۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۳۹۳۵۵
رئيس پليس فتا چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

فعال بودن سيستم امنيتی، شرط اول ورود به فضای مجازی

رئيس پليس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: امروزه ویروس‌های کامپیوتری شکل‌های متفاوتی به خود گرفته‌اند و در زمینه‌های مختلف برای کاربران مشکلاتی را به وجود آورده‌اند که یکی از جدیدترین ویروس‌های در حال توسعه، باج‌افزارها هستند و کاری به جز اخاذی از قربانیان خود ندارند.
فعال بودن سيستم امنيتی، شرط اول ورود به فضای مجازی
سرهنگ مرتضی عسگری رئيس پليس فتا چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد:  امروزه ویروس‌های کامپیوتری شکل‌های متفاوتی به خود گرفته‌اند و در زمینه‌های مختلف برای کاربران مشکلاتی را به وجود آورده‌اند که یکی از جدیدترین ویروس‌های در حال توسعه، باج‌افزارها هستند و کاری به جز اخاذی از قربانیان خود ندارند.

وی گفت: ویروس‌ها، بدافزارهایی هستند که با کپی کردن خود در کدهای اجرایی، فایل‌های دیگر را آلوده کرده و از طریق تکثیر در فایل‌های دیگر خود را منتشر می‌کنند.

عسگری تصریح کرد: چشم‌پوشی از نصب و عدم استفاده از سيستم‌های امنيتی، برای كاربران خطراتی را به همراه دارد که در نهایت به آلودگی سیستم منجر می‌شود.

وی افزود: زمانی که کاربران یک آنتی ویروس را بر روی سیستم خود نصب می‌کنند، آنقدر آسوده خاطر و مطمئن می‌شوند که فراموش می‌کنند به برخی ديگر از مسائل امنيتی توجه لازم را داشته باشند.

رئيس پليس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: باج‌افزارها نام گونه‌ای از ویروس‌ها هستند که با قفل کردن سیستم قربانی و ارسال متن‌هایی مبنی‌بر پرداخت پول، اجازه دسترسی به سیستم را به قربانی می‌دهند و از طریق ارسال پیام بروزرسانی ویندوز یا ارسال ایمیل، کاربر را به دام می‌اندازند و پس از قفل کردن سیستم قربانی، شروع به اخاذی می‌کنند.

وي در اين خصوص اظهار كرد: از فایل‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و آن‌ها را در یک فضای امن مانند هارد اکسترنال، فلش USB و یا سرویس‌های ابری ذخیره کنید.

فایل‌های ضمیمه‌ای که ارسال‌کننده آن را نمی‌شناسید هرگز باز نکنید

عسگری افزود: در صورت استفاده از نرم‌افزارهای mail server از ویندوز یا لینوکس، امکان anti spam را فعال نموده یا از نرم‌افزارهای مخصوص این کار استفاده کنید.

وی بيان داشت: در هنگام اتصال هارد اکسترنال یا فلش USB به کامپیوتر هرگز قبل از scan کردن توسط آنتی ویروس، فایل‌ها را باز نکنید.

رئيس پليس فتا چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: فایل‌های ضمیمه‌ای که ارسال‌کننده آن را نمی‌شناسید هرگز باز نکنید و سیستم عامل، نرم‌افزارهای ضدویروس و سایر نرم‌افزارهای نصب شده بر روی سیستم‌شان را همیشه به روز نگه دارید.

عسگری در پايان گفت: در صورت مشاهده موارد مجرمانه در فضای مجازی با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در قسمت ارتباطات مردمی به همکاران ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با متخلفان صورت بگیرد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۰۰:۲۵

28 Dec 2019