلل، برخورد به مفسدان اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهد.

بعد از این هشدارها، روند جدیدی در ارائه تذکرات از سوی علما و اعضای مجلس خبرگان رهبری به دولت برای تدبیر در امور اقتصادی و معیشتی شکل گرفته و تاکیدها بر ضرورت برخورد با مفسدان اقتصادی نیز ادامه دارد.

بخشی از نظرات و تاکیدات برخی مراجع عظام، علما و اعضای مجلس خبرگان در ادامه آمده است.

آیت‌الله حسینی‌زنجانی: نظام اداری با این اندازه تمرد به قانون قابل قبول نیست

آیت‌‌الله سیدمحمد حسینی زنجانی با انتقاد از وضعیت اقتصادی موجود اظهار کرد: وقتی ۴۰۰۰ خودرو را حتی با مجوز وارد می‌کنند چه می‌توان گفت. این موضوع به واقع یک فاجعه است، در نظام اداری به این اندازه تمرد و دهن‎کجی به قانون قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه این واردات در شرایطی انجام می‌شود که مردم به واقع در فشار اقتصادی هستند، ابراز کرد: شما وقتی ماشین‌های لوکس وارد می‌کنید شرایط به سمتی می‌رود که حتی پزشکان و داروسازان نیز به اسم واردات دارو، خودروهای لوکس وارد می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه هرچه در این شرایط بگوییم، کم گفته‌ایم، خاطرنشان کرد: فرهنگ ما وضعیت خوبی ندارد چرا که بیشتر این مشکلات اقتصادی به ریشه فرهنگی برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی به فرهنگ جامعه برمی‌گردد، تصریح کرد: وقتی که رشوه جا افتاد و رابطه‌ها جای ضابطه‌ها را گرفت چه انتظاری می‌توان داشت. در این شرایط کاری از دست کسی ساخته نیست.

آیت‌الله حسینی زنجانی با تاکید بر اینکه مشکل دیگر اقتصاد کشور به ما مدیریت‌ها برمی‌گردد، عنوان کرد: مدیران، یا برخی از همین نمایندگان مجلس و یا اعضای شوراهای شهر، بر اساس موازین عقلایی انتخاب نشده‌اند، برخی در انتخابات به ظاهر خانم‌ها رای می‌دهند، با این حال چه انتظاری می‌توان برای بهبود شرایط داشت.

وی بیان کرد: اینکه سرنوشت چند شهر را به دست افرادی بسپاریم که با انواع ترفندها از مردم رای گرفته‌اند، وضعیت را بهتر نمی‎کند. می‎بایست یک بازبینی در خصوص این مسائل انجام شود، به فرض مثال در خصوص انتخاب اعضای شورای شهر، چند نفر از معتمدین کاندیداها را انتخاب کنند نه اینکه به عهده فرمانداری بگذاریم که ممکن است اصلا بومی این استان نبوده و از جای دیگر آمده باشد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه ما در این‎ موارد نیز حرف برای گفتن داریم، گفت: باید این‎گونه مسائل را نیز اصلاح کنیم تا جامعه از بن‎بست رهایی یابد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم و دعا می‌کنیم که با روی کار آمدن مدیران عاقل مشکلات مردم حل شود، ادامه داد: هیچ گرانی بی‎حکمت و هیچ ارزانی بی‎علت نیست، ما باید به سراغ این علت‎ها برویم که چه چیزی سبب شده تا اقتصاد چنین شود.

آیت‌الله حسینی زنجانی با اشاره به توصیه‌هایی که به مقامات ارشد کشور در خصوص مسائل داشته اظهار کرد: بنده دیدگاه‌های خودم را به مقامات ارشد منعکس کرده‌ام البته آنها در ظاهر از ما تشکر کردند و ما نیز از آنها تشکر می‌کنیم اما در مقام عمل راه دیگری را پیش گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه نخستین علت وضعیت موجود اقتصادی به فرهنگ جامعه برمی‌گردد، افزود: طبقه دانشمند ما مانند پزشکان، کار خود را رها کرده به سراغ تجارت رفته‌اند چرا که در یک شب میلیاردها پول به جیب می‌زنند. ما باید جلوی اینها را بگیریم.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: این ضعف اقتصاد کشور است که فردی یک شبه میلیاردها پول به جیب می‌زند، این موضوع به طور یقین با رانت‎خواری و رابطه‌ها به دست می‌آید. متاسفانه امروز فرهنگی را شاهد هستیم که فردی که کارش به یک اداره می‌افتد به دنبال پیدا کردن آشنا در آن اداره است تا کارش راه بیفتد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری: مدیران و مسئولان کشور قاطعانه در برابر فسادهای اقتصادی بایستند

آیت‎الله عباسعلی سلیمانی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مسئولان باید مدیریت اقتصادی و نظارت بیشتری در خصوص معیشت مردم داشته باشند.

