کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرلشکر جعفری:

بی توجهی به توان داخلی، یک غفلت استراتژیک است/ برجام بستری شد برای نهادینه سازی تحریم‌ها

24 ارديبهشت 1397 ساعت 9:50

فرمانده سپاه گفت: ظرفیتها و‌توانمندی های زیادی در کشور داریم اما با یک غفلت استراتژیک نیز مواجهیم و آن این است که از سوی مسئولین بخوبی به توانمندی داخل توجه نمی‌شود و بجای داخل، نگاه ها به بیرون است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در جشنواره طرح ملی بسیج همگام با کشاورز که صبح امروز به همت سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم با طرح اعتلای «بسیج همگام با کشاورز» با وجود همه نارسایی ها و بی توجهی ها و ناملایماتی که وجود دارد، افق و آینده روشنی در انتظار کشاورزی کشور باشد چراکه این طرح می‌خواهد همان حرکت انقلابی اوایل انقلاب را دنبال کند.

جعفری گفت: امروز در چهل سالگی انقلاب شاهد تهدیدات متعدد و دشمنی های زیاد دشمنان علیه کشور در حوزه های مختلف هستیم. دشمنان یک لحظه انقلاب اسلامی را رها نکرده و نمی‌کند چون ما با نظام سلطه و سردمدار آن یعنی امریکا درگیر بوده و ظلم ستیز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) به ما آموخت که زیر بار ظلم نرویم و به مظلوم کمک کنیم.

فرمانده سپاه تصریح کرد: آمریکا تنها به دنبال منافع خود است و رحمی به دیگران نمی‌کند.

جعفری ادامه داد: از اول انقلاب دشمنان جنگ اقتصادی و تحریم را شروع کردند و بعد از آن به جنگ فرهنگی و در یک دهه اخیر نیز به جنگ اقتصادی روی آورده‌اند.

وی گفت: برنامه ریزی و توطئه دشمنان علیه انقلاب اسلامی یک امر طبیعی است. اگر روزی دشمنی دشمنان تمام شود باید به حقانیت انقلاب اسلامی و راهمان شک کنیم.

فرمانده سپاه افزود: ظرفیتها و‌توانمندی های زیادی در کشور داریم اما با یک غفلت استراتژیک نیز مواجهیم و آن این است که از سوی مسئولین بخوبی به توانمندی داخل توجه نمی‌شود و بجای داخل، نگاه ها به بیرون است.

جعفری ادامه داد: البته در شرایط فعلی این موضوع در حال اثبات برای این افراد است اما اگر فرصت را از دست بدهیم، مشکل خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه زمینه خودکفایی در محصولات کشاورزی فراهم است، گفت: متاسفانه با نگاه به بیرون و آن غفلت استراتژیک در توسعه کشور و سازندگی بعد از جنگ بجای اینکه تمرکز بر کشاورزی و‌ دامپروری و صنایع آن باشد به سمت صنعتی شدن کشور رفتیم.

فرمانده سپاه اظهار داشت: لااقل صنعت کشاورزی هم باید در راستای صنعت کشور پیش می‌رفت نه اینکه تعطیل شود.

جعفری تصریح کرد: همین عدم توجه به داخل و حوزه کشاورزی داخلی باعث شد دشمنان از اهرم تحریم برای فشار به کشور بهره ببرند.

وی اضافه کرد: دشمنان تلاش‌های ایران در صنعت هسته‌ای را بهانه کردند و تهمت بمب اتم زدند و فشارهایی به کشور آوردند در حالیکه صنعت هسته ای یک نیاز قطعی کشور است.

فرمانده سپاه افزود: به هرحال نتیجه بحثها و مذاکرات چند سال اخیر شد برجام و این برجام بجای اینکه مانع تحریم‌ها شود بستری شد برای نهادینه سازی تحریم‌ها علیه کشورمان.

جعفری گفت: امروز یک بار دیگر شاهد اثبات این هستیم که امریکا قابل اعتماد نیست. اقدام امریکا با هدف شکستن مقاومت ایران انجام گرفته و یک موضوع جدید نیست و سالهاست شاهد خباثت‌های دشمنان هستیم لذا باید متکی به خود بوده و نگاهمان به درون باشد.

وی خاطرنشان کرد: رهبری از بسیج انتظار دارند که با خدمت به مردم و برنامه های مردمی و طرح های مردم پایه اعتلا پیدا کند. یکی از این طرح ها، طرح اعتلای بسیج همگام با کشاورز در جهت خودکفایی کشاورزی و امنیت محصولات غذایی است.

فرمانده سپاه افزود: این طرح به دنبال انتقال تجربیات کشاورزان نمونه به دیگر کشاورزان در جهت بهبود و اصلاح نوع کشاورزی و برداشت محصول است و یک طرح آموزشی محسوب می‌شود.

جعفری گفت: با اجرای این طرح، خودکفایی چهار محصول استراتژیک گندم، برنج و کلزا و ذرت صورت می‌گیرد و رهبری نیز بر استفاده بهینه مصرف آب در این طرح ها تاکید کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نگاه برخی از مسئولین به خارج و نظریات آنهاست، به سخنان یک اقتصاددان سوئیسی اشاره می‌کنم که می‌گوید «پس از خروج ترامپ از برجام، هیچ انفاق سریع و‌ منفی برای ایران رخ نخواهد داد. ایران در حوزه اقتصاد مقاومتی خوب عمل کرده و موفقیتهایی داشته است. خروج ترامپ از برجام هدیه ای به ایران است. مشکل ایران کسانی هستند که عاشق غربند و نمی‌خواهند بپذیرند که غرب فایده ای برای اقتصاد ایران ندارد. اولویت اول ایران پس از خروج امریکا از برجام باید استقلال از غرب باشد.» اینها سخنان یک اقتصاد دادن غربی بود.

فرمانده سپاه افزود: ما با نگاه به داخل هیچ نیازی به کشورهای غربی و اروپایی نخواهیم داشت ولی متاسفانه او‌ (کارشناس سوئیسی) درست می‌گوید؛ نگاه برخی مسئولان ما به خارج است که امیدواریم اتفاقات اخیر منجر به اعتماد نداشتن به غربی ها و حتی اروپایی ها شود که زمزمه‌های آن نیز شنیده می‌شود و مرکل (صدراعظم آلمان) دیروز اعلام کرده نباید انتظار مقابله با امریکا از اروپا داشت.

جعفری خاطرنشان کرد: اروپایی ها بارها اعلام کردند که نمی‌توانند مقابل تحریم‌های امریکا بایستند. حالا به هر ترتیب، فرصتی به اروپا داده شده اما باید تضمین بدهند که بعید می‌دانیم تضمین بدهند و در آن صورت باید مسیر خودکفایی ملی و صنعت هسته ای را با ظرفیتهای داخلی دنبال کنیم.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 39238

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39238/بی-توجهی-توان-داخلی-یک-غفلت-استراتژیک-برجام-بستری-نهادینه-سازی-تحریم-ها

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir