۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۳۹۶۵۰
حقوق بشر یا حقوق آمریکا؟

ردپای زخم‌های حقوق بشر آمریکایی بر پیکر مردم دنیا

آمریکا که یکی از بزرگ‌ترین حامیان تروریست‌ها در دنیا است خود به‌عنوان بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر شناخته می‌شود اما این کشور با بی‌شرمی تمام مدعی اعاده حقوق بشر در دنیا است، بسیاری از جنایات، تجاوزها، حمایت از گروه‌های تکفیری و داعش در دنیا به سرکردگی آمریکا صورت می‌گیرد و همگی به بهانه دفاع از حقوق بشر هستند.
ردپای زخم‌های حقوق بشر آمریکایی بر پیکر مردم دنیا
به گزارش جهانبین نیوز؛ از ششم تا دوازدهم تیرماه در تقویم ایران به نام هفته حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری شده است.

اگر نگاهی به تقویم بندازیم به وضوح خواهیم دید که در این بازه زمانی آمریکا، گروه‌ها و رژیم‌های وابسته به این کشور از هیچ جنایتی در حق مردم ایران کم نگذاشتند و از آن جمله می‌توان به بمباران شیمیایی سردشت، فاجعه هفتم تیر و حمله به هواپیمای مسافربری ایران اشاره کرد. این تنها بخشی از جنایات آمریکا و هم‌پیمانانش در ایران است همان‌هایی که امروز ایران را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند اما از کودک‌کشی‌ها و حمله به غیرنظامی‌ها و زنان و کودکان بی‌دفاع حرفی نمی‌زنند.

آمریکا بزرگ‌‎ترین ناقض حقوق بشر در دنیا

آمریکا که یکی از بزرگ‌ترین حامیان تروریست‌ها در دنیا است خود به‌عنوان بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر شناخته می‌شود اما این کشور با بی‌شرمی تمام مدعی اعاده حقوق بشر در دنیا است، بسیاری از جنایات، تجاوزها، حمایت از گروه‌های تکفیری و داعش در دنیا به سرکردگی آمریکا صورت می‌گیرد و همگی به بهانه دفاع از حقوق بشر هستند که درواقع حقوق بشر و حمایت از آن سرپوشی است برای جرم و جنایت این کشور در دنیا می‌باشد.


نمونه‌های آشکار بسیاری از نقض حقوق بشر توسط آمریکا در دنیا و ایران وجود دارد. بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی نمونه‌ای از نقض حقوق بشر توسط آمریکایی‌ها است که در آن به دستور هری ترومن رئیس جمهور وقت آمریکا دو بمب اتمی به فاصله سه روز بر روی این دو شهر انداخته شد و باعث کشته شدن ۲۲۰ هزار نفر که بیشتر آن‌ها غیرنظامیان بودند شد و این تنها جنگی بود که در طول تاریخ در آن از سلاح‌های هسته‌ای استفاده شد.

دنیا جنایات داعشی‌های تحت حمایت آمریکا را از یاد نخواهد برد

در جنگ ویتنام یکی دیگر از جنایات آمریکا یعنی کشته شدن ۳۴۷ تا ۵۰۴ شهروند غیرنظامی جمهوری ویتنام جنوبی توسط سربازان ارتش آمریکا به ثبت رسید، در حمله به عراق یکی دیگر از نمودهای عدم پایبندی آمریکا به حقوق بشر نمایان شد و بنابر اعلام آنتونی تاگوبا سرلشکر نیروی زمینی ارتش آمریکا، جورج بوش رئیس جمهوری وقت ایالات متحده آمریکا، شکنجه را به صورت سیستماتیک در عراق مجاز اعلام کرد و بدین ترتیب مرتکب جنایت جنگی شد.


در سال‌های اخیر نیز با به حمایت از گروه‌های تروریستی و استفاده از آن‌ها برای تحقق اهدافش در خاورمیانه و همچنین به راه انداختن ائتلاف با برخی از کشورها به بهانه مبارزه با تروریست جنایات بسیاری در خاورمیانه مرتکب شده است و خون بسیاری از انسان‌های بی‌گناه در سوریه، عراق، یمن، افغانستان و... را ریخته و باعث آوارگی بسیاری از مردمان این کشورها شده است.

دنیا هرگز جانایات داعشی‌های خونخوار که تحت حمایت آمریکا وارد سوریه و عراق شده و از هیچ جنایتی فروگذار کردند فراموش نمی‌کند، جنایات این گروه تروریستی در سوریه و عراق با هیچ یک از اصول انسانی مطابقت ندارد و بسیاری از مرزهای اخلاق در این کشورها زیرپا گذاشته شده است.


ایران بزرگ‌ترین قربانی حقوق بی‌بشر آمریکایی

نمونه‌های جنایت آمریکا در ایران هم کم نیستند، آمریکایی‌ها که همواره به دنبال تضعیف ایران و دستیابی به اهداف شوم خود بوده از اعمال تحریم و فشارهای ناعادلانه علیه ایران تا ترور دانشمندان این کشور به دستور رژیم تحت حمایتش همگی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

می‌توان گفت ایران خود از بزرگ‌ترین قربانیان تروریست و حقوق بی‌بشر آمریکایی است بنابراین همواره به دنبال مبارزه با تروریست و مقابله با جنایات آمریکا چه در ایران و چه در منطقه بوده، آمریکا نیز با اعمال تحریم‌های ظالمانه به خیال خود می‌خواهد ایران را از این مبارزه باز دارد.

درواقع آمریکایی‌ها حامیان حقوقی برای بشر هستند که خود هیچ‌گونه پایبندی به آن ندارند، آمریکایی‌ها حقوق بشر را به سبک خودشان تعریف می‌کنند و هر آنچه که به زیان آن‌ها باشد را در لیست خطوط قرمز حقوق بشر قرار نمی‌دهند و این موضوع با خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل شدت بیشتری هم خواهد یافت.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۷:۰۹

27 Dec 2019