وی با بیان اینکه مطالبات حق مردم است، گفت: لازم است مدیران و مسئولان کشور قاطعانه در برابر فسادهای اقتصادی بایستند و با مخلان اقتصادی و مفسدان برخورد کنند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با دانه‎درشت‎ها برخورد شود

مولوی نذیر احمد سلامی؛ نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: علما در کنار مسئولین، مسئول و پاسخگو هستند زیرا مردم، علما و روحانیون را محرم اسرار خود می‎دانند و مشکلات‎شان را با آنها در میان می‎گذارند که این امر، مسئولیت ما را در قبال مطالبات مردمی سنگین‎تر می‎کند.

وی با بیان اینکه مسئولیت علما و روحانیون در قبال این مشکلات راهنمایی و ارائه راهکار به مسئولان است، ادامه داد: در این راستا اگر مسئولی تخلف می‎کند ابتدا با نصیحت و خیرخواهی و تذکر جلو آن گرفته شود، همچنین مقامات قضایی باید با متخلفان برخورد قاطع داشته باشند و متخلفان را معرفی و افرادی که درصدد اختلال در معیشت مردم هستند را محاکمه کنند؛ در این مسیر هیچ‎گونه کوتاهی پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: در این‎باره اگر شخص یا افرادی دچار تخلف شدند حتی اگر دانه‎درشت باشند باید با آنها برخورد قانونی شود زیرا همه در برابر قانون یکسان هستند.

مولوی سلامی بیان کرد: دولتمردان باید حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را در اوجب اولویت های خود قرار دهند و به این امر توجه داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز: برای مردم شفاف سازی کنید

حجت‎الاسلام محمدحسین روحی یزدی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز در رابطه با حمایت از مواضع مردمی روحانیت و مراجه تقلید در تذکری به مسئولین برای رسیدگی به مشکلات مردم گفت: در حال حاضر مطالباتی که مردم دارند، به ویژه در بحث معیشت یا صنفی، به حق است.

وی افزود: مردم تا به حال صبوری و تحمل کردند، اما باید توجه مردم به کسانی که مطالبه‎گر بوده و دلسوز نظام هستند معطوف شود تا خدایی ناکرده عده‎ای آشوبگر از مطالبات آنها سوءاستفاده نکنند که موجب وارد کردن لطمات و آسیب‎ها به نظام جمهوری اسلامی ایران باشد چرا که جبران‎ناپذیر است.

حجت‎الاسلام روحی یزدی اظهار داشت: علی‎رغم وجود مشکلات کنونی که همه ما با آن دست و پنجه نرم می‎کنیم مسئولین حداقل نمی‎گویند چه دلیلی دارد و علت رسیدن به این وضعیت و بن‎بست کنونی چیست؟ درحالیکه باید با مردم صحبت کنند و مشکلات را با آنها در میان بگذارند.

وی تصریح کرد: قطعا مردم اگر از واقعیات مطلع شوند در جهت رفع این مشکلات و تحمل وضعیت موجود مشارکت خواهند کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز در خاتمه با اشاره به اینکه مسئولین شفاف و بی‎پرده دلایل و عوامل را با مردم در میان بگذارند و نباید رو دربایستی در رفع مشکلات نداشته باشند خاطر نشان کرد: اگر می‎بینند تیم اقتصادی توان انجام کار را ندارد یا برنامه‎های برطرف کردن موانع و مشکلات اقتصادی عامل بازدارنده است، جدی و به صورت یک فوریت با آن برخورد کرده و برای رفع مشکلات معیشتی مردم اقدام کنند.

رئیس حوزه‎های علمیه استان ایلام: نباید با کسانی که گرانی‎های پی در پی را بر مردم تحمیل کردند مماشات کرد

حجت الاسلام والمسلمین "وعد مرادبیگی"، رئیس حوزه‎های علمیه استان ایلام و از روحانیون برجسته این استان در خصوص وضعیت اقتصادی کشور گفت: در قرن بیستم، انقلابی به نام انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت که ساختار فکری و حکومتی جدیدی را به دنیا معرفی کرد.

