۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۳۸۸۱۶
خطيب نماز جمعه بروجن:

اسلام با حضور زنان در اجتماع مخالف نيست/برخي ها با اهداف انقلاب بيگانه شده اند

خطيب نماز جمعه شهر بروجن با بيان اين که فلسفه انقلاب اسلامي ايران براي ريشه کن کردن فساد از جامعه بود، گفت: برخي ها با ايده ها و اهداف انقلاب بيگانه و تبليغات چي دشمن در جامعه شده اند.
اسلام با حضور زنان در اجتماع مخالف نيست/برخي ها با اهداف انقلاب بيگانه شده اند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، حجت الاسلام عليرضا هراتي مطلق در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر بروجن ضمن توصيه نمازگزاران به تقواي الهي و با اشاره به ديدار اخير جمعي از مداحان با مقام معظم رهبري، گفت: اسلام با حضور زنان در اجتماع مخالف نيست؛ اين که زن مسئوليتي را بپذيرد يا بتواند مقامات علمي و معنوي را طي کند مورد تاکيد اسلام است به همين مناسبت قرآن کريم زن هايي را چون آسيه زن فرعون و حضرت مريم به عنوان زن هاي موفق معرفي مي کند.

هراتي مطلق گفت: شهداي زن براي رسيدن به اسلام ناب و بندگي اصيل خداوند جان خود را تقديم کردند پس جايگاه زن در اسلام و قرآن يک جايگاه مهمي است؛ جايگاهي که تربيت، رشد علمي، رشد معنوي و هم به عنوان کانون مهر و محبت و خانواده مطرح است.

وي با اشاره به اين که اين روزها مباحثي در رابطه با زن مطرح مي شود که با آموزه هاي اسلام منافات دارد، گفت: برخي افراد مدتي است به اسم روشنفکري و تجدد گرايي بلندگوهايي به دست گرفته و به مبارزه با احکام مسلم اسلام پرداخته اند.

حجت الاسلام هراتي مطلق با بيان اين که فلسفه انقلاب اسلامي ايران براي ريشه کن کردن فساد از جامعه بود، گفت: حضرت امام (ره) با آوازه خوان ها و رقاصه هايي که در کاباره ها جوانان را به منجلاب فساد مي کشيدند مبارزه کرد.

برخي ها با اهداف انقلاب بيگانه شده اند

خطيب نماز جمعه شهر بروجن گفت: اين که برخي ها مي گويند امام (ره) با حجاب اجباري موافق نبوده است جفاي به انقلاب و نظام و خون شهدا است؛ برخي ها با ايده ها و اهداف انقلاب بيگانه و تبليغات چي دشمن در جامعه شده اند.

وي با بيان اين که حجاب از مسلمات دين و مورد تاکيد اسلام است، تصريح کرد: آنهايي که بر طبل بي حجابي و بدحجابي مي کوبند بدانيد دلسوز جامعه نيستند و قرآن را تحريف مي کنند.

خطيب نماز جمعه شهر بروجن با بيان اين که امروز دشمن بلندگوهايي را توسط افراد نفوذي به دست گرفته است، تصريح کرد: افرادي که ممکن است جاي مهر هم بر پيشاني داشته باشند تبليغات چي دشمن مي شوند.

گرفتاري و بدبختي زنان غربي

وي افزود: برخي ها گمان مي کنند زناني که در غرب زندگي مي کنند و حجاب ندارند خوشبخت هستند در حالي که آنها گرفتار بدبختي و منجلاب شده اند.

حجت الاسلام هراتي مطلق با اشاره به فساد در انگليس، آمريکا و کشورهاي اروپايي، گفت: مردم آنها از دست اين فسادها به ستوه آمده اند؛ مي خواهند جمهوري اسلامي ايران و جامعه اسلامي ما را هم شبيه اروپا کنند نبايد اجازه چنين کاري را به آنها بدهيم.

ادبيات فاخر اسلامي در سخنراني ها رعايت شود

وي به نهادينه کردن حجاب در خانواده ها تاکيد کرد و گفت: به رئيس محترم جمهور توصيه داريم در سخنراني ها و گفتارهاي خود از ادبيات فاخر اسلامي استفاده کنيد.

هراتي مطلق افزود: يکي از انتقاداتي که رئيس محترم جمهور به دولت گذشته دارد اين است که ادبيات را رعايت نمي کرد؛ چه شده است که امروز خود ما ادبيات را رعايت نمي کنيم.

حجت الاسلام هراتي مطلق گفت: متاسفانه رئيس جمهور سابق مدتي است که حرمت شکني و مردم را تحريک مي کند تا چه زماني قوه قضائيه مي خواهد صبر کند؛ کسي که زماني در همين نظام خدمت مي کرده و امروز بخواهد اپوزيسيون واقع شود مورد قبول نيست. قوه قضاييه بايستي جلوي اين رفتارهاي نابخردانه و زشت را بگيرد.

ضرورت حفاظت از منابع طبيعي

وي همچنين بر حفظ منابع طبيعي تاکيد کرد و گفت: متاسفانه منابع طبيعي بي رويه مورد استفاده قرار مي گيرد؛ زيست گاه هاي حيوانات در کوه ها و مراتع تخريب مي شود.

خطيب نماز جمعه شهر بروجن گفت: انتظار مي رود مردم همان طور که راجع به مسائل ديگر حساسيت دارند نسبت به منابع طبيعي هم حساسيت ويژه داشته باشند.

سالروز تاسيس بنياد شهيد، ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن و جشن نيکوکاري از ديگر محورهاي خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر بروجن بود.

انتهاي پيام/۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۱۴:۴۹

29 Dec 2019