۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۳۸۲۷۱
نماینده ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری

انقلاب اسلامی ایران انقلابی برای خدا و معنویت بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی برای خدا و معنویت بود.
انقلاب اسلامی ایران انقلابی برای خدا و معنویت بود
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از روابط عمومی سپاه حضرت قمربنی‌هاش (ع) چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام کریم سرافراز، نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر، آیه شریفه ۸۱ سوره مبارکه اسراء "وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا" را یادآور شد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، نظام باطل طاغوتی نابود شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به روایتی از حضرت امام کاظم علیه السلام، افزود: نقل است از امام کاظم علیه السلام که فرموده اند" رجلٌ مِن قم یدعو الناس الی الحقِّ، یجتمع معه قومٌ كُزبُر‌الحدید لا تزلهم‌الریاحُ‌ العواصف و لا یملّون مِنَ‌الحرب و لا یجبُنون و علی الله یتوكلون والعاقبه للمُتَّقینَ" یعنی؛ مردی از قم، مردم را به سوی حق دعوت می‌كند. جماعتی همانند پاره‌های آهن گرد او جمع می‌شوند كه طوفان‌های سهمگین آنان را به‌لرزه درنمی‌آورد، از جنگ نمی‌هراسند و ترسی به دل راه نمی‌دهند، بر خدا توكل دارند و سرانجام، پیروزی با پارسایان است.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز ادامه داد: در عصر غیبت امام زمان (عج)، هیچ پدیده ای با عظمت انقلاب اسلامی بوجود نیامده است. به طوری که انقلاب اسلامی ایران بزرگ ترین تحول در عصر حاضر بوده است. حادثه ای که با ایجاد آن، تمام معادلات جهانی تغییر پیدا کرد و یک روش مدرن و الگویی از نظام اسلامی و مردم سالاری دینی در پرتو حکومت ولایی به جهان معرفی شد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران از بزرگ ترین و مهم ترین حرکت های تاریخ بود که ریشه در اعتقادات و مذهب مردم داشت . ارزش هایی که انقلاب اسلامی بر اساس آن استوار شد و ملت به خاطر آنها از همه چیز خود حتی از جان خود گذشت، همان ارزش هایی بود که پیامبر اسلام برای احیای آنها قیام کرد؛ حضرت علی علیه السلام شمشیر زد، مسلمانان تبعید شدند و در محاصره قرار گرفتند.

این مقام مسئول اضافه کرد: به خاطر آن ارزشها، فرق مبارک حضرت علی علیه السلام شکافته شد. خون پاک حسین علیه السلام و یارانش ریخته شد. در طول تاریخ هزاران انسان پاکباخته و رشید جهت زنده شدن آن ارزش ها قیام کردند و کشته شدند و یا در سیاه چالها افتادند.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز گفت: در قرن های اخیر انقلاب هایی در جهان انجام شده است؛ اما انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با دیگر انقلاب ها دارای امتیازات و ویژگی های مهم و قابل تمایزی است و تفاوت ماهوی با انقلاب های دیگر در جهان دارد.

حجت الاسلام سرافرار به تأسی از فرمایشات حضرت امام خمینی (ره)، گفت: شک نباید کرد که انقلاب اسلامی ایران، از همه انقلاب ها جداست، هم در پیدایش، هم در کیفیت مبارزه، هم در انگیزه انقلاب و قیام.

وی ‌افزود: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی ایران را با انقلاب های دیگر جهان از جمله؛ انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب روسیه مقایسه کنیم باید بگوییم؛ انقلاب های دیگر در جهان اکثراً صنفی بوده اند. مثلاً انقلاب کارگری، کشاورزی، و ...، اما انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب مردمی خالص بود و این انقلاب از متن توده های مردم برخاست و یک انقلاب مردمی ناب بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری گفت: انقلاب های دیگر در جهان مثل انقلاب فرانسه صرفاً سیاسی بود؛ چون برای آزادی و رفاه بود و انقلاب روسیه انقلاب اقتصادی بود، چون برای برابری و مساوات بود؛ اما انقلاب اسلامی ایران انقلابی برای خدا و معنویت بود.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران؛ انقلابی فرهنگی، معنوی، دینی بود که ریشه در اعتقادات و مذهب مردم داشت.