وی اظهار کرد: ساختار فکری انقلاب اسلامی براساس معارف اهل بیت، احیای ارزش‎های اسلامی و کرامت انسانی و ساختار حکومتی آن نیز براساس ولایت مطلقه فقیه شکل گرفت.

این روحانی برجسته افزود: این انقلاب با این ویژگی‎ها تحولی را در جریان تاریخ معاصر ایجاد کرد که تاریخ‎ساز شد و حتی حکومت‎های بزرگ جهانی را به چالش کشید.

رئیس حوزه‎های علمیه استان ایلام ادامه داد: از طرف دیگر نظام سلطه بعد از بر هم ریختن ابر قدرت شرق توسط انقلاب اسلامی احساس خطر کرد که روزی این فروپاشی یقه آنان را نیز خواهد گرفت که نظام‎شان را بر زمین می زند.

امام جمعه موقت ایلام بیان کرد: در آمریکا قریب به ۱۰ میلیون مقاله در خصوص اینکه این کشور در حال افول و از هم پاشیدگی است نوشته شده لذا بر همین اساس و ویژگی‎ها از انقلاب اسلامی ایران با تفکر ناب محمدی و با در رأس بودن حکومت ولایت فقیه در هراس هستند؛ به خصوص آنکه انقلاب اسلامی به میدان آمده و منطقه را مدیریت و جریان مقاومت را تشکیل داده است.

مرادبیگی عنوان کرد: آنها بر این باور هستند که ایران اسلامی در اکثر جریانات منطقه نفوذ دارد و آن را برای خود چالش‎زا می‎دانند.

وی افزود: همانطور که همه می‌دانیم نظام سلطه با محوریت آمریکا و اسرائیل جنایتکار، حرکات خصمانه خود را از همان اوایل انقلاب شروع کردند. از جنگ تحمیلی و تهدید و تحریم گرفته تا ایجاد بحران‌های اقتصادی، اما آنچه روشن است اینکه تاکنون نتوانسته‎اند به اهداف پلید خود دست پیدا کردند.

مرادبیگی اشاره کرد: در خصوص وقایع کنونی در کشور نیز باید گفت دشمنان به دنبال جنگ روانی هستند تا به پیکره نظام خدشه وارد کند؛ دشمن درصدد است افرادی را در داخل به‎عنوان غرب‎گرا و غرب‎پرست تربیت کند تا صدای آنان در ایران باشند لذا تمامی این تحرکات به منزله فشار بر مردم است چرا که اصل نظام جمهوری اسلامی متکی به مردم است.

رئیس حوزه‎های علمیه استان ایلام خاطرنشان کرد: ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هنوز مردم ایران را نشناخته است، متاسفانه در داخل نیز تا صدای مذاکره از سوی آمریکا شنیده می‌شود، عده‎ای ساده‎اندیش به دنبال تسلیم و سازش هستند، همان موضوعی که در برجام دنبال و باعث ذلت شد.

امام جمعه موقت ایلام یادآوری کرد: هرگز نباید با کسانی که با چالش ارز، سکه و طلا کشور را دچار مشکل کردند و گرانی‎های پی در پی را بر مردم تحمیل کردند مماشات کرد، گر چه برخی مسائل و مشکلات خارجی باعث ایجاد یکسری از مسائل پیش آمده شد اما بخش بسیار مهمی از مشکلات به وجود آمده "سوء مدیریت" و یا نبود آن بوده است که اگر سوء‎تدبیر نمی‎شد و به حرف منتقدان دلسوز و منصف گوش داده می‎شد در این مرحله گرفتار نمی‎شدیم.

وی تأکید کرد: تحریم‎ها موضوع جدیدی برای ملت ایران نیست و از سوی دیگر، تحولات ارز ارتباطی به تحریم‎ها ندارد؛ این افزایش‎ها از سوی برخی عوامل دست‌نشانده غرب در کشور است، در این راستا لازم و ضروری است که هم قوه مجریه و هم قوه قضاییه به صورت جدی به این پرونده ورود کنند.

مرادبیگی تأکید کرد: در ابتدا لازم است مطالبه‎های مردمی رصد و اسامی مجرم و خیانت‎کاران اعلام و با اشد مجازات با آنان برخورد شود، باید با افرادی که با ارز داخلی اقدام به واردات کالاهای غیر ضرور به جای کالاهای ضرور از جمله خودروهای لوکس کردند، اشد مجازات در نظر گرفته شود و مفسدان و اخلالگران در حوزه اقتصاد باید به سزای اعمال خود برسند.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان: حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید، حل مشکلات اقتصادی را از مسئولان مطالبه می‌کنند

آیت‌الله علیرضا اسلامیان، نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان در دولت‌های سراسر دنیا با هر دین و مذهبی، تدبیر امور اقتصادی مردم است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان در ایران نیز از این امر مستثنی نبوده و باید در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم گام بردارند افزود: رسیدگی به مسائل معیشتی مردم بیش از سایر کشورها اهمیت دارد زیرا مملکت ما روی گنج قرار گرفته است و با این شرایط وجود فقر و گرفتاری معنایی ندارد.

اسلامیان به شعار دولت در خصوص قدرت اقتصادی مردم و اینکه ما در زمان انتخابات باید به جیب مردم نگاه کنیم اشاره و تاکید کرد: دولت باید با تلاشی مضاعف برای حل مشکلات مردم گام بردارد و طوری نباشد که مردم با نگاه به عمل برخی از مسئولان به این نتیجه برسند که مملکت به حال خود رها شده است.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان با اشاره به اوج گرفتن قیمت سکه و ارز در ماه‌های اخیر تاکید کرد: در کجای دنیا دیده شده ارز و سکه‌ای که کنترلش در دست دولت است قیمتش ثانیه به ثانیه تغییر کند؟ از این آشفته بازار چه کسانی سود می‌برند؟

وی با بیان اینکه برخی از مردم به‌قدری محروم هستند که شاید تا به حال چندین سکه را باهم و یک جا ندیده باشند ادامه داد: ما نمی‌خواهیم کسی را متهم کنیم اما گاهی اوقات انسان شک می‌کند که نکند در بین مسئولین کسانی باشند که می‌خواهند ایجاد نارضایتی کنند و در نظر دارند مردم را نسبت به نظام بدبین کنند.
اسلامیان تاکید کرد: حتی فردی که کمترین فهم اقتصادی داشته باشد قادر به درک این موضوع هست که مشکلات پیش‎آمده راه‌حل دارد.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان بیان کرد: در نظام اسلامی، مسئولان بدون اذن ولی‌فقیه حتی یک امضا نمی‌توانند داشته باشند و اگر مسئولی بدون اذن ولی‌فقیه با خودکاری از بیت‌المال یک امضا داشته باشد باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم سفارش‌های بسیاری که رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی، نگاه به داخل و استفاده از نیروهای داخلی داشتند هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته و این درحالی است که تجربه نشان داده ما هر کجا از نیروهای داخلی کمک گرفتیم توانستیم به راحتی مشکلات را حل کنیم.

اسلامیان با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی، مطالبه همه مردم است تاکید کرد: حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید همگی حل مشکلات اقتصادی را از مسئولان مطالبه می‌کنند و رهبر معظم انقلاب هم سال‌هاست که دردمندانه مسائل را فرموده‌اند اما متاسفانه گویا گوش برخی از مسئولان به این موضوع بدهکار نیست.

وی با اشاره به تاکیدات امام خمینی(ره) در خصوص اینکه مسئولان نباید از طبقه مرفهین باشند ادامه داد: کسی که مرفه باشد نمی‌تواند درد مردم را بفهمد، امروز طبقه اشراف ایجاد شده که درد مردم را درک نمی‌کند.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: مردم چهارمحال و بختیاری این موضوع را در نظر داشته باشند که این مشکلات برای اغلب مردم پیش آمده است اما باید دقت کنند که دشمن از مطالبات به حق ما سوءاستفاده نکند.

اسلامیان تاکید کرد: مردم هر کجا دیدند کیفیت مطالبات و خواسته‌های حق‎شان جوری شده است که دشمن سوءاستفاده می‌کند فورا خودشان را کنار بکشند، چون این نظامی که دشمن می‌خواهد آن را نابود کند از مردم است، ضمن اینکه اگر خدایی ناکرده دشمن مسلط شود اوضاع بهتر از این نخواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری: نظام همواره از مدیران نالایق ضربه خورده است

آیت‎الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: این شرایط به هیچ وجه زیبنده نظام و مردم نیست.

