۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۳۹۴۰۹
مدیر حوزه علمیه بروجن:

شب قدر گنجی‌ست پنهان در دل سایر شب‌ها

مدیر حوزه علمیه بروجن گفت: شب‌ قدر گنجی پنهان در سه شب دیگر است که باید تلاش کرده در این سه شب و با خلوص نیت آن را پیدا کنیم و نهایت بهره را از آن ببریم، در این شب‌ها صرف نظر از اعمال آن‌ها می‌توان کارهای بسیاری انجام داد، دعا یکی از کارهایی است که در این شب‌ها انجام آن سفارش شده چون در روایات داریم که دعا ریشه و مغز عبادت است.
شب قدر گنجی‌ست پنهان در دل سایر شب‌ها
حجت‌الاسلام احمدرضا مهدیه مدیر حوزه علمیه بروجن در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به قرارگیری در آستانه شب‌های قدر اظهار کرد: این شب‌هاهمانطور که از سوره قدر می‌توان فهمید عظمت فوق‌العاده‌ای دارند، و در این سوره تاکید شده این شب به اندازه یک عمر یعنی ۸۳ سال است.

وی با اشاره به اینکه اگر این شب را انسان قدر بداند می‌تواند ویژگی‌های متعالی را کسب کند افزود: اگر به ما بگویند در قسمتی گنجی پنهان شده است همه خاک آن قسمت را جستجو می‌کنیم تا آن گنج را بدست آوریم در مورد شب‌های قدر نیز به همین گونه است چون در مورد این شب‌ها سفارش بسیار شده است.

مهدیه ادامه داد: شب‌ قدر گنجی پنهان در سه شب دیگر است که باید تلاش کرده در این سه شب و با خلوص نیت آن را پیدا کنیم و نهایت بهره را از آن ببریم، در این شب‌ها صرف نظر از اعمال آن‌ها می‌توان کارهای بسیاری انجام داد، دعا یکی از کارهایی است که در این شب‌ها انجام آن سفارش شده چون در روایات داریم که دعا ریشه و مغز عبادت است.

وی با اشاره به آیات قرآن درخصوص دعا کردن بیان داشت: بر اساس این آیات اگر دعاهای انسان‌ها نباشد خدا نظر عنایت به آن‌ها نخواهد داشت، در مسیر استجابت دعا شرایط و موانعی وجود دارد که ان شاالله ما در شب‌های قدر بتوانیم موانع را برطرف و شرایط را مهیا کنیم.

مدیر حوزه علمیه بروجن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت و بزرگی امام علی (ع) گفت: وجود این امام بزرگوار مانند بحر عمیقی است که نمی‌توان به عمق آن دست یافت، امام علی (ع) فرمودند هیچ فکر و اندیشه‌ای به بلندای معارف علوی توان دسترسی ندارد.

مهدیه با اشاره به این سخن امام علی (ع) که فرمودند؛ امام شما از دنیا به دو تکه لباس کهنه و دو قرص نان بسنده کرده است افزود: حضرت در جایی دیگر می‌فرمایند؛ شما نمی‌توانید مانند علی باشید و رفتار علوی از توان شما خارج است اما می‌توانید با پرهیز از گناه و تلاش برای جلب رضایت خدا ما را کمک کنید.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مظلومیت‌های امیرالمومنین (ع) این است که بخش عمده‌ای از جامعه ما با نهج‌البلاغه که میراث گرانبهای این امام بزرگوار است بیگانه است یادآور شد: خوب است در این شب‌ها و روزها زمانی بگذاریم و این میراث علوی را از مظلومیت خارج کنیم و گرد و غبار غربت را از این کتاب انسا‌ن‌ساز بزداییم.

مدیر حوزه علمیه بروجن خاطرنشان کرد: این کتاب طیف وسیعی از معارف اسلامی و اخلاقیات حضرت علی (ع) را در برابر چشمان ما قرار می‌دهد و در آن حکمت موج می‌زند، روش‌های نابی برای اداره حکومت اسلامی در آن به چشم می‌آید و مسئولان کشور می‌توانند با توجه به این دستورات و فرامین موفقیت در این مسیر کسب کنند.

مهدیه ادامه داد: هرچه قدر گویندگان و نویسندگان تلاش کنند نمی‌توانند امام علی (ع) را آنگونه که هست معرفی کنند، اما در همین حدی هم که کار شده کاستی‌هایی وجود دارد و شاید علت آن عظمت این امام بزرگوار باشد، نباید این نکته را از یاد برد که این گوهر ناب اخلاقیات، ویژگی‌های در اختیار ما قرار داده و ما می‌توانیم از سیره حضرت بهره ببریم و در زندگی خانوادگی، تعلیم و تربیت، حکومت‌داری از فرمایشات ایشان بهره بگیریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۱۹:۵۴

27 Dec 2019