۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۳۹۰۳۱
رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری:

نباید به بهانه مشکلات مالی فتیله فرهنگ را پایین کشید

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: نباید به بهانه مشکلات مالی فتیله فرهنگ را پایین کشید چون فرهنگ در حل بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند راهگشا باشد.
نباید به بهانه مشکلات مالی فتیله فرهنگ را پایین کشید
حجت الله شیروانی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به بیستم فروردین سالروز شهادت سید مرتضی آوینی اظهار کرد: این روز به عنوان "روز هنر انقلاب اسلامی" نام‌گذاری شده است و از این روز تا ۲۶ فروردین‌ماه با عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی شناخته می‌شود.

وی اعتلای فرهنگ و هنر را از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: فرهنگ جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارد اما مانند شمشیر دولبه است به گونه‌ایی که می‌توان فرهنگ را به هوایی شبیه کرد که اگر مسموم باشد افراد را از انجام فعالیت‌های مفید باز می‌دارد اما اگر تقویت شود می‌‌تواند جامعه‌ای را از نابودی نجات دهد.

برگزاری 11 عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی

شیروانی با اشاره به برگزاری ۱۱ عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی افزود: تجدید عهد با شهدای گمنام، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، رونمایی از مجموعه شعر «دیروقتی است به دنبال خودم می‌گردم»، کارگاه دو روزه فیلمنامه‌نویسی با محوریت دفاع مقدس، رونمایی از دو فیلم «بیهوشی» و «کارت آرزوها»، جشن یادمان هنر انقلاب، افتتاح نمایشگاه خوشنویسی و نشست‌های کتاب و کتابخوانی ازجمله برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نباید به بهانه مشکلات مالی فتیله فرهنگ را پایین کشید خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ حمایت خوبی از سوی مسئولان از حوزه هنری صورت گرفت اما گلایه‌ای که داریم عدم حضور مسئولان در برنامه‌های حوزه است، چون حضور مسئولان می‌تواند به‌عنوان حمایت اصلی آن‌ها مطرح باشد و ما را در پیشبرد اهداف‌مان دلگرم کند.

شیروانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: هیچگاه نمی‌توان فرهنگ را از اعتبارات دولتی جدا کرد و محیا کردن شرایط سخت‌افزاری برای هنرمندان بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرمودند مسئولان برای هر پروژه‌ای پیوست فرهنگی بنویسند، چون این فعالیت‌های فرهنگی هستند که می‌توانند در حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.

شیروانی از انتخاب یکی از هنرمندان استان به عنوان هنرمند بارز هنر انقلاب اسلامی در کشور خبر داد و بیان داشت: این موضوع می‌تواند انگیزه‌ای برای هنرمندان استانی در راستای تولید محتوای انقلابی باشد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: حوزه هنری به دنبال هنرآفرینی برمبنای گفتمان انقلاب است و هدف ما در حوزه هنری ایجاد امید در بین هنرمندان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته سال خوبی برای سینما بود و ابتدای امسال هم سینما شروع خوبی داشت ادامه داد: استقبال از سینما در چهارمحال و بختیاری به نسبت جمعیت و درآمد مردمانش قابل قبول است اما باید هماهنگی بین دو سالن سینمای استان بیشتر شود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۴:۰۷

4 Jan 2020