۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۳۹۵۸۲

کاهش جرم در چهارمحال و بختياري حکايت از برکت ماه مبارک رمضان دارد

جرائم در ماه مبارک رمضان نسبت به ماه هاي ديگر کاهش پيدا مي کند.
کاهش جرم در چهارمحال و بختياري حکايت از برکت ماه مبارک رمضان دارد
به گزارش جهانبین نیوز ؛ ماه رمضان يکي از ماه هاي پرفضليت تقويم هجري قمري است.

در اين ماه نه فقط کساني که روزه مي گيرند و بايد مقيد به سري از اعمال و رفتارها باشند، گويا در همه مردم يک تغيير خاصي ايجاد شده است.

مهرباني،خوش اخلاقي،کمک به هم نوع و رعايت اخلاق در نشست و برخاست ها همه خبر از يک امر مهم مي دهند.

از سوي ديگر، بر اساس آمارهاي ارائه شده از سازمان هاي مختلف قضائي و انتظامي، در ماه رمضان آمارها از کاهش چشم گير جرم و جنايت و تخلفات حکايت دارند که بيانگر اثرات معنوي و تاثيرگذاري اين ماه است.

آمارها از کاهش جرم ها در ماه رمضان مي گويند

براساس آمار رسمي کشور، همه ساله در ماه رمضان از ميزان جرايم و آسيبهاي اجتماعي در کشور کاسته مي شود.

احمد رضا بهرامي رئيس کل دادگستري چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان در چهارمحال و بختياري جرائم نسبت به سال هاي ديگر کاهش داشته است .

بهرامي گفت: روزه خواري امسال نسبت به سال گذشته وضعيت مطلوب تري داشته است .

وي با اشاره به اينکه معمولا در ماه هاي حرام جرائم کاهش دارند بيان داشت: ديدگاه بر اين است که در ماه هاي محرم و صفر و رمضان مردم بيشتر به عذاداري و عبادات مي پردازند و به همين خاطر جرائم کاهش چشمگيري دارند.

به گزارش  جهانبین نیوز؛ مي توان نتيجه گرفت شواهد آماري فراواني در دست است که نشان مي‌دهد در ماه مبارک رمضان به صورت «معنادار» و «درخور توجهي» از ميزان وقوع جرم و کجروي و دست يازديدن به بسياري از کنش‌هاي مغاير با ارزش‌هاي اجتماعي و قواعد اخلاقي و ضوابط قانوني، کاسته مي‌شود.

اين کاهش در برخي حيطه‌ها آنچنان «چشمگير» است که وقوع کجروي در آن حيطه‌ها و مولفه‌ها گاهي به کمتر از نصف تقليل پيدا کرده است.

به‌عنوان مثال در اين ماه جرائم خشن، دستبرد به منازل، انحرافات اخلاقي و حتي قانون‌گريزي‌هاي پرشمول تا حدي کم مي‌شود که بر احساس امنيت عمومي به صورت معناداري تأثير مي‌گذارد و آرامش و رضايت همگان را مضاعف مي‌سازد.

انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۳۷:۵۰

17 Jan 2020