۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۳۸۷۲۲
معاون فني منابع طبيعي چهارمحال و بختياري:

زمان ورود دام عشاير به چهارمحال و بختياري 20 ارديبهشت 97 اعلام شد

معاون فني منابع طبيعي چهارمحال و بختياري گفت: يکي از مهمترين عوامل تخريب مراتع، کوچ زودهنگام عشاير است به همين خاطر زمان ورود دام عشاير به چهارمحال و بختياري 20 ارديبهشت اعلام شد.
زمان ورود دام عشاير به چهارمحال و بختياري 20 ارديبهشت 97 اعلام شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ غلامحسين نصيري معاون فني منابع طبيعي چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر؛ با بيان اينکه يکي از مهمترين عوامل تخريب مراتع، کوچ زودهنگام عشاير است افزود: با توجه به اعلام اداره کل هواشناسي مبني بر آغاز بارشها در ارديبهشت ماه، ورود زودهنگام عشاير پيش از بيستم اين ماه، کوبيدگي زمين و جلوگيري گل دهي گونه هاي مرتعي را در پي دارد.

وي با بيان ماشيني شدن کوچ در زمان حاضر تاکيد کرد: براي جلوگيري از کوچ زودهنگام، سازمان حمل و نقل از صدور مجوز و بارنامه براي کاميون هايي که حامل دام عشاير هستند ممانعت مي کند.

نصيري ادامه داد: اکيپ‌هاي منابع طبيعي و امور عشاير نيز با همکاري نيروي انتظامي در مسير گلوگاه ها از ورود عشاير زودتر از موعد به استان جلوگيري مي کنند.

وي بيان کرد: در صورت ورود زودهنگام ، براي عشاير متخلف پرونده تخلف تشکيل و به مراجع قضايي براي پرداخت جريمه معرفي مي شوند.

نصيري ادامه داد: با توجه به اينکه ۱۲/۵درصد از سطح مراتع منابع طبيعي زير پوشش مناطق چهار گانه سازمان محيط زيست (شامل مناطق قرق، حفاظتي، شکار ممنوع است) ورود به اين مناطق نيز از ۳۰ ارديبهشت ماه امکان پذير است.

به گزارش بام ايران خبر؛ در مجموع ۲۳ هزار عشاير و روستايي در چهارمحال و بختياري داراي پروانه بهره برداري از منابع طبيعي استان هستند که با توجه به وسعت يک ميليون و ۴۰۰ هزار هکتاري عرصه هاي جنگلي و مرتعي چهارمحال و بختياري، اين بهره برداران ۶۶ درصد از اين منابع را در اختيار دارند.

چهارمحال و بختياري به عنوان منطقه ييلاقي عشاير استان هاي لرستان، خوزستان و فارس به شمار مي رود و سالانه در فصل بهار و تابستان پذيراي تعدادي از اين عشاير کوچ‌روست.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۶:۱۴

11 Jan 2020