کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با راه اندازي 53 خانه ورزش روستايي در سال جاري؛

ورزش روستاها در چهارمحال و بختياري رونق مي گيرد

22 فروردين 1397 ساعت 12:30

مديرکل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختياري از پيگيري راه اندازي 53 خانه ورزش روستايي در سال 97 با هدف رونق ورزش در سطح اين استان خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر، حميد کريمي مديرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختياري امروز با اعلام اين خبر گفت: متاسفانه فقر حرکتي علاوه بر خانواده هاي شهري، خانواده هاي روستايي را به شدت تهديد مي کند و اين مسئله قابل مشاهده و نگران کننده است.

وي با اشاره به اينکه با تدبير دکتر سلطاني فر و همکاري قابل تقدير نمايندگان مجلس، شاهد رشد چشمگير اعتبارات ورزش و جوانان بوديم افزود: قطعا در سال پيش رو شاهد رويدادهاي بسيار بزرگ، درخشش چشمگير ورزشکاران در عرصه هاي مختلف ورزشي و رونق ورزش در سراسر کشور خواهيم بود.

کريمي يکي ديگر از اتفاقات مثبت امسال در ورزش استان براي رسيدن به اهداف ورزش کشور در حوزه توزيع اعتبارات و ارتقاء جايگاه استان در کشور را عقد تفاهم نامه با هيات هاي ورزشي عنوان و گفت: از ابتداي سال جاري تفاهم نامه مشترک بر اساس چشم انداز سال ۹۷ با حضور رئيس و مسئولين هيات هاي ورزشي در حال تدوين هستيم که افق روشني را براي توزيع شاخص مند اعتبارات و دستيابي به اهداف ترسيم شده پيش روي اداره کل قرار داده است.

مديرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختياري در ادامه با تاکيد بر لزوم ايجاد پويايي و نشاط ورزشي در روستاها و مناطق کمتر توسعه يافته افزود: رويکرد جديد اين اداره کل بر مبناي راه اندازي اماکن ورزشي زود بازده و کم هزينه است بر همين اساس تلاش خود را براي ساخت زمين هاي چمن مصنوعي و تجهيز خانه هاي ورزش روستايي در نقاط مختلف استان دنبال مي کنيم.

به گفته کريمي در طول چهار سال گذشته ۱۰ خانه ورزش روستايي در استان راه اندازي شده، اين در حاليست که در سال جاري شاهد راه اندازي ۵۳ خانه ورزش روستايي در سطح استان با اعتباري بالغ بر ۱ ميليارد و ششصد ميليون ريال خواهيم بود.

مديرکل ورزش و جوانان با اشاره به درخواست هاي مکرر براي احداث سالن‌هاي ورزشي در روستاهاي گفت: اعتبارات دولتي محدود و درخواست احداث سالن‌هاي ورزشي نامحدود است و بر اساس قانون، مجوزي براي کلنگ‌زني و ساخت اماکن ورزشي جديد نداريم اما با توجه به تامين اعتبارات جهت احداث خانه‌هاي روستايي، سال آينده حدود ۵۳ خانه روستايي فعال خواهد شد.

گفتني است استان چهارمحال و بختياري داراي ۸۰۷ روستا مي باشد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 39059

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39059/ورزش-روستاها-چهارمحال-بختياري-رونق-مي-گيرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir