۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۳۹۰۵۵
مديرکل محيط زيست چهارمحال و بختياري:

تشديد اقدامات حفاظتي چهارمحال و بختياري در فصل زادآوري حيات وحش

مديرکل محيط زيست چهارمحال و بختياري گفت: در فصل زادآوري حيات وحش، طبيعت بيش از هر زمان به مهرباني ما نيازمند است.
تشديد اقدامات حفاظتي چهارمحال و بختياري در فصل زادآوري حيات وحش
به گزارش جهانبین نیوز؛ شهرام احمدي مديرکل محيط زيست چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر؛ گفت: با فرا رسيدن فصل زايش وحوش و با هدف تأمين فضاي ايمن و آرامش براي زاد و ولد حيوانات، ورود به مناطق تحت مديريت و بخش‌هايي که نياز به امنيت بيشتري براي حيات وحش دارد تابع مقررات خاص اين مناطق است.

وي افزود: زادآوري حائز اهميت قوچ و ميش، کل و بز وحشي و برخي از گوشتخواران و پرندگان در پارک ملي و مناطق حفاظت شده استان در اين فصل آغاز مي شود. وي ادامه داد: به منظور جلوگيري از آسيب به وحوش در فصل زايمان و ايجاد محيطي امن براي زاد آوري حيات وحش، کنترل‌هاي مستمر و شبانه روزي مأموران اجرايي يگان حفاظت محيط زيست صورت مي‌گيرد، تا فضاي آرام و مطلوبي فراهم شود و به همين منظور از ورود افراد به پارک ملي و بخش هاي حساس مناطق حفاظت شده جلوگيري مي‌شود.

احمدي اذعان داشت: يگان حفاظت محيط زيست با جلوگيري از هرگونه بوته کني با ايجاد قرق بهاره مطابق قانون در مناطق حفاظت شده اقدامات تاميني در اين مناطق را انجام خواهد داد.

اين مقام مسئول تأکيد کرد: اکيپ‌هاي سيار يگان حفاظت محيط زيست استان و تمامي پاسگاه‌هاي محيط باني فعال تر و هوشيارتر از هميشه مناطق تحت حفاظت را حراست و کنترل خواهند کرد و از سودجويي و اقدامات خلاف قانون شکارچيان غير مجاز و افرادي که اقدام به تخريب زيستگاه ها يا زنده گيري نمايند، به شدت جلوگيري خواهد شد.

احمدي با اظهار تأسف از ناآگاهي برخي افراد سودجو گفت: در صورت جداسازي نوزاد حيوانات از والدينشان در روز‌هاي اول تولد، حيوان مادر در اثر عفونت غدد شيري جان خود را از دست مي‌دهند و نوزاد متولد شده بدليل عدم تغذيه از شير مادر دچار سوء تغذيه شده و رشد مناسبي نخواهد داشت.

وي تصريح کرد: به همين علت به شدت با شکارچيان و اشخاصي که مبادرت به زنده گيري حيوانات مي‌کنند و اين عمل غير عاطفي و غير انساني را انجام مي‌دهند برخورد و آن‌ها را تحويل مراجع قضايي خواهيم داد.

کل و بز، قوچ و ميش وحشي، ازجمله وحوش و پستانداراني هستند که در چهارمحال و بختياري نياز به حفاظت ويژه دارند.

انتهاي پيام1026ج/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۳۸:۲۶

27 Dec 2019