کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تولیدکننده سنگ مصنوعی در چهارمحال و بختیاری:

کارگاهم را با چنگ و دندان فعال نگه داشته‌ام/مشکل بازار فروش نیست، عدم حمایت مسئولان است

22 اسفند 1396 ساعت 9:08

تولیدکننده سنگ مصنوعی در چهارمحال و بختیاری گفت: کارگاهم را با چنگ و دندان فعال نگه داشته‌ام اما صرفه اقتصادی ندارد و مشکل ما بازار فروش نیست بلکه عدم حمایت است.


امیررضا پورحیدر تولیدکننده سنگ مصنوعی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ۲۸ سال سن دارم و در رشته عمران تحصیل کردم بنابراین با تولید سنگ مصنوعی بیگانه نیستم.

وی اضافه کرد: از سال ۹۳ کارگاه تولید سنگ مصنوعی در شهرستانمان راه‌اندازی شد و چون شروع کار نیاز به تجهیزات عمده‌ای نداشت، خرید تجهیزات لازم با سرعت انجام شد.

پورحیدر با بیان اینکه در ابتدای کار اشتغال‌زایی برای چهار نفر صورت گرفت ادامه داد: درحال حاضر برای ۱۰ نفر اشتغال‌زایی بصورت مستقیم صورت گرفته است و چند راننده و یک حسابدار هم بصورت پاره وقت با ما همکاری دارند.


سنگ مصنوعی بازار فروش گسترده‌ایی هم در داخل و هم خارج از کشور دارد

این تولیدکننده سنگ مصنوعی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بازار مصرفی سنگ‌های مصنوعی گسترده است چون هم در داخل ساختمان و هم در قسمت‌های صنعتی پروژه‌ها و مبلمان‌های شهری کاربرد دارد، افزود: به این ترتیب تنوع مصرف این نوع سنگ‌ها بالا و بازار فروش برای آن‌ها مناسب است.

پورحیدر خاطرنشان کرد: تولیدات سنگ مصنوعی علاوه‌بر شهرستان بروجن در سایر شهرستان‌ها و استان‌های کشور استفاده دارد و همچنین به کشور عراق صادر می‌شود و این کشور مشتری خوبی است که می‌توان از آن به عنوان بازار فروش استفاده کرد.


وی با بیان اینکه مسئولان به دو صورت می‌توانند به ما کمک کنند گفت: یکسری از مسئولان برای صادرات به ما کمک می‌کنند و یکسری دیگر از مسئولان خود خریدار محصولات هستند.

پورحیدر ادامه داد: مسئولان پتروشیمی‌ها، مسئولان کارخانه‌ها و مسئولان شهری معمولا خریدار سنگ‌های هستند، در ابتدا این افراد به سختی زیر بار خرید محصولات می‌رفتند، بنابراین مجبور شدیم اثبات کنیم که این محصول جنس مناسبی دارد و با سرمای استان ما هماهنگ است.

پورحیدر اضافه کرد: قسمت ناراحت‌کننده کار با مسئولان آنجایی است که چون از آغاز به کارم زمان زیادی نمی‌گذرد نیاز به نقدینگی دارم تا بتوانم بدهی‌هایم را پرداخت کنم.

وی با بیان انکه من برای تامین نقدینگی مجبور هستم از قیمت بازار کمی بیشتر تعیین کنم افزود: متاسفانه مسئولان به جای خرید از من که تولیدکننده داخلی هستم از تولیدکنندگان استان‌های همجوار با قیمت کم‌تر خرید کرده، اما به این موضوع فکر نمی‌کنند که اگر کارگاه تولیدی داخل استان را حمایت کنند زمینه اشتغال چند خانواده فراهم می‌شود.

مسئولان به همان اندازه که وظیفه کنترل بیت‌المال را دارند وظیفه اشتغال جوانان استان را نیز برعهده دارند

وی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با استاندار، شهرداری‌ها و سازمان همیاری شهرداری استان خاطرنشان کرد: در این دیدارها خواستار حمایت مسئولان از
تولیدات‌مان شدیم و درخواست کردیم اولویت خرید محصولات داخل استان باشند.


این تولیدکننده سنگ مصنوعی در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: مسئولان به همان اندازه که وظیفه کنترل بیت‌المال را دارند وظیفه اشتغال جوانان استان و حمایت از آن‌ها را نیز برعهده دارند، اما متاسفانه نگاهی در این زمینه از سوی مسئولان استان وجود ندارد.

مسئولان در پرداخت مطالبات‌مان همکاری لازم را ندارند

پورحیدر تاکید کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته درحال حاضر خرید محصولات از سوی مسئولان صورت می‌گیرد، اما پرداخت مطالبات از سوی آن‌ها به درستی انجام نمی‌شود و هیچ‌گونه همکاری با یک تولیدکننده خرد صورت نمی‌گیرد.

وی بیان داشت: روند پرداخت مطالبات به تولیدکنندگان خرد همواره با مشکل مواجه بوده و نه‌تنها هیچ کمکی به ما نمی‌شود بلکه حق‌مان را هم به ما نمی‌دهند.

قطع برق کارگاه، به دلیل 700 هزار تومان بدهی

این تولیدکننده سنگ مصنوعی در چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه برق کارگاه را به علت ۷۰۰ هزار تومان بدهی بدون هماهنگی قطع کردند و باعث ضرر به کارگاه شدند.

وی بیان داشت: من تولیدکننده از دولت طلب دارم و جواب دولت به من "ندارم" است اما همین حرف را من نمی‌توانم به دولت بزنم.

پورحیدر خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولان بیشتر تولیدکننده‌ها را دلسرد می‌کنند به‌طوری که خود من در حساب و کتاب‌هایم به این نتیجه رسیدم که هر یک روز که کارگاه را تعطیل کنم یک میلیون تومان کم‌تر ضرر می‌کنم.

کارگاهم را با چنگ و دندان فعال نگه داشته‌ام

وی اضافه کرد: علاوه‌بر دغدغه و مشکلاتی که مسئولان برای ما ایجاد می‌کنند دغدغه تامین مواد اولیه نیز برای ما مطرح است، تولیدکننده‌های خرد در ازای فروش محصولاتشان با تاخیر پول دریافت می‌کنند اما مواد اولیه را باید نقدا خریداری کنند.

پورحیدر گفت: متاسفانه تسهیلات بانکی ویژه‌ای برای تولیدکننده‌ها درنظر گرفته نشده است و عملا بیلان مالی امسال منِ تولیدکننده منفی می‌شود.

وی تاکید کرد: کارگاهم را با چنگ و دندان فعال نگه داشته‌ام اما صرفه اقتصادی ندارد و مشکل ما بازار فروش نیست بلکه عدم حمایت است.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 38869

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38869/کارگاهم-چنگ-دندان-فعال-نگه-داشته-ام-مشکل-بازار-فروش-نیست-عدم-حمایت-مسئولان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir