۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۳۸۷۰۳
لزوم کارشناسي دقيق و مطالعات اصولي در پروژه هاي عمراني

ديواره سنگي شهر سامان، نماد ناکارآمدي در مديريت بيت المال!/ جاي خالي طرح ريزي در خدمات شهري!

اجراي پروژه ديوار سنگي در سامان که بدون کار کارشناسي دقيق طراحي شده که چهره زشتي را در ورودي شهر سامان ايجاد کرده که معنا و مفهموي براي کسي ندارد.
ديواره سنگي شهر سامان، نماد ناکارآمدي در مديريت بيت المال!/ جاي خالي طرح ريزي در خدمات شهري!
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما، ايجاد زيرساخت و توسعه هاي گردشگري و ساخت المان هاي شهري زيبا يکي از اولويت ها برای شهرهاي گردشگري است.

شهر سامان يکي از شهرهاي گردشگرپذير استان چهارمحال و بختياري است که بايد توسعه هاي گردشگري و زيرساخت ها و المان هاي شهري با توجه به ظرفیت های شهر صورت گيرد، در همین راستا براي زيباسازي شهري اقدامات کارشناسانه از سوي مسئولين امر در اين زمينه انجام می‌شود.

گردشگري مجموعه و نظامي از عناصر به هم پيوسته مي باشد که در تمامي مراحل با هم در تعامل است و ازجمله اين عناصر، زيرساخت ها مي باشند که از نقشي حياتي در فرآيند گردشگري و توسعه آن برخوردارند.

توسعه گردشگري منجربه توسعه فرابخشي در جامعه ميزبان بخصوص جوامع شهري شده و ميزان رضايت از زندگي مردم بومي را افزايش مي دهد.

ساخت ديوار سنگي بدون سودی براي شهر سامان که هيچ گونه کار کارشناسي و دقيقي برای آن صورت نگرفته است چرا که اين ديوار چيني به صورت نيمه تمام رها شده و هيچ گونه توجيهي نه در زمينه زيباسازي شهري و اقتصادي و... براي شهر سامان ندارد و تنها مشکلاتي را براي اين قسمت شهر به همراه داشته است، پر شدن جدول کنار اين ديوارو تغيير مسير آب باران در اين چند هفته اخير ازجمله مشکلات ایجاد شده برای اين قسمت است.


يکي ديگر از اشکالات اين پروژه اين است که اين ديوار نيمه کاره در کنار مقبره عمان ساماني قرار گرفته و قرار گرفتن اين ديوار در کنار يکي از بناهاي تاريخي شهر، زیبایی شهری را به خطر انداخته است.

زیباسازی شهری در سامان در حاشیه قرار گرفته است

يکي از شهروندان خيابان تبيان در گفتگو با خبرنگار سامان ما بيان داشت: به نظر من اين طرح هيچ گونه توجيهي در جهت زيباسازي براي شهر سامان نداشته است که در دوره شهردار قبل استارت آن خورده است.

تراکمه با بيان اينکه در استان همجوار هر روز شاهد زيبا سازي شهري منحصر به فردي هستيم اما در سامان که يک شهر گردشگری و توريستي است هيچ گونه المان شهري ساخته نشده و زیباسازی شهری در حاشیه قرار گرفته است عنوان کرد: بايد در شهر سامان نشاط و شادابي و زيبايي مدنظر مسئولين امر قرار گيرد و فضاسازي هاي شهري در اين راستا صورت گيرد.


ديوار چيني در کنار مقبره عمان ساماني بدون برنامه بوده است

شهردار سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه ديوار چيني در کنار مقبره عمان ساماني بدون برنامه بوده است، اظهار داشت: اجراي اين طرح بون هيچ گونه طراحي اصولي بوده و ناراحتي مردم اين شهر و گردشگران به جا است.

اسماعيل صفاري با بيان اينکه بايد براي اين طرح مشاور و طراح در نظر بگيريم و اصلاحي در آن ايجاد کنيم، چراکه اجراي اين طرح براي شهر هزينه هاي را در بر داشته است، بيان داشت: بازنگري در طرح صورت خواهد گرفت اما در سال جاري هيچ گونه طرحي براي اين پروژه انجام نخواهد شد.

صفاري با اشاره بر اينکه در شهر بايد فضاسازي و اجراي پروژه ها بر اساس برنامه، نقشه و طرح ارائه شود، اذعان داشت: ساماندهي و طراحي مناسب مبلمان و فضاسازي شهري يکي از اولويت هاي کاري بنده در شهر گردشگرپذير استان چهارمحال و بختياري است.

به گزارش سامان ما احاديث و روايات مختلفي وجود دارد که خداوند فرموده است در روز قيامت اگر از حق خودم بگذرم اما از حق الناس نمي گذرم.

مسئولين امر بايد بدانند هزینه مورد نیاز برای انجام چنين پروژه هايی از بيت المال تامین می‌شود و به همین دلیل باید در اين موارد پاسخگو باشند. اما متاسفانه گاهي شاهد اين هستيم که بيت المال در جلوي چشم شهروندان به هدر مي رود و هيچکس پاسخگو نيست.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۸:۰۵

27 Dec 2019