۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۳۹۵۱۱
تعطیلات عید فطر کجا برویم؟

از هیجان بانجی جامپینگ تا آرامش در طبیعت بکر دره عشق/ تعطیلات به یاد ماندنی در شهرستان کیار

شهرستان کیار به مرکزیت شهر شلمزار به فاصله ۳۵ کیلومتری از مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است که یکی از شگفت‌انگیز‌ترین مقصد‌های گردشگری و طبیعت‌گردی است، اگر در تعطیلات به دنبال مقصدی دیدنی و خاص با طبیعتی هیجان‌انگیز هستید، حضور در این شهرستان را در برنامه سفر خود قرار دهید.
از هیجان بانجی جامپینگ تا آرامش در طبیعت بکر دره عشق/ تعطیلات به یاد ماندنی در شهرستان کیار
به گزارش جهانبین نیوز؛ شهرستان کیار به مرکزیت شهر شلمزار به فاصله ۳۵ کیلومتری از مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است که یکی از شگفت‌انگیز‌ترین مقصد‌های گردشگری و طبیعت‌گردی است، اگر در تعطیلات به دنبال مقصدی دیدنی و خاص با طبیعتی هیجان‌انگیز هستید، حضور در این شهرستان را در برنامه سفر خود قرار دهید، طبیعت خوش آب و هوای شهرستان کیار مناطق عالی برای گذراندن تعطیلات هستند. کافیست چند ساعتی رانندگی کنید تا به این مناطق بکر برسید.

بار سفر مي‌بنديم و راهي اين شهرستان زيبا مي‌شويم تا گوشه‌هايي از جاذبه‌هاي فوق‌العاده ديدني آن را با هم نظاره‌گر باشيم.

دریاچه شلمزار

دریاچه شَلَمزار در جنوب شرقی شهر شلمزار از توابع شهرستان کیار و در فاصله ۴۰ کیلومتری شهرکرد (مرکز استان چهارمحال و بختیاری) قرار دارد.

این دریاچه با جلوه بی‌نظیر خود یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان کیار به شمار می‌رود. ازجمله امکانات گردشگری این دریاچه امکان ماهیگیری، پارک بازی کودکان، آلاچیق‌ها، باغ پرندگان و مزارع توت فرنگی و زعفران می‌باشد.

از دریاچه شلمزار دو رودخانه جدا می‌شود که یکی به سمت مرکز شهر و دیگری به سمت روستای دَستِنا می‌رود. از ویژگی‌های این دریاچه دِبی ۱۳۰۰ لیتر بر ثانیه آن می‌باشد.


بانجی جامپینگ دوپلان

استان چهارمحال و بختیاری بعلت دارا بودن کوه‌های سر به فلک کشیده و دره‌های عمیق پتانسیل بالایی در ایجاد ورزش‌های ماجراجویانه را به خود اختصاص داده است.

در این میان روستای دوپلان در منطقه کیار محیط مناسبی برای اجرای یکی از ورزش‌های ماجراجویانه به نام بانجی جامپینگ بشمار می‌آید که با تلاش نیروهای متخصص فنی در سال ۱۳۹۲ جهت پرش از اولین سکوی طبیعی ارتفاع ۵۵ متر برای خانم‌ها و آقایان آغاز شد.

روستای دوپلان در ۳۵ کیلومتری شهر اردل مرکز شهرستان اردل و نیز در ۱۳۰ کیلومتر شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.



آبشار کرودی کن (تنگ زندان)

آبشار کرودی کن (تنگ زندان) یکی از زیباترین و بلندترین آبشارها در منطقه حفاظت شده سبزکوه و در زبان محلی به معنای مه‌دود مانند است.

این آبشار در حد فاصل روستاهای معدن و کلارمویی در ۳۰ کیلومتری شهر ناغان و ۷۷ کیلومتری شلمزار، مرکز شهرستان کیار و ۵۵ کیلومتری شمال لردگان واقع شده است و آب آن در تنگ زیبای زندان جاری شده و در نهایت به درازه رود (آب ونک) می پیوندد.

آبشار کرودی کن در فاصله ۱۴۰ کیلومتری از شهرکرد ، مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.



آبشار دره عشق (معدن)

آبشار دره عشق (معدن) تقریبا در ۷۰ کیلومتری شهر شلمزار و در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری، در منطقه مشایخ شهرستان کیار در نزدیکی روستای دره عشق قرار دارد.

در کنار آبشار دره عشق، رود کارون جریان دارد و در اطراف آبشار انارستان‌ها و شالیزارهای روستای دره عشق و دورک شاهپوری فضای شگفت انگیزی را به وجود آورده است و فصول بهار و تابستان وقت مناسبی برای بازدیدکنندگان می‌باشد.

این آبشار که ارتفاع آن حدودا به بیش از صد متر می‌رسد از دل کوه با سرعت زیادی بیرون می‌جهد و منظره بدیعی را پدید می‌آورد.



منطقه حفاظت‌شده سبزکوه

منطقه حفاظت‌شده سبزکوه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری و ۳۰ کیلومتری شهر لردگان قرار دارد. این منطقه با مساحت ۵۶۳۰۸ هکتار، در شهرستان‌های بروجن، لردگان و کیار استقرار یافته‌ است.

منطقه حفاظت‌شده سبزکوه از نظر توپوگرافی دارای سیمای کاملاً کوهستانی می‌باشد. حداکثر ارتفاع این منطقه ۳۸۷۰ متر و کمترین ارتفاع آن ۱۱۲۰ متر از سطح دریا به ثبت رسیده است. این منطقه دارای دره‌های عمیق و آبشارهای متعدد است.

راه دسترسی آسفالته، فضای سبز و آب آشامیدنی، از تسهیلات و امکانات این منطقه است. دسترسی به این منطقه از طریق جاده آسفالته و خاکی پاسگاه برجوئی، از طریق جاده خاکی سر پیر، از طریق جاده آسفالته بروجن به لردگان، جاده آسفالته لردگان به معدن و معدن به دورک و جاده آسفالته حیدرآباد از طریق شهر ناغان و جاده خاکی وستگان از طریق روستای وستگان و جاده خاکی تنگ زندان جاده خاکی حیدرآباد به دم‌آب و تنگ لاغر و جاده خاکی روستای چاه گاه، میسر می‌باشد.


 
انتهای پیام/1024ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۵۶:۵۲

28 Dec 2019