۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۳۸۵۳۳
رئيس اداره هواشناسي بروجن خبر داد

پيش بيني وزش باد شديد در بروجن/لزوم اتخاذ تمهيدات براي پيشگيري از خسارت

رئيس اداره هواشناسي بروجن با تاکيد بر لزوم اتخاذ تمهيدات براي پيشگيري از خسارت ناشي از وزش باد شديد، گفت: سرعت وزش باد در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه به صورت لحظه اي تا 90 کيلومتر بر ساعت خواهد رسيد.
پيش بيني وزش باد شديد در بروجن/لزوم اتخاذ تمهيدات براي پيشگيري از خسارت
به گزارش جهانبین نیوز، نبي ا... بادست در گفتگو با کلار، اظهار داشت: فعاليت موج بارشي تا عصر روز چهارشنبه در استان چهارمحال بختياري ادامه دارد و بيشتر با رگبار باران و برف و در مناطق مستعد با رعد و برق و تگرگ همراه خواهد بود.

پيش بيني سرعت باد تا ۹۰ کيلومتر بر ساعت

بادست، ويژگي خاص اين موج بارشي را وزش باد شديد اعلام کرد و گفت: سرعت وزش باد به صورت لحظه اي تا بيش از ۹۰ کيلومتر بر ساعت همراه با گرد و خاک و کاهش ديد افقي خواهد رسيد.

وي با اشاره به اين که بارش ها در شهرستان بروجن از نيمه شب سه شنبه آغاز مي شود، گفت: بارش ها بيشتر باران و در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

بادست با اشاره به اين که موج بارشي عصر فردا چهارشنبه به تدريج از منطقه خارج مي شود، گفت: شاخه دوم اين موج از روز پنجشنبه وارد منطقه مي شود و براي عصر روز پنجشنبه و جمعه به صورت بارش پراکنده فعال خواهد شد.

رئيس اداره هواشناسي بروجن با اشاره به اين که موج بعدي بارش ها از روز شنبه و يکشنبه وارد منطقه مي شود، گفت: منطقه به تناوب تا ۱۰ اسفندماه در معرض سامانه هاي بارشي قرار خواهد گرفت.

ديد افقي در بروجن ۴ کيلومتر کاهش يافت

وي گفت: ديد افقي حدود ۴ کيلومتر در شهرستان بروجن به دليل افزايش سرعت باد و گرد و خاک که در اثر وزش باد ايجاد شده کاهش يافته است.

لزوم اتخاذ تمهيدات براي پيشگيري از خسارت

بادست گفت: توصيه اکيد ما براي روزهاي سه شنبه و چهارشنبه به دستگاه هاي عضو ستاد مديريت بحران اتخاذ تدابير لازم براي پيشگيري و کاهش خسارات ناشي از وزش باد شديد از قبيل شکستن درختان، تاسيسات شهري و گلخانه ها است.

رئيس اداره هواشناسي شهرستان بروجن گفت: افرادي که قصد مسافرت از معابر کوهستاني استان را دارند با توجه به احتمال آب گرفتگي سطح معابر، لغزندگي جاده ها و به دليل کاهش ديد افقي و احتمال کولاک برف تدابير لازم در عبور و مرور پيش بيني و تجهيزات لازم در گردنه ها و معابر کوهستاني همراه داشته باشند و تا حد امکان از سفرهاي غيرضروري خودداري کنند.

کاهش ۸۵ درصدي بارش ها نسبت به ميانگين بلند مدت

بادست گفت: ميزان بارش ها از ابتداي سال زراعي تاکنون ۲۱/۲ دهم ميليمتر بوده که نسبت به ميانگين بلند مدت حدود ۸۵ درصد کاهش داشته است.

وي به کاهش بارش ها در فصل پاييز اشاره و ابراز اميدواري کرد با بهتر شدن وضعيت بارش ها تا ۱۰ اسفند ماه بخشي از کمبود بارشي جبران شود.

رئيس اداره هواشناسي شهرستان بروجن اضافه کرد: توصيه ما همچنان صرفه جويي در مصرف و مديريت منابع آب است.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۲۱:۵۰

28 Dec 2019