۰
plusresetminus
کارشناس مسائل ژئوپلتیک و روابط بین الملل گفت: شدنی است یا نه؟ گفت: در پاسخ به این سوال٬ سوالاتی مطرح می شود از جمله اینکه آقای محمد بن سلمان! مگر شما مستقیما در سوریه درگیر نیستید؟ شما تا به حال چندین ائتلاف تشکیل دادید٬ تکلیف آن ائتلافها چه شد؟
عربستان بگوید ائتلاف های قبلی اش به کجا رسیده که حالا ما منتظر ائتلاف بعدی آن ها علیه سوریه باشیم؟/ مشکلاتی در کار حکمرانی آل سعود پیدا شده اس
به گزارش جهانبین نیوز؛ پیروز مجتهدزاده ژئوپولیتیسین سرشناس ایرانی و کارشناس روابط بین الملل در گفت وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درخصوص اتفاقات اخیر در کاخ سلطنتی آل سعود اظهار داشت: با توجه به بسته بودن فضای رسانه‌ای عربستان بسیار سخت است که حقیقت این ماجرا را کشف کرد اما ظاهر قضیه نشان می دهد که مشکلاتی در کار حکمرانی تعصب آلود آل سعود پیدا شده است.

وی گفت: سعودیها سعی می کنند این حوادث را به گردن یک کشور خارجی بیاندازند و ما هم می دانیم که منظورشان کدام کشور است؛ دیگر کشورهای جهان هم این ذهنیت را پیدا کرده اند که اقدامات محمد بن سلمان به منظور پرداختن به چهره سیاسی آل سعود هم در روابط داخلی و هم در روابط خارجی می بایست یک سری واکنشهایی را سبب می شد به خصوص از طرف کسانی که در ساختار حکومتی آل سعود از این اقدامات بن سلمان صدمات شدیدی دیدند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: حال این سوال مطرح است که آیا اظهارات تشکیلات شدیدا دروغ پرداز آل سعود تحت سلطه محمد بن سلمان درست است یا گفته ها و نظرهای کارشناسان بین المللی؟البته درغیاب اطلاعات دقیق نمی توان قضاوت درستی انجام داد.

استاد جغرافیای سیاسی و ژئوپولیتیک در پاسخ به اینکه اخیرا عربستان اعلام کرده که می خواهد یک ائتلاف تشکیل دهد و در سوریه مستقیما وارد عمل شود آیا شدنی است یا نه؟ گفت: در پاسخ به این سوال٬ سوالاتی مطرح می شود از جمله اینکه آقای محمد بن سلمان! مگر شما مستقیما در سوریه درگیر نیستید؟ شما تا به حال چندین ائتلاف تشکیل دادید٬ تکلیف آن ائتلافها چه شد؟ سرنوشت آن ها به کجا رسیده است که شما به دنبال نوع جدیدش هستید؟ شما حتی یک ائتلاف کاملا عربی و اسلامی از ۵۰ کشور در حضور ارباب آمریکایی خود یعنی جناب دونالد ترامپ «پدر بزرگ سیاسی آل سعود» در ریاض اعلام کردید! آن ائتلاف شما به کجا رسید که حالا ما منتظر ائتلاف بعدی شما باشیم؟

مشاور پژوهشی دانشگاه سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه اخیرا بن‌سلمان در تبلیغات عوام فریبانه گسترده خود گفته که ما این اسلام را نمی خواهیم! و این اسلام برای خود ایرانی ها باشد! افزود: حرفی از این مضحک تر نمی توان پیدا کرد؛ این شخص بهتر است برای عوام فریبی برود ییشتر درس بخواند تا دریابد که اسلام نمی تواند تحویل ایرانیان مسلمان شود چون اسلام از سرمین خودشان است و نمی تواند تحویل دیگر مسلمانان شود؛ او به هنگام آموختن درس عوام فریبی از عوام فریب بزرگ اسرائیلی – نتانیاهو – بهتر است توجه کند که برای آسوده زندگی کردن در میان همسایگان بهتر است کشتار جمعی مسلمانان شیعه در یمن و عراق و سوریه را متوقف کند.

مجتهدزاده گفت :آقای بن سلمان! نمی خواهد از قلب عربستان جایی که اسلام ظهور کرده است اسلام را تحویل ایرانیها بدهید؛ چراکه ایرانیها ۱۴۰۰ سال است که با اسلام مانوس هستند و حتی خدمات بزرگی را نیز به زبان٬ فرهنگ٬ ادبیات و تاریخ عرب نموده اند.

وی در پایان خطاب به شاهزاده سعودی گفت: شما اگر راست می گویید و صداقت دارید نسل کشی و قتل عام مسلمانان شیعی در یمن را متوقف کنید؛ بهتر است این نسل کشی در یمن را متوقف و از مشارکت در کشتار مسلمانان در عراق و سوریه نیز دست بردارید و حسن نیت خود را نشان بدهید که اهل جنگ و خونریزی و اختلاف افکنی در بین مسلمانان نیستید.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۶:۲۰

2 Jan 2020