۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۳۸۶۳۲

شب‌هاي بي‌داروي اهالي شهرستان بن

شهرستان بن نياز به ايجاد مراکز درماني تخصصي و تجهيزات پزشکي دارد،که يکي از مهمترين مطالبات و دغدغه هاي مردم بن موضوع بيمارستان و در کنار آن داروخانه شبانه روزي ،است.
شب‌هاي بي‌داروي اهالي شهرستان بن
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر ، تعدادي از شهروندان شهرستان بن  با تماس با اين پايگاه خبري از نبود داروخانه شبانه روزي در اين شهرستان ابراز نارضايتي کردند و خواستار پيگيري اين موضوع ازسوي اين پايگاه خبري شدند.

توسعه زيرساخت‌هاي درماني به عنوان يکي از مهمترين ارکان پيشرفت و توسعه در يک منطقه محسوب مي‌شود و لازم است که مسئولان توجه بيشتري براي رفع مشکلات بهداشتي و درماني اين شهر داشته باشند.

 در زمينه بهداشتي و درماني در سطح شهرستان بن مشکلات زيرساختي وجود دارد که بايد مسئولان براي حل اين مشکلات و برآورده شدن نيازهاي مردم با همدلي قدم بردارند.

در شهرستان بن علي‌رغم اينکه يک مرکز بهداشتي درماني شبانه‌روزي وجود دارد اما باتوجه به جمعيت بالاي اين شهرستان براي خدمات درماني و پزشکي اين مرکز کفايت نمي‌کند و تاسيس بيمارستان از ضروري‌ترين اقدامات براي اين شهرستان مي‌باشد.


اين شهرستان نياز به ايجاد مراکز درماني تخصصي و تجهيزات پزشکي دارد و يکي از مهمترين مطالبات و دغدغه‌هاي مردم موضوع بيمارستان و داروخانه شبانه روزي در شهرستان بن است.

باتوجه به اينکه مرکز بهداشت بن، از نظر ساختماني بسيار مجهز و پيشرفته مي‌باشد ولي از نظر تجهيزات براي بستري بيمار موقت هيچ امکاناتي وجود ندارد.

در اين شهرستان در خصوص خدمات درماني مشکلات زيادي وجود دارد به طوري که شبها حتي براي تهيه کوچک‌ترين دارو ها بايد به مرکز استان (شهرکرد) مراجعه کرد؛ و اين کار علاوه‌بر هزينه‌هاي بالا، خطرات جاده‌اي زيادي دارد.

شهرستان بن نيازمند نگاه ويژه مسئولان استاني و کشوري جهت ارتقاء سطح کيفي و کمي خدمات ارائه شده به مردم است در اين مقوله به موضوع بهداشت، درمان و خدمات پزشکي اشاره مي‌شود.
بيماراني که در شهرستان ويزيت مي‌شوند داروخانه‌اي براي تهيه دارو ندارند

نبود داروخانه شبانه‌روزي در سطح شهرستان که واقعا بعضي اوقات مشکلات زيادي را ايجاد مي‌کند. در مرکز بهداشتي درماني، پزشک هست و بيمار ويزيت مي‌شود ولي داروخانه‌اي براي تهيه دارو وجود ندارد و دارو را مي‌بايست از جايي ديگر تهيه شود و بيماران اين شهرستان خصوصاً بيماران نيازمند شديداً از مسئله درمان و دارو رنج مي‌برند.
نبود داروخانه شبانه روزي در اين شهر مشکلات زيادي را براي شهروندان و روستاييان به وجود آورده است.

 با توجه به مسافت طولاني اين شهرستان با شهرهاي مجاور، شهروندان در روزهاي تعطيل و شب چگونه داروي مورد نياز خود را تهيه کنند؟

اگر در شهرستان بن در شب به دارو احتياج داشته باشيم، به اجبار بايد تا صبح روز بعد منتظر بمانيم تا داروخانه ها شروع به فعاليت کنند چرا که داروخانه هاي سطح شهرستان تا ساعات ابتدايي شب باز هستند.

مردم شهرستان بن با نبودن داروخانه به طور جدي با مشکل مواجه هستند و به ناچار اگر شب براي آنها اتفاقي رخ دهد تا صبح روز بعد صبر کرده و يا در صورت نياز فوري، شب هنگام به مرکز استان رفته و از داروخانه‌ شبانه‌روزي اين شهر، داروي مورد نياز خود را تهيه و تامين کنند.

ساخت وراه اندازي  يك داروخانه شبانه‌روزي در شهرستان چندان دشوار نيست و به اعتبار کلاني نياز ندارد. اميد مي‌رود مسئولان با اقدامي به موقع اين مشكل را حل کنند تا اهالي شهرستان بن در زمينه تأمين داروهاي خود مشکلي نداشته باشند.

انتهاي پيام1026ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۳:۱۹

27 Dec 2019