دری نجف‎آبادی با اشاره به اینکه ما نیز به عملکرد مسئولان در حوزه‎های مختلف انتقاد داریم، اظهار کرد: بارها در جلسات مختلف با مسئولان کشور انتقادات را مطرح کرده‌ایم.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در حوزه‌های مختلف کشور بیان کرد: بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت‎ها باعث می‎شود در مسیر صحیح حرکت کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سوء‎مدیریت‎ها یکی از ضعف‎های امروز کشور است، ادامه داد: امروز برای پیشبرد اهداف نظام در حوزه‎های مختلف به ویژه در بخش اقتصادی نیازمند مغزهای کارآمد، کارآفرین، متخصص و اندیشمند در همه زمینه‎ها هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه راه نجات کشور، بهره‎گیری از مدیران لایق و با کیفیت در سطوح مختلف است، اضافه کرد: مدیریت دستگاه‎های اقتصادی کشور نظیر بانک‎ها، بیمه‎ها، اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه و بودجه... مدیران لایق می‎خواهد. برای پیشبرد اهداف نظام نیازمند مدیران لایق و با کفایت هستیم مدیران نالایق بی‎کیفیت و ناکارآمد نمی‎خواهیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز در حوزه اقتصادِ کشور شاهد مسائل هیجانی و احساسی هستیم، افزود: این موضوع ضربات جبران‎ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می‎کند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نظام همواره از وجود مدیران نالایق ضربه خورده است، ادامه داد: از ابتدای انقلاب هر کجا مدیر لایق داشته‌ایم ثمره آن را شاهد بوده و هر کجا مدیر نالایق مسئولیت را بر عهده داشته است به جای خدمت، آسیب به کشور زده‌اند.

دری نجف‎آبادی با انتقاد از نحوه تخصیص ارز دولتی به افراد و شرکت‎های مختلف بیان کرد: وزارتخانه‎هایی که تخصیص ارز را در اختیار دارند، باید ارز را بر اساس نیازهای ضروری در اختیار افراد و شرکت‎ها قرار دهند نه اینکه دروازه را باز کنند و بی‌مهابا ارز را در اختیار هر کس قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: البته در این راستا دستگاه قضایی و بازرسی کشور هم باید ورود پیدا کنند و با قاطعیت با افراد و متخلفین برخورد کرده و اجازه ندهند افراد سودجو و فرصت‎طلب از شرایط موجود به نفع خود و به ضرر نظام استفاده کنند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری: مسئولان به مردم بدهکارند

آیت‌الله حسن عالمی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در راستای حمایت از مواضع مردمی، روحانیت و مراجع عظام تقلید، درباره تذکر به مسئولان برای رسیدگی به مشکلات مردم گفت: روحانیت درواقع پیش‌قراول این انقلاب بوده است و با حمایت مردم بوده که این انقلاب به پیروزی رسیده است و حقیقتاً هم‌نظر حضرت امام(ره) و هم‌نظر رهبر انقلاب و نظر همه روحانیون این است که کار انقلاب بدون مردم پیش نمی‌رود.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این نکته که باید مردم پشت سر انقلاب به‌عنوان حامی حضور داشته باشند تا آنچه مربوط به انقلاب است به نفع انقلاب پیش برود، گفت: قرار نیست که ما وقتی مردم را نیاز داریم به سراغشان برویم و وقتی مردم نیاز به حمایت روحانیت دارند، کاری نکنیم، روحانیت مردمی است و با حمایت و پشتیبانی مردم کارهای انقلاب را پیش می‌برد.

وی در ادامه این مطلب با اشاره به اینکه مسئولین باید بهترین عملکرد خود را در راستای حل مشکلات مردم نشان دهند، افزود: مسئولین به‌خودی‌خود هیچ جایگاهی ندارند، وقتی مسئولین جایگاه و ارزش ‌دارند که پشتیبانی مردمی داشته باشند از طرفی آن‌ها بر اساس و مبنای رأی مردم سرکار آمده‌اند.

آیت‌الله عالمی با تأکید بر اینکه تمام مشروعیت کار مسئولین به مردم و آرای مردم است، یادآور شد: حالا که مردم در مسائل معیشتی مشکلاتی برایشان پیش‌آمده است، مسئولین باید تمام تلاش خود را بکنند که مشکلات مردم حل شود.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار کرد: بعضی از مشکلات پیش‌آمده امروز در کشور به دلیل کم‌کاری‌ها، ندانم‌کاری‌ها یا سستی‌های بعضی مسئولین بوده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مسئولین باید امروز پای‌کار باشند و مسائل پیش‌آمده را جبران کنند، یادآور شد: مسئولین امروز بدهکارند. باید آن‌چنان‌که شایسته این مردم شهید داده و همیشه درصحنه است، به مردم خدمت کنند، و الا اگر قرار باشد مسئولی به مسئولیت انتخاب شود خادم مردم نباشد جایگاهش، جایگاه غصبی است.