وی در ادامه به تفاوت های انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها از منظر بُعد رهبری اشاره کرد و گفت: انقلاب های دیگر جهان رهبرانشان عامل به گفتارهای خود نبودند و یا بعداً دچار انحراف شدند؛ ولی رهبری در انقلاب اسلامی ایران را اگر ملاحظه کنیم، می بینیم که امام خمینی (ره) یک شخصیت منحصر به فرد در تاریخ بعد از پیامبر و ائمه معصومین علیهم السلام است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره شخصیت جامع الاطراف حضرت امام خمینی (ره) بعنوان شخصیت یگانه دوران، گفت: ‌سه باور در حضرت امام (ره) بزرگوار ما وجود داشت که همین سه باور به او قاطعیت می داد، شجاعت می داد و استقامت می داد. باور به خدا، باور به مردم، باور به خود.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز تإکید کرد: این سه باور در وجود حضرت امام (ره)، در تصمیم حضرت امام (ره)، در همه حرکت های حضرت امام (ره)، به معنی واقعی کلمه خود را نشان دادند.

وی، افزود: در باور به خدا، امام خمینی (ره) مصداق این آیه شریفه (۱۷۳ سوره آل عمران) بود که می فرماید:" الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِیلُ؛ اینها كسانی بودند كه (بعضی از) مردم، به آنها گفتند: «مردم (لشكر دشمن) برای (حمله به) شما اجتماع كرده‏ اند؛ از آنها بترسید!» اما این سخن بر ایمانشان افزود؛ و گفتند: «خدا ما را كافی است و بهترین حامی ما است.»

این مقام مسئول در تشریح ویژگی دیگر حضرت امام خمینی (ره) که باور به مردم بود، اظهار کرد: در باور به مردم، امام بزرگوار ملت ایران را به معنی حقیقی کلمه می شناختند. امام اعتقاد داشتند که این ملت، ملتی با ایمان عمیق، باهوش و شجاع است، که اگر پیشوایان و رهبران لایقی در میان آنها پیدا شود، این ملت می تواند مثل خورشید در میدان های مختلف بدرخشد. امام این را قبول داشت و اعتقاد و ایمان به این مطلب داشت. ملت ایران را می شناخت و به آنها اعتماد کامل داشت.
حجت الاسلام والمسلمین سرافراز افزود: مردم در چشم حضرت امام بزرگوار عزیزترین و دشمنانِ مردم، منفورترین بودند.

وی در تبیین باور حضرت امام خمینی (ره) به خود، اظهار کرد: حضرت امام (ره)، اعتماد به نفسِ به معنی واقعی داشتند. امام به مردم ایران، "ما می توانیم" را تعلیم داد. امام قبل از آنکه ما می توانیم را به مردم ایران تلقین کند و تعلیم دهد، ما می توانیم را در وجود خود زنده کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: حضرت امام (ره)، اعتقاد خود را به توانایی شخصیتی خویش، به معنای حقیقی کلمه به مظهر بروز و ظهور رساند.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز گفت: در روز عاشورای سال ۴۲، حضرت امام خمینی(ره) در عین غربت، در میان طلاب و مردم قم در مدرسه فیضیه، محمدرضا شاه را که با اتکای آمریکا و قدرت های خارجی، به طور بی قید و شرط و بی مهاری بر کشور حکومت می کرد، تهدید کرد، که اگر اینجور حرکت کنی، این راه را ادامه دهی، من به مردم ایران خواهم گفت تو را از ایران بیرون کنند.

وی، افزود: این جملات را یک روحانی بدون سلاح، بدون تجهیزات، بدون پول، بدون پشتوانه بین المللی؛ فقط با اتکای ایمان به خدا و اعتماد به نفس می توانست در میدان بایستد و بگوید.

این کارشناس مسایل سیاسی و دینی ادامه داد: روز ۱۲ بهمن که حضرت امام (ره) از تبعید برگشت، در بهشت زهرا دولت بختیار را تهدید کرد و با صدای بلند فرمودند: من توی دهن این دولت می زنم، من دولت تعیین می کنم، من به پشتیبانی این ملت، دولت تعیین می کنم. این اعتماد به نفس بود، که حضرت امام (ره) به خود و به توانایی های خود ایمان و باور داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز گفت: همین باور به خود و اعتماد به نفس در گفتار و عملِ حضرت امام خمینی(ره) به ملّت ایران منتقل شد.

وی، افزود: صد سال به مردم ایران تلقین کرده بودند که شما نمی توانید. نمی توانید کشورتان را اداره کنید. نمی توانید عزّت به دست آورید. نمی توانید ساخت و ساز کنید. نمی توانید در میدان علم حرکت کنید. و ما هم باورمان شده بود که نمی توانیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از ابزارهای مؤثر دشمنان برای تسلط بر ملت ها، همین تلقین " نمی توانید" است، که ملت ها مإیوس شوند. بگویند که ما نمی توانیم کاری بکنیم. با این ترفند صد سال ملت ایران در میدان های سیاست، علم، اقتصاد و از همه این میدان های زندگی عقب افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز ادامه داد: حضرت امام (ره) مطلب را برگرداند و این ابزار تسلط ابرقدرتها را از دست آنها گرفت. شجاعت را به ما برگرداند. تصمیم و قاطعیت را به ما برگرداند. اعتماد به نفس را به ما برگرداند. ملت احساس کرد که می تواند لذا حرکت کرد. اقدام کرد و در همه میدان ها در این سی و چند سال که از عمر بابرکت انقلاب اسلامی می گذرد به پیروزی رسید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری گفت: تا آخرین روزهای زندگی، هیچ کس در حرف و عمل امام عزیز، نشانی از افسردگی، تردید، خستگی، وادادگی، تسلیم طلبی پیدا نکرد. بسیاری از انقلابی های دنیا وقتی که از دروان جوانی خارج می شوند و به پیری می رسند، دچار تردید می شوند. دچار محافظه کاری می شوند. حتی گاهی حرفهای اصلی خودشان را هم پس می گیرند؛ اما بیانیه های امام در سال های آخر عمر، انقلابی تر، تندتر و قوی تر بود. پیر می شد؛ اما دل او جوان بود. روح او زنده بود.

وی تصریح کرد: این همان استقامتی است که در قرآن می فرماید: "ان الدین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه، ان لا تخافوا ولا تحزنوا و ابشروا بالجنه التی کنتم توعدون".

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز گفت: این سه باور امام را زنده نگهداشت. جوان نگهداشت. فکر امام، راه امام و طریقه امام برای این ملت ثابت و ماندگار شد و همین سه باور به تدریج در مردم ما، در جوانان ما، در اقشار مختلف ما همگانی شد. امید پیدا شد. اعتماد به نفس پیدا شد. توکل به خدا پیدا شد.

این مقام مسئول افزود: این صفات بارز، جای یاس را گرفت. جای بدبینی را گرفت و مردم ایران روحیات خودشان را تغییر دادند؛ حال آنکه خداوند می فرماید: "ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بأنفسهم".

وی ادامه داد: خداوند متعال هم به مردم کمک کرد و نصرت داد و پشتیبانی کرد و نتیجه این شد که ایران وابسته تبدیل شد به ایران مستقل.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز با اشاره به سخنان علامه شهید، آیت الله مطهری در بازگشت از سفر فرانسه و دیدار با امام در پاسخ به دوستانش که از او پرسیدند چه دیدی؟ فرمود: چهار «آمَنَ» در وجود امام دیدم که عبارتند از: آمن به هدف، آمن بسبیله، آمن بقوله و آمن بربه.

وی با تشریح ویژگی های شخصیتی حضرت امام از منظر شهید مطهری، تإکید کرد: امروز نیز خلف صالح حضرت امام خمینی (ره) یعنی مقام معظم رهبری، همان مشی و روشی معمار کبیر انقلاب را دارند و همین خصوصیات و ویژگی ها را در وجود این رهبر عزیز و گرانقدر می بینیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، گفت: دهه مبارک فجر، در حقیقت ولادت امامت در این کشور است، به همان معنایی که اسلام و امام (ره) برای ما ترسیم کرده اند. قبل از انقلاب امام رهبر مبارزه بودند و رهبر نهضت بودند؛ ولی از روز ورود به کشور و تشکیل دولت اسلامی، امام امت اسلامی شدند و امروز هم متفتخریم و شاکر الهی هستیم که خلف صالح ا مام، رهبری و امامت امت اسلامی را عهده دار هستند و کشتی انقلاب را ناخدایی می کنند.

وی، با بیان اینکه باید دقت کنیم و ببنیم کجا بودیم؟ چه بودیم؟ و به کجا رسیدیم. عزت و اقتدار، الگوشدن برای ملت ها، دستاورد بزرگی است که به برکت عنایات الهی، پیروزی انقلاب اسلامی و نعمت ولایت و رهبری به آنها رسیده ایم.


انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۵۴:۲۹

2 Jan 2020