۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۳۸۵۱۶
لزوم توجه به زير ساخت هاي سياحتي در بام ايران:

نواختن ناقوس مرگ در جاده هاي حاشيه زاينده رود!/ قطع درختان به بهانه جلوگيري از حوادث!/ تعريض جاده بايد با نظر دقيق کارشناسي باشد

بهسازي و رفع نقاط حادثه خيز در شهرستان سامان در حاشيه زاينده رود در حال انجام است , تعريض جاده بايد با نظر دقيق کارشناسي , قانونی باشد.
نواختن ناقوس مرگ در جاده هاي حاشيه زاينده رود!/ قطع درختان به بهانه جلوگيري از حوادث!/ تعريض جاده بايد با نظر دقيق کارشناسي باشد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما ، جاده هاي بخش زاينده رود با توجه به توپوگرافي منطقه کم عرض است در اين مسير روزانه افراد زيادي تردد مي کنند، طول مسير تا مرکز شهرستان حدود ۴۵ تا ۵۰ کيلومتر است و امسال طرح تعريض و بهسازي جاده آغاز شده است .

حالا براي تعريض جاده قرار است برخي از باغات و درختان در مسير اين محور تخريب شوند که اين امر سبب نارضايتي برخي از کشاورزان منطقه شده است.

کشاورزان مي گويند هر بار تخريب طبيعت به بهانه هاي مختلفي انجام مي شود اما به نظر مي رسد در سکوت و بي نظارتي همه اين اتفاقات رخ مي دهد و گاهي براي توسعه و درآمد، طبيعت زيبا از بين مي رود.

البته هيچ کسي با توسعه و اصلاح راه ها مخالف نيست اما متاسفانه گاهي به بهانه توسعه، طبيعت تخريب مي شود و اين کار ناراحتي و نارضايتي کشاورزان اين منطقه را به دليل اينکه چندين سال است در به ثمر رسيدن درختان زحمت هاي فرواني کشيده اند را به همراه داشته است.

اما مواردي هم هست که بايد کشاورزان و باغداران بخش زاينده رود که در حريم جاده هستند رعايت کنند و اين موارد شامل رعايت حريم جاده از سوي کشاورزان براي کاشت درخت در اوايل کشت باغات است که با توجه به قوانين بايد کاشت درخت براي باغات داشته باشند تا در سال هاي بعدي دچار مشکلاتي نشوند.

يکي از شهروندان بخش زاينده رود با ارسال پيامي با اشاره بر اينکه به تعريض جاده در بخش زاينده رود ، اظهار داشت: قطع درختان باغات مردم کشاورز منطقه به چه قيمتي؟ چه سودي عايد مردم خمنطقه و خودمان ميشود به جز شلوغي بيشتر ، ريختن زباله ، به خطر انداختن امنيت مردم و درختان باغاتي که کشاورز يه عمر براي آن زحمت کشيده شده است .


حالا مسئولان استان باقطع درختان ، و ايجاد زير ساخت جاده مناسب گردشگر پذيري این منطقه را افزايش دهند و گردشگران به لطف جاده عريض وارد منطقه شده و استفاده رايگان از ملک و باغ مردم داشته باشند و به محصولات و درختان آسيب زده و زباله ها را هم در اين مکان قرار داده و برود و سود کم آن هم فقط براي دلالهاي زمين ها باشد.

وي با اشاره بر اينکه به خاطر همين مشکلات کشاورز مجبور است زمين کشاورزي را به سرمايه دار شهري بفروشد، اذعان داشت: سرمايه دار شهري به راحتي در دور زمين حصار کشي و سکو سازي انجام دهد و به محيط زيست آسيب وارد کند و هيچ مسئوليتي هم در قبال لايروبي جوي و پرداخت هزينه هاي سالانه هم احساس نکند.

اين شهروند با بيان اينکه چندساله ديگر مردم مارکده جايي براي تفريح در حاشيه زاينده رود که روزي مال خودشون بود نخواهند داشت! تصريح کرد: روزي که آبي براي آبياري طرحهاي کشاورزي که الان بهش مينازيم و فکر و ذکرمون شده نخواهيم داشت. لطفا کمي بهمون بربخوره! يکم به فکر آينده خودمون و فرزندانمون و محيط زيستمون باشيم....

يکي از شهروندان روستاي مارکده از قطع درختان تونمند در حاشيه جاده بخش زاينده رود ناراحت است و عنوان مي کنند که اين درختان هيچ گونه ارتباطي به ديد جاده نداشته است ، بيان داشت: کشاورزان براي رشد يک درخت تنومند زحمات و مشقت هاي فرواني کشيده اند.


تعريض و بهسازي جاده در جهت احداث جاده مطلوب و ايمني براي مردم است

فرماندار شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه اصلاح و بهسازي حريم جاده زاينده رود از روستاي قراقوش تا روستاي چم چنگ در شهرستان با همکاري اداره راه استان چهار محال و بختياري در حال انجام است ، بيان داشت: ۶ ميليارد تومان براي آزاد سازي و بهسازي و رفع نقاط حادثه خيز براي اين جاده در نظر گرفته شده است

سعيد صالحي با بيان اينکه تعريض و بهسازي جاده در جهت احداث جاده مطلوب و ايمني براي مردم است ،اذعان داشت: با توجه به قوانين تعريض جاده ميزان حريم راه بر اساس قوانين تملک شود و مابقي تملک ها براي حريم جاده که مربوط به کشاورزان است به صورت قانوني پيگيري شود.


جاده حريم قانوني دارد و بعضا کشاورزان در حريم جاده تصرفاتي داشته اند که با توجه به قوانين تعريض بايد اين زمين ها تملک شود و بهسازي جاده به صورت قانوني انجام گيرد.

صالحي با بيان اينکه به دليل اينکه اين جاده يک جاده گرشگردي و سالانه گردشگران زيادي با توجه به همجوار بودن روستاي هاي بالا دست شهرستان با استان همجوار تردد دارند، تصريح کرد: هر جاده حريم قانوني دارد بعضا کشاورزان و مردم روستا تصرف در جاده داشته اند که در حال حاضر با توجه به قوانين تعريض بايد تملک شود و به اداره راه و شهرسازي در جهت بهسازي نحويل داده شود و بهسازي جاده به صورت قانوني انجام گيرد.

وي با تاکيد بر اينکه تعرضي جاده و بهسازي خواسته مردم منطقه است بيان داشت: اين درخواست مردمي پيگيري و تامين اعتبار شده و اجرايي اين پروژه نياز به همکاري و همراهي مردم و کشاورزان اين منطقه را مي طلبد .

فرماندار با بيان اينکه جاده مهم ترين زير ساخت گردشگري براي توسعه گردشگري است، ابراز کرد: اجراي اين پروژه در جهت روان سازي ترافيک، کاهش تصادفات و رفاه مردم بخش زاينده رود است.

سعيد صالحي با بيان اينکه طول اجراي اين پروژه ۴۰ کيلومتر است، گفت : در طول اين جاده ۱۴ نقطه حادثه خيز وجود دارد که بايد اصلاح و تعريض شود و اعتبار در نظر گرفته براي اين پروژه از اعتبارات ملي است.

انتهاي پيام1022ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۳۰:۴۵

28 Dec 2019