آیت‌الله حسن عالمی در ادامه همین مطلب افزود: مسئولین باید مردمی باشند، برای مردم کار کنند و در جهت حل مشکل مردم اقدام و برای آبادانی مملکتی که مردم در آن زندگی می‌کنند از امکانات ازآنچه کشور در توان طبیعی خودش دارد، مردم مدیریت کنند و بهره‌برداری شود.

وی با تأکید بر حضور مسئولین در جمع مردم و پاسخگو بودن آن‌ها به مشکلات، گفت: مسئولین با دست‌پر میان مردم حضور پیدا کنند، صادقانه کار کنند و حاصل کارشان را بیایند و به مردم عرضه کنند، برای رفع مشکلات حاکم بر کشور مدیریت درست و دقیق داشته باشند و آثار و برکات این مدیریت در زندگی مردم خودش را نشان دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: دولتمردان به خود بیایند

آیت‎الله حسن ممدوحی با اشاره به مواضع محکم و انقلابی آیات عظام در خصوص قضایای اقتصادی اخیر در کشور، اظهار کرد: مراجع و علما مانند گذشته هشدارهای لازم نسبت به مشکلات در کشور را می‎دهند.

وی افزود: علما در خصوص اوضاع نامطلوب اقتصادی و ضعف برخی مسئولان در رسیدگی به امور به ویژه مقابله با اختلاسگران و غارتگران بیت‎المال، نگرانی خود را اعلام کرده‎اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مسئولان اختلاس‎گران را به مردم معرفی کنند، گفت: مسئولان و دولتمردان به خود بیایند و با مفسدان اقتصادی بر اساس قانون، قاطعانه برخورد کنند و کسانی که اختلاس کرده و دزدی می‎کنند را به مردم معرفی کرده و آنها را مجازات کنند.

وی بیان کرد: در این روزها برخی افراد علیه روحانیت شعار می‎دهند اما این انصاف نیست چرا که روحانیت هیچ‎گاه در اختلاسی نبوده و به مردم خیانت نکرده بلکه در طول تاریخ همواره به مردم و کشور خدمت کرده است.

آیت‎الله ممدوحی با اشاره به اینکه روحانیون باید با روشنگری از خود دفع اتهام کنند، خاطرنشان کرد: روحانیت و مراجع همواره پشتیبان حقوق مردم بوده و نسبت به دزدی‎ها و اختلاس‎ها و ناهنجاری‎ها و فسادها هشدارهای لازم را داده است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری: مسؤولین یک ماه میز مدیریتی خود را ترک و در میان مردم حضور پیدا کنند

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: بنده نهایت احترام و تشکر را از مسؤولی دارم که صادقانه و خالصانه خدمت انجام می‌دهد و دستش را هم می‌بوسم. حقیقتاً مسؤول باید در میان مردم باشد و مشکلات آنها را از نزدیک لمس کند. بارها این موضوع را مطرح کرده‌ام که مسؤولین حدود یک ماه میز مدیریتی خود را ترک کنند و در میان مردم حضور پیدا کنند و جویای درد و رنج آنها شوند تا ببینند مردم در تنگنا هستند و مسلما این فشارهای اقتصادی در استان کمتر توسعه‌یافته‌ای مانند کردستان خیلی بیشتر است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: همه ما می‌دانیم که در منطقه کردستان کارخانجات تولیدی وجود ندارد تا جوانان در آنها مشغول بکار شوند و می‌طلبد مسوولین توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

وی افزود: عقبه وفاداری مردم کردستان به نظام اسلامی به اوایل انقلاب برمی‌گردد و در شرایط کنونی که مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، لازم است که مسؤولین به حق پیگیر وضعیت اقتصادی آنها باشند و زمینه کار و اشتغال را در این استان فراهم کنند.

ماموستا رستمی با انتقاد از اینکه مسؤولین وصعیت فعلی اقتصاد کشور را بهانه کم‎کاری‌های خود معرفی می‌کنند، خاطرنشان کرد: کشور ما از لحاظ منابع طبیعی و معدنی، کشوری غنی و ثروتمند است و از نخبگان و استعدادهای زیادی بهره می‌برد و بدون شک نبود مدیریت باعث شده که ایران در چنین وضعی خود را ببیند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسؤول باید مردمی باشد و خود را از مردم بداند تا درد آنها را بفهمد. نباید به گونه‎ای باشد که مسؤولی با کم‎کاری‎های خود باعث شود تا مردم از نظام، زده شوند.

