۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۳۸۶۶۸

اتحادیه عرب: انتقال سفارت آمریکا به قدس در سالروز اشغال فلسطین تحریک‌آمیز است

دبیر کل اتحادیه عرب تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس همزمان با سالروز «یوم النکبة»(فاجعه اشغال فلسطین) را اقدامی تحریک‌آمیز خواند.
اتحادیه عرب: انتقال سفارت آمریکا به قدس در سالروز اشغال فلسطین تحریک‌آمیز است
به گزارش جهانبین نیوز؛ «محمود عفیفی» سخنگوی رسمی «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب به نقل از ابوالغیط تأکید کرد که تصمیم دولت آمریکا برای انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس، حلقه جدید و خطرناکی از تصمیمات تحریک‌آمیز و غلطی است که از دسامبر ۲۰۱۷ ادامه دارد.

عفیفی اظهار داشت که این تصمیم آمریکا در سالروز «یوم النکبة» (فاجعه اشغال فلسطین) جانبداری کامل از اسرائیل و عدم درک درست از ماهیت و تاریخ درگیری که از ۷۰ سال پیش در منطقه آغاز شده است، وجود ندارد.

طبق گزارش شبکه «روسیا‌الیوم»، عفیفی همچنین اظهار داشت که انتقال سفارت آمریکا به قدس هیچ گونه سندیت و حکم قانونی ندارد و وضعیت این شهر به عنوان سرزمین اشغالی را تغییر نمی‌دهد.

وی اشاره کرد که اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان با تصمیم آمریکا مخالفت کردند که این امر اجماع بین‌المللی درباره سبقت گرفتن از مسائل راه‌حل نهایی و خارج کردن پرونده قدس از روند مذاکرات را نشان می‌دهد.

عفیفی همچنین این تصمیم آمریکا را خروج از مشروعیت بین‌المللی و نقض مصوبات ۴۷۶ و ۴۷۸ شورای امنیت سال ۱۹۸۰ دانست.

دولت آمریکا اعلام کرد که ماه می آینده همزمان با سالروز فاجعه اشغال فلسطین تصمیم دارد سفارت خود را از تل‌آویو به قدس انتقال دهد.

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۳۰:۳۰

2 Jan 2020