کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در نشست تسهيلات خدمات سفر شهرستان سامان/

ايجاد زير ساخت هاي گردشگري در جهت روان سازي ترافيک در ايام گردشگر پذير شهرستان سامان

25 بهمن 1396 ساعت 15:14

فرماندار سامان گفت: با ايجاد و بهره برداري از زير ساخت هاي جاده اي شاهد روان شدن ترافيک در تعطيلات نوروز در شهرستان سامان خواهيم بود.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما، سعيد صالحي در نشست تسهيلات خدمات سفر نورزو ۹۷ شهرستان سامان با بيان اينکه در راستاي ساماندهي و ارتقاء خدمات به مسافرين و مديريت يک پارچه در اين شهرستان ۱۰ کميته تشکيل شده است ، اظهار د اشت: اين کميته ها شامل کميته حمل و نقل و ترافيک، کميته امداد و نجات، کميته هماهنگي امور شهرداري و دهياري, کميته برنامه ريزي و آمار, کميته بهداشت و سلامت و محيط زيست, کميته اسکان و رفاه , کميته نظارت و بازار, کميته ارزيابي و رسيدگي به شکايت , کميته اطلاع رساني و امور فرهنگي و فضاي مجازي است.

صالحي با اشاره بر اينکه زيباسازي ورودي شهرها و روستاها، کشيک اصناف مختلف، حضور نيروي انتظامي، رفع مشکلات مناظق گردشگري به منظور خدمات رساني مطلوب به مسافران نوروزي در دستور کار ستاد قرار گيرد.

و با بيان اينکه يکي از مشکلات شهرستان سامان نبود زير ساخت هاي گردشگري به خصوص زير ساخت گردشگري جاده اي است که از وردي شهر تا شوراب صغير و جاده جايگزين ايلبگي به شوراب درحال اجرا هستند و اميد است تا پايان سال به صورت بهينه آماده استفاده گردشگران شهرستان سامان باشند.

صالحي با اشاره بر اينکه در حوزه بخش زاينده رود نيز اعتبار براي بهسازي و تعريض جاده در نظر گرفته شده که اين مسير نيز در حال بازسازي است، بيان داشت: بايد با توجه به اينکه بيشترين اعتبارات در حوزه جاده اي است مسير ورودي شهر، کمربندي ، تعريض جاده پل زمانخان و ... در سطح شهرستان توسط اداره راه و شهر ساري پيگير و در اسرع وقت اين تعداد پروژه براي رفاه حال گردشگران به بهره برداري برسد .

وي بيان د اشت: با ايجاد زير ساخت جاده اي شاهد روان شدن ترافيک در سطح شهرستان باشيم .

صالحي تاکيد داشت: بايد نظارت هاي بيشتري در راستاي خدمات رساني به گردشگران در سال ۹۷ در سطح شهرستان صورت گيرد.

۳ بازارچه صنايع دستي و سوغات در استان چهار محال و بختياري داير است

معاون صنايع دستي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهار محال و بختياري در اين نشست با بيان اينکه مواردي در اين شهرستان ها است که بايد به آنها رسيدگي شود، بيان داشت: اين موارد شامل پاکسازي محور زاينده رود ، نارضايتي گردشگران از مبلغ دريافتي گردشگران به پل تاريخي زمانخان، نظارت بر بازارهاي صنايع دستي و سوغات و ... است که اين موارد بيشتر مورد بررسي قرار گيرد.


مهرداد رئيسي با اشاره بر اينکه شهرستان سامان يک شهرستان توريست پذير با پتانسيل هاي فروان است ، بيان داشت: بايد ارائه خدمات در اين شهرستان به نحو مطلوب براي گردشگران و مسافران صورت گيرد.

وي با اشاره بر اينکه در شهرستان سامان ظرفيت ايجاد بازارچه دائمي صنايع دستي و سوغات وجود دارد ، بيان داشت: در حال حاضر در سطح استان سه بازارچه صنايع دستي و سوغات وجود دارد و ايجاد بازرچه هاي دائمي اشتغال پايدار و در امدزايي را براي مردم شهرستان ها به همراه دارد و در راستاي توسعه گردشگري و صنايع دستي بايد از اين ظرفيت ها استفاده کرد.

رئيسي با بيان اينکه بايد نظارت بر اسکان مسافرين و گردشگران صورت گيرد ، اذعان داشت: بايد خانه هاي مسافر بدون مجوز شناسايي شوند تا مشکلاتي براي مسافرين و گردشگران پيش نيايد.

وي افزود: در سال گذشته بيش از يک ميلون و ۶۰۰ هزار نفر به اين شهرستان سفر کردند.

انتهاي پيام1022ج /۶۰۱س


کد مطلب: 38547

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38547/ايجاد-زير-ساخت-هاي-گردشگري-جهت-روان-سازي-ترافيک-ايام-گردشگر-پذير-شهرستان-سامان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir