۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۳۹۴۴۶
اطلاعيه ناحيه مقاومت شهرستان شهرکرد:

روز قدس، روز مبارزه مستضعفين و مستکبرين است

ناحيه مقاومت بسيج شهرستان شهرکرد با صدور اطلاعيه به مناسبت روز قدس، تأکيد کرد: روز جهاني قدس نماد مبارزه با استکبار جهاني و دفاع از ملت مظلوم فلسطين است.
روز قدس، روز مبارزه مستضعفين و مستکبرين است
به گزارش جهانبین نیوز  ؛ متن کامل اطلاعيه ناحيه مقاومت بسيج شهرستان شهرکرد به مناسبت روز جهاني قدس به شرح ذيل منتشر شد:

بسمه تعالي

بايد تأکيد داشت که «روز قدس و اهميت راهبردي بزرگداشت هر چه باشکوه تر آن»، که براي نخستين بار توسط رهبر کبير انقلاب اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) با اين رويکرد که وحدت عامل «قدرت» و توسعه يافتگي و تفرقه عامل «سستي ديانت» و عقب ماندگي است طرح و تبيين گرديد، در طول بيش از سه دهه گذشته همواره به عنوان يکي از شاخص ها، محورها، ملاک ها و در حقيقت يکي از زمينه ها و پيش شرط هاي اصلي ايجاد وحدت در جهان اسلام شناخته شده است که مسلمانان و امت بزرگ اسلام مي بايست براي مقابله با پديده شوم صهيونيسم جهاني و دفع و نابودي آثار و پيامدهاي آن به عنوان عمده ترين مانع در پيش روي وحدت جهان اسلام، اهتمام ويژه نسبت به گراميداشت اين روز و محقق سازي اهداف و مقاصد بزرگ آن که از طريق برخورداري از رويکرد استراتژيکي نسبت به وحدت جهان اسلام و نگاه «مقابله گرايانه» و نه «سازش طلبانه» به صهيونيسم جهاني قابل تحقق خواهد بود، داشته باشند.

ملت فلسطين احساس كرده اند كه انتظار از دولت‌هاي قدرتمند و نيز تنها چشم دوختن به كمك‌هاي دولتهاي عربي بي‌فايده است. آن‌ها درك كرده اند كه تمام قطعنامه‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل براي محكوم كردن جنايات اسرائيل عليه مردم فلسطين، در زمان‌هاي مختلف و در ساليان دراز، فقط و فقط به خاطر مخالفت آمريكا و وتوي شيطان بزرگ به تصويب نهايي نمي‌رسد. لذا با دست خالي دست به قيام بزرگ انتفاضه زدند تا سرنوشت خويش را خود، به دست گيرند.

در اين شرايط مردم جهان هم نمي‌خواهند تنها نظاره‌گر صحنه‌هاي كشتار و ترور مردمان بي‌سلاح فلسطيني باشند؛ بلكه آن‌ها هم مي‌خواهند نقش مهم خود را در حمايت از مردم فلسطين اِعمال كنند. البته مسلمانان وظيفه‌اي بالاتر دارند؛ بنابراين همه‌ي دلسوزان عالم به دنبال راه حل عملي براي پايان دادن به ريشه‌هاي ناامني در منطقه‌ي خاورميانه هستند.

حضرت امام خميني رضوان الله تعالي، بر اساس بينش اسلامي و تأسّي به قرآن مجيد، راه را به همه‌ي آزادانديشان و صلح‌خواهان جهان نشان داده است. براي اولين بار از زمان اشغال فلسطين و به منظور وارد كردن قدرت عظيم مسلمانان و مستضعفان جهان در حمايت از مردم مظلوم فلسطين، بنيان‌گذار انقلاب اسلامي و پرچم دار نهضت جهاني اسلام، در ۲۷ سال پيش، آخرين جمعه‌ي مبارك ماه رمضان را به عنوان روز قدس انتخاب نمودند تا مسلمانان جهان و دولت‌هاي اسلامي طي مراسمي، همبستگي بين‌المللي خود را در حمايت از حقوق قانوني مردم فلسطين اعلام نمايند و با پيوستن به يكديگر، دست اين رژيم غاصب و پشتيبانان آن را از سر ملت فلسطين كوتاه نمايند.

با اين اقدام امام راحل عظيم الشأن، مسأله فلسطين به عنوان مهم‌ترين دغدغه جهان اسلام مطرح و راه حل آزادي قدس و نجات مردم فلسطين نيز مشخص شد.

اعلام روز جهاني قدس، مصيبت اشغال فلسطين را در رأس مسائل جهان اسلام معرفي كرد و از همه‌ي مسلمانان و مستضعفان جهان خواست تا با كمك يك‌ديگر به ياري خواهران و برادران خود در فلسطين بشتابند تا اسرائيل نتواند به اشغال سرزمين‌هاي فلسطيني ادامه دهد و ملت فلسطين را تضعيف نموده و از پاي درآورد.

اگر مردم مسلمان جهان در يك همايش عظيم جهاني در روز قدس، هر كدام، بنابر توصيه‌ي حضرت امام خميني، يك سطل آب بريزند، اسرائيل را آب خواهد برد....

به اميد آن روز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۸:۵۰

16 Jan 2020