۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱
کد مطلب : ۳۹۹۴۴
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد

میدان اصلی فارسان در تسخیر رمال‌ها/مردم خواستار ورود قانون برای حل مشکل

با توجه به اهمیت موضوع امنیت اجتماعی و اخلاقی از مسئولین شهرستان فارسان در خصوص تردد افراد رمال و فالگیر در سطح شهر و بازار فارسان (میدان امام و خیابان شهید بهشتی) اقدامات لازم صورت بگیرد.
میدان اصلی فارسان در تسخیر رمال‌ها/مردم خواستار ورود قانون برای حل مشکل
به گزارش جهانبین نیوز، میدان امام خمینی (ره) که یکی از میدان‌های اصلی شهر فارسان محسوب می‌شود، این میدان بسیاری از روزها مملو از حضور فال‌گیران و رمال‌هایی است که بیشتر آن‌ها زنان و دخترانی هستند که از استان‌های دیگر وارد این استان شده‌اند.

در حال حاضر وجود تعداد کثیری از زنان فال‌گیر در اطراف میدان چهره‌ای زشت به سیمای میدان اصلی شهر بخشیده و سبب می‌شود که گردشگران برای فرار از دست رمال‌ها، زیبایی‌های این میدان را سرآسیمه و شتابان از نظر بگذرانند.

رمالی و فال‌گیری جزء جرائم کلاه‌برداری محسوب می‌شود

یکی از کسبه این شهر با ابراز تأسف از پرسه زدن افراد فال‌گیر و رمال در میدان اصلی شهر، اظهار کرد: این افراد که تعداد آن‌ها در بعضی از روزها به پنج تا 10 نفر نیز می‌رسد، باعث سلب آسایش و ایجاد مزاحمت مردم برای مردم می‌شوند.
 
وی با اشاره به اینکه برخی از گردشگران برای تفریح پای پیشگویی‌های فال‌گیران نیز می‌نشینند، افزود: متأسفانه بسیاری از مسافران گمان می‌کنند این افراد بومی شهرستان هستند و با این طرز تفکر با آن‌ها برخورد می‌کنند.


وی با تأکید بر اینکه تاکنون چندین بار با فرمانداری، شهرداری و نیروی انتظامی، برای حل این مشکل تماس گرفته شده، تصریح کرد: با وجود اینکه که رمالی و فال‌گیری جزء جرائم و کلاه‌برداری محسوب می‌شود، اما اقدامی برای برخورد با این قبیل افراد انجام نشده است.

این شهروند فارسانی اضافه کرد: البته با حضور مأموران انتظامی، فال‌گیران به‌سرعت متواری می‌شوند، اما پس از ساعاتی دوباره بازگشته و بساط فال‌گیری خود را پهن می‌کنند.

مسئولین مربوطه به جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان و فال‌گیران جامه عمل بپوشاند

اسلامی یکی دیگر از کسبه شهر با اشاره به اینکه بیشتر این فال‌گیرها از اتباع بیگانه هستند، گفت: متأسفانه بسیاری از گردشگرانی که با فرهنگ و گویش‌های شهرستان ما ناآشنا هستند، آن‌ها را بخشی از فرهنگ این شهرستان قلمداد می‌کنند.


وی خواستار پایان بخشیدن به این وضعیت شد و خاطرنشان کرد: امیدواریم در این روزهایی که شهرستان فارسان پذیرای مهمانانی از نقاط مختلف کشور می‌باشد مسئولین مربوطه به جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان و فال‌گیران جامه عمل بپوشاند و دیگر شاهد حضور این افراد در میدان اصلی شهر نباشیم.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ بارها مسئولان اعلام داشتند برای جمع‌آوری فال‌گیران از سطح شهرها اقدام کرده‌اند اما با وجود این باز هم شاهد حضور گسترده این افراد در میادین و خیابان‌های شهرها هستیم و لازم است در این زمینه از سوی شهرداری، فرمانداری و نیروی انتظامی اقدامات لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۱۵:۱۰

26 Dec 2019