وی تأکید کرد: مردم ایران نظام و کشورشان را دوست دارند و نباید کم‎کاری مدیران و مسؤولان، آنها را در فشار اقتصادی و معیشتی قرار دهد.

امام جمعه اهل سنت بیجار: دولت وعده‎های خود را فراموش کرده است

ماموستا عبدالسلام محمدی، امام جمعه اهل سنت بیجار نیز در واکنش به این گفت: مسؤولین در فضای مجازی و رسانه‌ها به وضعیت معیشت مردم واقف هستند اما کاری برای تغییر این وضع در فضای حقیقی نمی‌کنند و مردم هم واقف هستند که مشکلات اقتصادی اخیر ناشی از عدم نظارت و برنامه‌ریزی‌های صحیح است.

وی افزود: مسؤولین ما در ایام انتخابات قول‎ها و وعده‎های بی‎شماری در خصوص حل مشکلات بیکاری و اقتصاد دادند اما متأسفانه امروز دولت به کل، کارایی خود را از دست داده و وعده‎های خود را نیز فراموش کرده و مردم هم حق دارند از مسؤولین خود، قول‌های عمل‌نکرده را مطالبه‌گری کنند.

امام جمعه اهل سنت بیجار ادامه داد: امامان جمعه باید در خطبه‎های نمازجمعه و دیگر تریبون‎ها نسبت به وضعیت معیشت مردم اظهار نگرانی کنند و از مسؤولان خواستار پاسخگویی باشند.

وی ادامه داد: مسؤولین با مردم نحوه ارتباط‎گیری صحیحی ندارند و همین امر باعث انفکاک بین مردم و مسُوولین شده است.

ماموستا محمدی گفت: برخی از مسؤولان کشور جزو مرفهین بی‌درد هستند و این موضوع فاصله مردم و آنها را بیشتر می‌کند و این فواصل در شأن نظام و انقلاب اسلامی نیست.

وی تأکید کرد: اینکه برخی مسؤولان جزو مرفهین بی‌درد باشند و حال مردم را درک نکنند دردآور است. مسؤول باید در میان مردم باشد و بابت اوضاع فعلی جامعه یا روشنگری و یا معذرت‌خواهی کند تا مردم از زیر بار فشار روانی خارج شوند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری: برخی ‏نمی‌گذارند تا نیروهای جهادی در بدنه مدیریت بکارگیری شوند

آیت‎الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری درباره مشکلات اقتصادی جامعه اظهار کرد: گرانی‌های اخیر در بازار صدای کاسبان را ‏درآورد و متاسفانه بی‌برنامه‌گی و نداشتن آینده‌نگری دولت، کار را به اینجا رسانده است.‏

وی با اشاره به اینکه شرایط امروز از قبل قابل پیش‌بینی و کنترل بوده است، تصریح کرد: دولت برای خروج ارز از کشور هیچ ‏برنامه‌ای نداشته است و به هر بهانه‌ای ارز از کشور خارج شده است.‏

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: متاسفانه ارزش پول ملی پایین آمده و افت کرده است و ارز خارجی ‏افزایش پیدا کرد و این زمینه‌ساز بی‌ثباتی در قیمت‌ها و اجناس مختلف شده است.‏

این مسئول با اعلام اینکه در این بخش، مجلس شورای اسلامی عملکرد خوبی نداشته است، ادامه داد: بعد از مدتی اخیرا طرح سوال از رئیس ‏جمهور را مطرح کردند و باید جدی از رئیس جمهور و دولت سوال داشته و پای کار باشند.‏

معلمی گفت: برخی از وزرا بر اثر خستگی و پیری و انگیزه نداشتن برای کار، مرد میدان نیستند و باید جای خودشان را به ‏نیروهای جوان‌تر، جهادی و باانگیزه و بسیجی بدهند.‏

وی اظهار کرد: قرارگاه خاتم‌النبیاء در افزایش تولید بنزین به کمک دولت ‏آمد و شعار «ما می‌توانیم» را تجلی کرد و متاسفانه بی‌تدبیری و بی‌برنامه‌گی تیم اقتصادی دولت سبب افزایش قیمت‌ها و گرانی ‏شده است.

