۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۳۹۸۲۰
عضو کميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري مجلس شوراي اسلامي:

کمتر از 20 درصد از قانون برنامه پنجم در کشور اجرا شده است/ لردگان منتظر کمک‌هایی در حوزه آموزش باشد

عضو کميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه کمتر از 20 درصد از قانون برنامه پنجم در کشور اجرا شده گفت: اگر قانون برنامه پنجم به خوبي در کشور خصوصاً شهرستان لردگان اجرا مي شد اين شهرستان با توجه به پتانسيلي بسيار خوبي اهم از دانش آموز و دانشجويي که دارد در حوزه علوم عقب نمي ماند.
کمتر از 20 درصد از قانون برنامه پنجم در کشور اجرا شده است/ لردگان منتظر کمک‌هایی در حوزه آموزش باشد
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، محمد خالدي نماينده مردم شهرستان لردگان در مجلس شوراي اسلامي، صبح امروز  در نشست اعضاي کميسيون تحقيقات مجلس در شهرستان لردگان اظهار داشت: اعضاي اين کميسيون در سفر به اين شهرستان مشکلات مربوط به شاخص هاي علمي، تحقيقاتي و تربيتي را براي تصميم گيري در اين کميسيون دسته بندي مي کنند.

وي با اشاره به مشکلات آموزشي شهرستان لردگان افزود: اعضاي اين کمسيون نظرات نهايي و جمع بندي مربوط به سفر اعضاي کميسيون تحقيقات مجلس را با هدف ارتقاي کمي و کيفي شاخص هاي علمي، آموزشي و توسعه اي استان و شهرستان مورد توجه قرار مي دهند.

جبار کوچک نژاد عضو کميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري مجلس شوراي اسلامي با حضور ديگر اعضاي کمسيون تحقيقات صبح امروز طي بازديدي از مراکز آموزشي و دانشگاهي شهرستان لردگان گفت: با توجه به ظرفيت هاي بالاي اين شهرستان اعضاي اين کمسيون تصميم گرفتند که هم در حوزه پژوهشگري و هم در حوزه آموزش عالي خصوصاً تحصيلات تکميلي جلسه اي با حضور وزير علوم تحقيقات، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکي و ديگر وزرا در مجلس گرفته شود تا ان شالله بتوانيم کمک در حوزه آموزشي و دانشگاهي شهرستان لردگان داشته باشيم.

وي با اشاره به اينکه کمتر از 20 درصد از قانون برنامه پنجم در کشور اجرا شده گفت: اگر قانون برنامه پنجم به خوبي در کشور خصوصاً شهرستان لردگان اجرا مي شد اين شهرستان با توجه به پتانسيلي بسيار خوبي اهم از دانش آموز و دانشجويي که دارد در حوزه علوم عقب نمي ماند.
 
کوچک نژاد در پايان جلسه گفت: تا جايي که امکان دارد در حوزه علوم به شهرستان لردگان کمک هاي شاياني مي کنم.
 
مهر الله رخشاني‌ مهر، نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نيز در اين جلسه در خصوص نوسازي مدارس کشور گفت: طبق آمار هاي بدست آمده حدود 70 درصد از مدارس کشور بايد تخريب، بازسازي يا مقاوم سازي شوند که الحمدالله اين روند به خوبي اتفاق افتاد و طي دو دوره برنامه 5 ساله و برنامه چهارم و پنجم حدود 70 درصد مدارس که نياز به مقاوم سازي، بازسازي و تخريب بود کارشان انجام شد و در شرايط فعلي حدود 20 درصد مدارس کشور نياز به تخريب، بازسازي و مقاوم سازي هستند .

وي افزود: اعتبارتي نيز اين دولت به مجلس محترم پيشنهاد کرد که مجلس نيز با نگاه مثبتي که به وزارت آموزش و پرورش و فرهنگيان محترم دارند اين اعداد را معمولاً تصويب مي کنند.

رخشان مهر در ادامه افزود: در قانون بودجه سال 97 نسبت به سال 96 رشد حدود 3 برابري داشته که اين عدد، عدد بسيار چشمگيري است.

وي بيان داشت: در سه ماه اول سال همه رديف ها را در قانون بودجه 100 درصد تخصيص گرفته ايم و به استان ها نيز ابلاغ نموده ايم و با اين اعتباري که در سه ماهه اول امسال اتفاق افتاد به نظر مي رسد که بتوانيم بيش از 7 هزار کلاس درس را در اول مهر ماه امسال تحويل دهيم .

گفتني است، اعضاي کميسيون  تحقيقات مجلس شوراي اسلامي به منظور بررسي و دسته بندي مشکلات آموزشي و فرهنگي  صبح امروز چهارشنبه 27 تيرماه 97  در شهرستان لردگان حضور داشتند.

در پايان جلسه روساي ادارت آموزش و پرورش شهرستان لردگان، فلارد، خانميرزا و آموزش و پرورش عشايري استان چهار محال و بختياري به مشکلات آموزشي، ورزشي و... شهرستان و استان اشاراتي نمودند.

انتهاي پيام /630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۵۷:۳۱

27 Dec 2019