۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۳۸۸۰۹
همزمان با سراسر کشور

کتابخانه هاي بروجن ميزبان طرح ملي کتابخانه گردی

همزمان با سالروز تشکيل کتابخانه‌هاي عمومي کشور امروز ۱۷ اسفند طرح ملي کتابخانه گردي در شهرستان بروجن انجام شد.
کتابخانه هاي بروجن ميزبان طرح ملي کتابخانه گردی
به گزارش جهانبین نیوز، ناصر جانشکر رئيس اداره کتابخانه‌هاي عمومي شهرستان بروجن در گفتگو با کلار، اظهار داشت: طرح کتابخانه گردي فرصتي براي بهبود سرانه مطالعه، تقويت کتابخواني و آشتي آحاد جامعه با کتاب است.

جانشکر هدف از اجراي اين طرح را آشنايي عموم مردم با فعاليت‌ها و برنامه‌هاي کتابخانه‌هاي عمومي و تبيين اهميت کتاب و کتابخواني عنوان کرد و گفت: طرح کتابخانه گردي با توجه به ظرفيت هاي موجود در تمام کتابخانه هاي اين شهرستان اجرا شد.

وي با بيان اين که طرح کتابخانه گردي موجب افزايش مخاطبان کتابخانه ها مي شود، افزود: با اجراي طرح کتابخانه گردي افرادي که به خاطر کارهاي روزمره فرصتي براي توجه به کتاب و کتابخواني ندارند مي توانند با کتابخانه مانوس شوند.

جانشکر با اشاره به وجود ۱۲ کتابخانه عمومي و مشارکتي در شهرستان بروجن، گفت: امروز بخشودگي جرائم ديرکرد و عضويت در کتابخانه‌هاي عمومي براي مراجعين رايگان است.

وي با بيان اين که حدود ۸۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه هاي شهرستان بروجن موجود است، گفت: اينترنت واي فاي به صورت رايگان در اختيار مراجعين و اعضاء کتابخانه ها قرار گرفته است.

سرانه مطالعه در کشور پايين است/فرهنگ مطالعه و کتابخواني ترويج شود

امام جمعه بروجن نيز با حضور در کتابخانه شهيد منتظري بروجن تاليف، طبع و نشر کتاب در کشور را مطلوب ارزيابي کرد و گفت: متاسفانه سرانه مطالعه در کشور ما بسيار پايين است.

حجت الاسلام عليرضا هراتي مطلق طرح ملي کتابخانه گردي را مفيد دانست و گفت: اين گونه طرح ها نبايد صرفا آشنايي مردم با کتاب باشد بلکه فرهنگ مطالعه و کتابخواني بايد در اين گونه طرح ها ترويج شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۷:۳۷

30 Dec 2019