۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۳۸۳۷۲
مدير شبکه بهداشت و درمان بروجن خبر داد

دفن بهداشتي لاشه هاي مرغ تلف شده در دشت چارچوقي نقنه/علائمي از آنفولانزاي پرندگان مشاهده نشد

مدير شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن با اشاره به اين که چهار هزار قطعه جوجه مرغ تلف شده در دشت چارچوقي نقنه دفن بهداشتي شدند، گفت: در حال حاضر علائمي از آنفولانزاي پرندگان مشاهده نشد.
دفن بهداشتي لاشه هاي مرغ تلف شده در دشت چارچوقي نقنه/علائمي از آنفولانزاي پرندگان مشاهده نشد
به گزارش جهانبین نیوز، محمد حسن کرمي در گفتگو با کلار ضمن اشاره به دفن بهداشتي جهار هزار قطعه جوجه مرغ تلف شده در دشت چارچوقي نقنه و پاکسازي محيط، گفت: در حال حاضر علائمي از آنفولانزاي پرندگان مشاهده نشد.

کرمي ضمن تاکيد بر مراقبت مردم در اين خصوص و با بيان اين که نتيجه پس از بررسي و نمونه گيري در آزمايشگاه اعلام خواهد شد، گفت: شهروندان در صورت مشاهده چنين مواردي را به شبکه بهداشت اطلاع دهند تا برخورد قضايي شود.

مدير شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن با اشاره به نمونه گيري از لاشه مرغ هاي تلف شده در دشت چارچوقي نقنه، گفت: دليل اصلي آن چند روز ديگر و پس از اعلام نتيجه مشخص مي شود.

وي با اشاره به اين که علائمي از تيپ آنفولانزاي مرغي از جمله سياه شدن دست و پا مشاهده نشد، تصريح کرد: پس از بررسي و آزمايش دليل اصلي آن مشخص خواهد شد.

کرمي ضمن نکوهش و خطر آفرين بودن چنين اقداماتي در طبيعت، گفت: اين اقدامات سلامت مردم، محيط زيست و وحوش را به مخاطره مي اندازد.

کرمي افزود: در صورتي که پرندگان شکاري از لاشه هاي آلوده رها شده در طبيعت تغذيه کنند با پرواز آلودگي را به نقاط ديگر سرايت مي دهند.

وي توصيه کرد: در صورتي که شهروندان احساس مي کنند آلودگي به جايي سرايت کرده و نياز به معدوم سازي دارد به دامپزشکي و شبکه بهداشت اطلاع دهند تا خسارت آن هم پرداخت مي شود.

کرمي ضمن تاکيد بر اين که لاشه پرندگان آلوده نبايد در محيط رها سازي شود، گفت: لاشه هاي آلوده بايد بهداشتي و حداقل با آب و آهک دفن شود تا خطرات کمتري براي مزارع پرورش مرغ داشته باشد.

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۳۷:۲۵

31 Dec 2019