۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹
کد مطلب : ۳۸۸۶۴
فرمانده نيروي انتظامي لردگان:

با ایجادکنندگان رعب و وحشت در چهارشنبه سوري برخورد مي شود

فرمانده نيروي انتظامي لردگان گفت: آن عده از افرادي که در چهارشنبه آخر سال اقدام به سلب آسايش عمومي و برهم زدن نظم جامعه نمايند با هماهنگي مقام قضايي با آنان برخورد خواهد شد و خودروي رانندگان متخلف نيز توقيف مي گردد.
با ایجادکنندگان رعب و وحشت در چهارشنبه سوري برخورد مي شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ برگزاري چهارشنبه سوري، که در همهً شهرها و روستاهاي  بدين صورت است که شب آخرين چهارشنبهً سال ( يعني نزديک غروب آفتاب روز سه شنبه)، بيرون از خانه، جلو در، در فضايي مناسب، آتشي مي افروزند، و اهل خانه، زن و مرد و کودک از روي آتش مي پرند و با گفتن : " زردي من از تو، سرخي تو از من "، بيماري ها و ناراحتي ها و نگراني هاي سال کهنه را به آتش مي سپارند، تا سال نو را با آسودگي و شادي آغاز کنند.

اين سنت امروزه دستخوش تغييرات زيادي شده و شکل و شمايل قديمي خود را از دست داده است و تبديل به يک سري آتش بازي هاي صرفا خطرناک شده که نه تنها باعث شادي و جشن عموم مردم نمي شود؛ بلکه باعث ايجاد رعب و وحشت بين مردم و همچنين آسيب رساندن به يکديگر مي شود. با اينکه نيروهاي امنيتي و انتظامي، تلاش زيادي براي جلوگيري از آسيب ها و رفتارهاي خطرناک بعضي از افراد انجام مي دهند؛ اما همچنان شاهد از اين دست اتفاق ها در اين جشن بزرگ سالانه هستيم.

با کساني که در چهارشنبه سوري ايجاد رعب و وحشت بين مردم دارند، برخورد مي شود

در اين خصوص  خسرو نجفي، فرمانده نيروي انتظامي شهرستان لردگان درگفتگو باخبرنگار سلام لردگان اظهار داشت: آن عده از افرادي که در چهارشنبه آخر سال اقدام به سلب آسايش عمومي و برهم زدن نظم جامعه نمايند با هماهنگي مقام قضايي با آنان برخورد خواهد شد و خودروي رانندگان متخلف نيز توقيف مي گردد.

نجفي تصريح کرد: در راستاي مبارزه با قاچاق و عرضه مواد محترقه غيرمجاز، مأموران انتظامي شهرستان لردگان ضمن انجام اقدامات اطلاعاتي و استفاده از توان منابع و مخبرين موفق به توقيف يك دستگاه خودرو و كشف تعداد 12 هزار عدد انواع مواد محترقه قاچاق شدند.

 وي خاطرنشان كرد: در راستاي پيشگيري از بروز خطرهاي احتمالي موادمحترقه و منفجره در آخرين روزهاي سال، طرح تشديد برخورد با تهيه و توزيع كنندگان موادمحترقه در دستور كار پليس شهرستان لردگان قرار گرفته است .

فرمانده انتظامي لردگان گفت: برگزاري مراسم چهارشنبه آخر سال به شکل نادرست موجب شده تا روزهاي پاياني سال به روزهاي نگراني و اضطراب خانواده ها تبديل شود و شاهد حوادث غم بار باشيم به والدين عزيز توصيه مي کنيم در اين روزها براي حفظ سلامتي فرزندان خود مراقبت و نظارت بيشتر بر آنان اعمال نمايند.وسرود شاد زندگي را در صداي مهيب  مواد محترقه به سکوت غمبار تبديل نکنند.

وي در پايان بيان داشت: هيچ کس  مخالف شادي مردم نيست ليکن با افراد هنجار شکن و کساني که قصد سوء استفاده از اين آئين ديرينه را داشته باشند برخورد قانوني خواهد شد ،اميدواريم امسال نيز همچون سال هاي گذشته با همکاري و همياري شهروندان با پليس و در سايه امنيت و آرامش ، روزهاي پاياني سال را با کمترين حوادث سپري کنيم.

انتهاي پيام /630 ل
 
مرجع : پایگاه خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۲۱:۳۵

31 Jan 2020