۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۳۹۷۵۲
بخشدار مرکزي فارسان:

حجاب مانع فعاليت اجتماعي زن نيست/دشمن با هجمه‌ علیه حجاب به دنبال دین‌گریزی‌ برای مردم است

بخشدار مرکزي فارسان گفت: واقعيت اين است که زن آمادگي کامل را براي نقش‌آفريني در جامعه دارد و علت هجمه‌ها به حجاب در شرايط کنوني فقط و فقط به خاطر اين است تا دين‌زدايي را در جامعه نهادينه سازند و افراد را از دين زده کنند.
حجاب مانع فعاليت اجتماعي زن نيست/دشمن با هجمه‌ علیه حجاب به دنبال دین‌گریزی‌ برای مردم است
پريسا مالکی بخشدار مرکزی فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: بدپوششي و عدم رعايت حجاب کامل توسط برخي از افراد جامعه، دلايل مختلفي دارد که حوزه‌هاي کارشناسي بايد اين عوامل را شناسايي و اجراي برنامه‌ها براي رعايت حجاب، هماهنگ و برنامه‌ريزي‌شده باشد تا افرادي که ناخودآگاه براثر تبليغات به آن سمت گرايش يافته‌اند، به اصلاح رفتار خود بپردازند.

وی با تأکيد بر اينکه حجاب مانع فعاليت اجتماعي زن نيست، بيان داشت: واقعيت اين است که زن آمادگي کامل را براي نقش‌آفريني در جامعه دارد و علت هجمه‌ها به حجاب در شرايط کنوني فقط و فقط به خاطر اين است که دين‌زدايي را در جامعه نهادينه سازند و افراد را از دين زده کنند.
 
بخشدار مرکزي فارسان گفت: حجاب و پوشش اسلامي در دين مبين اسلام از جايگاه خاصي برخوردار است درخصوص هنجارشکني‌ها رويکرد ما بايد به سمت اصلاح با روش‌هاي منطقي و درک واقعيت‌ها باشد و در اين ميان نبايد دستگاه‌هاي اجرايي جزيره‌اي برخورد کنند و تنها حوزه مأموريت خود را ببينند.

 

مقابله با پديده‌هاي اجتماعي نيازمند زمان و آموزش‌هاي مداوم  است
 
وي تصريح کرد: مقابله با پديده‌هاي اجتماعي و هنجارشکني‌هايي که در جامعه مشاهده مي‌شود، نيازمند زمان و آموزش‌هاي مداوم با تبيين اثرات نامطلوب اين هنجارشکني در زندگي فردي و اجتماعي است که اين مهم بايد موردتوجه و تأکيد قرار گيرد.
 
مالکی اظهار داشت: حجاب و پوشش اسلامي در دين مبين اسلام از جايگاه خاصي برخوردار است در خصوص هنجارشکني‌ها  رويکرد ما بايد به سمت اصلاح با روش‌هاي منطقي و درک واقعيت‌ها باشد و در اين ميان نبايد دستگاه‌هاي اجرايي جزيره‌اي برخورد کنند و تنها حوزه مأموريت خود را ببينند بلکه براي رفع نگراني‌هاي اجتماعي در جامعه بايد همه بخش‌هاي مسئول هماهنگ و برنامه محور عمل کنند.

 

مسئولان فرهنگي براي آموزش برنامه داشته باشند
 
مالکی اضافه کرد: جامعه ايران، داراي هويتي ديني و مذهبي است و از پايگاه عميقي در اين زمينه برخوردار است و اگر هم مشکلي به‌ظاهر در آن ديده شود، مي‌توان با آموزش‌هاي درست و احياي روش‌هاي مؤثر نسبت به اصلاح آن کمک کرد.
 
وي خواستار اجراي طرح‌هاي آموزشي با محوريت خانواده در تبيين اهميت رعايت حجاب و توجه به عفت عمومي جامعه شد و از مسئولان فرهنگي خواست تا براي اين آموزش برنامه داشته باشند.
 
مالکی با اشاره به اينکه مشکلات و چالش‌هاي اجتماعي را نمي‌توان دستوري برطرف کرد، بر ضرورت آموزش و آگاه‌سازي جامعه نسبت به تهديدات هنجارشکني‌ها تأکيد کرد.
 
بايد دوره‌هاي مختلف آموزشي باهدف عفاف و حجاب توسط دستگاه‌هاي اجرايي برگزار و همچنين از پايان‌نامه‌ها و طرح‌هاي پژوهشي در خصوص بررسي علل و عوامل بروز بد پوششي ، مشکلات ، چالش‌ها و رفتارهاي مقابله با آن حمايت شود.

انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۵۶:۴۸

28 Dec 2019