امام جمعه قائم‌شهر با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مردم مازندران در انتخابات ریاست جمهوری به روحانی رای دادند و پیدا بود که ‏رای دادن به روحانی یعنی اعتماد به کارگزاران دولت، ادامه داد: فرزندان برخی از کارگزاران دولت هم‎اکنون در آمریکا تحصیل ‏می‌کنند و این افراد ذاتا نمی‌توانند با جریان انقلابی که جوانان زیادی را تقدیم اسلام کرده است، همراه باشند. اینها مرد این میدان ‏نیستند که بتوانند شرایط اینگونه را مدیریت کنند.‏

این مسئول با بیان اینکه باید از نیروهای بسیجی و جهادی برای مدیریت کشور استفاده شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی ‏نمی‌گذارند تا این نیروهای جهادی در بدنه مدیریت بکارگیری شوند.‏

معلمی با اشاره به اینکه منتظر هستیم تا ببینیم مجلس در طرح سوال از رئیس جمهور چه کاری را انجام می‌دهد، تصریح کرد: ‏پس گرفتن سوال از رئیس جمهور، حکایت از فشار دولت و ضعف نمایندگان دارد و برخی از نمایندگان نمی‌توانند از حقوق ‏مردم دفاع کنند.‏

مدیر حوزه علمیه قزوین: مشکلات اقتصادی آرامش مردم را برهم زده

حجت الاسلام و المسلمین رضا کاظم‌لو، مدیر حوزه علمیه استان قزوین هم با اشاره به تذکرات مراجع نسبت به عملکرد دولت اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ۳ قوه مجریه، مقننه و قضائیه برای اداره کشور فعال هستند وهمه قوا طبق تعهدی که دادند برای ایجاد نظم اجتماع، رعایت مصالح مردم و مواظبت از شان و منزلت اهل جامعه باید تلاش کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: از نظر اسلام معیشت مردم جزء ضروریت‌های کار ماست و حتی در روایات فراوان آمده که کسی که معاش ندارد معاد او به خطر می‌افتد؛ لذا کسانیکه در این نظام با معاش مردم سروکار دارند، کارشان بسیار حساس و ضروری است.

وی با بیان اینکه امروزه اداره زندگی و تامین معاش مردم به ویژه برای کارمندان و کارگران که حقوق محدودی دارند؛ با مشکل مواجه شده است، افزود: دولت جمهوری اسلامی که با رأی ملت این آقایی را به خود گرفته است؛ وظیفه دارد که بدون هیچ منتی، صادقانه به ملت خدمت کند و اگر مشکلی در مسیر خدمت دارد این مشکلات را برای مردم بیان کند.

کاظم‌لوعنوان کرد: در ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب، مردم ایران همواره در همه صحنه‌های حساس کشور همچون ۸ سال جنگ تحمیلی در دفاع از مرزهای خاکی و عقیدتی حضور پررنگی داشتند؛ لذا دولتمردان و همه کسانیکه در چرخش نظام اداری وظیفه‌ای برعهده دارند باید اندکی تامل کنند و ببینند که این آقایی را از کجا آورده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز بخش عمده‌ای از مردم در امرار معاش اولیه خود دچار مشکل هستند و این یک واقعیت است، حرف مردم این است که گویی دولت مملکت را رها کرده است، گرانی و تورم و عدم نظارت صحیح در نرخ گذاری اجناس، بیکاری جوانان و واردات اجناس غیرضروری موجب نارضایتی مردم شده است.

تیم اقتصادی دولت موفق عمل نکرده است

وی تصریح کرد: مردم نباید به دلیل تامین ضرورت‌های زندگیشان دچار نگران نشوند، مردم ایران مردمی ولایی و متدین هستند و امیدواریم دولت تدابیری در جهت رفع مشکلات مردم به کار بگیرد همچنین مسئولینی که به قول‌های خود به مردم عمل نکرده‌اند باید از مردم عذرخواهی کنند.

کاظم لو ادامه داد: عدم انضباط در مسئله اقتصادی کشور نشان می‌دهد که تیم اقتصادی دولت موفق نبوده است؛ گرانی بیش از اندازه قیمت اجناس و عدم انجام کار مناسب در مقابل آنها نشان می‌دهد که تیم اقتصادی کشور یا تیم فعالی نبوده و یا دست‌هایی ورود کرده‌اند که در هرحال دولت را زیر سوال می‌برد، معتقدم دولت باید خود در ابتدا معترض عملکرد تیم اقتصادی می‌شد.

وی تصریح کرد: عمده‌ترین مطالبات مردم تحقق شعار رهبری یعنی همان بحث اقتصاد است؛ متاسفانه مشکلات اقتصادی آرامش مردم را برهم زده و در واقع خواسته اصلی مردم داشتن اقتصاد معقول و آرامش روانی است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۰۲:۰۰

27 Dec 2019